Big Valley (Bally)

Wat is de waarde van een kast op dit moment?
Plaats reactie
Niliz81
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2013, 18:01
Real name: Niels

Big Valley (Bally)

Bericht door Niliz81 » 03 apr 2013, 14:43

Hey flippervrienden,

Heb zojuist een Big Valley van Bally aangeschaft.
De kast is in redelijk gedateerde staat maar heb zojuist het speelveld leeggetrokken om alles schoon te maken en alle lampjes en rubbers te vervangen.Technisch is de kast prima.
Heb een beetje onderzoek op internet gedaan maar kan geen kast vinden die recent is verkocht.Ik ben erg benieuwd wat de gemiddelde prijs van zo'n kast in nieuwstaat is...Zo kan ik de afweging maken of ik hem volledig optisch laat restaureren door een expert.
Iemand een idee?Wat is een mooie prijs voor een big valley in gemiddelde conditie??

Groetjes Nilliz

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Big Valley (Bally)

Bericht door flippers.be » 03 apr 2013, 14:59

pff.. ik gok 200 in werkende staat en 350 a 400 in echt nette staat..

Niliz81
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2013, 18:01
Real name: Niels

Re: Big Valley (Bally)

Bericht door Niliz81 » 04 apr 2013, 15:35

Bedankt voor je reactie :good:
Dan is een totale restauratie van het speelveld geen goed idee denk ik gezien de prijzen die daarvoor schijnen te gelden :D
Enig idee waarom deze kasten niet zo collectabel zijn als andere kasten?Heb mezelf laten vertellen dat er 2200 van gemaakt zijn?

arjenbron
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 dec 2012, 12:04
Real name: arjen

Re: Big Valley (Bally)

Bericht door arjenbron » 04 apr 2013, 15:44

op ipdb staat dat er 2500 van zijn gemaakt en is 'confirmed'

heb je de amerikaanse of duitse variant?

Niliz81
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2013, 18:01
Real name: Niels

Re: Big Valley (Bally)

Bericht door Niliz81 » 04 apr 2013, 17:38

2500, oke dat zou inderdaad goed kunnen.Nu heb ik overigens geen flauw idee of dat veel of weinig is op flipperkast gebied...
De Duitse variant...Tenminste, daar ga ik vanuit omdat er een duitse muntinworp en teksten op zitten :D

Gebruikersavatar
J.Verheggen
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 jun 2012, 10:32
Real name: Jasper Verheggen
Locatie: Rest of the world

Re: Big Valley (Bally)

Bericht door J.Verheggen » 04 apr 2013, 21:14

das gewoon veel/normaal voor een EM kast. Betekend dat het een goede verdiener was, en dus een leuk spel had = meerdere geproduceerd. alles onder de 1000 is redelijk zeldzaam, onder de 500 is zeldzaam, daaronder praten we niet eens, unobtanium
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

Gebruikersavatar
J.Verheggen
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 jun 2012, 10:32
Real name: Jasper Verheggen
Locatie: Rest of the world

Re: Big Valley (Bally)

Bericht door J.Verheggen » 04 apr 2013, 21:19

duitse = op kopruit spieler 1, spieler 2.
"gekippt" in plaats van "tilt"

Duitse teksten op het speelveld zelf.

muntinworp heeft er weinig mee te maken, anders heb ik hier zelfs Russische kasten, dat betekend alleen maar dat ie daar een muntje ingeworpen gekregen heeft ;-)
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Big Valley (Bally)

Bericht door flippers.be » 05 apr 2013, 08:17

> Dan is een totale restauratie van het speelveld geen goed idee denk ik gezien de prijzen die daarvoor schijnen te gelden

Dat is een goede conclusie ;)

> Enig idee waarom deze kasten niet zo collectabel zijn als andere kasten?Heb mezelf laten vertellen dat er 2200 van gemaakt zijn?

Omdat de verzamelaars nu vooral naar de 'leuke' kasten op zoek zijn en dat zijn vooral de recentere (vanaf jaren 90).

De mensen die met de electro-mechanische kasten in cafe zijn opgegroeid zijn ondertussen allemaal al gepensioneerd en niet op zoek naar flipperkasten om thuis te zetten; maar weinig mensen zoeken zo'n heel oude kast uit nostalgie.

Jongere mensen die nu een flipperkast zoeken die willen niet zo'n oude kast omdat ze maar saai en eenvoudig is in verhouding tot een modernere kast.

In verhouding tot de vraag is er een groot aanbod van die oudere kasten. Bij de recentere kasten heb je meer dat mensen 1 specifiek model zoeken (bv Twilight Zone, Addams Family) en niets anders willen.
De kans dat iemand specifiek een Big Vally zoekt en er een goede prijs voor wil geven is enorm klein.. iemand die een oude kast wil die zoekt meestal gewoon een oude kast en of dat een big valley of een wiggler of een van de honderden andere modellen is die ooit gemaakt is, maakt niet veel uit..

Gebruikersavatar
J.Verheggen
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 jun 2012, 10:32
Real name: Jasper Verheggen
Locatie: Rest of the world

Re: Big Valley (Bally)

Bericht door J.Verheggen » 05 apr 2013, 09:42

"Jongere mensen die nu een flipperkast zoeken die willen niet zo'n oude kast omdat ze maar saai en eenvoudig is in verhouding tot een modernere kast."

ben ik het absoluut niet mee eens, veel van mijn klanten zijn onder de 25 jaar, en komen SPECIAAL voor een EM kast, ook op flipperfeestjes in Arnhem, maar ook hier thuis spelen kinderen veel vaker op EM kasten dan op een Dot, simpel omdat ze het spel kunnen begrijpen!
tuurlijk is het aanbod groter, daar veel mensen (ook op dit forum) dot kasten willen, en de EM kasten links laten liggen (vaak ook te wijten aan het feit dat veel mensen ze niet kunnen repareren)
Wel is een Big Valley een leuke EM, met een grappig spel, maar je moet er van houden.
Dat het een Duitse is drukt de prijs enorm, hier "misschien" in prima staat 250 euro waard, in Duitsland geven ze al het dubbele.
Ik verkoop per jaar rond de 75 EM kasten, totaal gereviseerd, en ik moet zeggen mensen zijn gewoon bereid om normale prijzen te betalen voor een GOED werkende EM kast. Eentje die "even" werkend is gemaakt, vol met contactspray en noem het maar op brengt zijn geld natuurlijk niet op.
Sommige EM kasten zijn meer waard dan Dot-matrix kasten, en over 20 jaar doen die het nog steeds, daar koper en ijzer er gewoon blijven, maar een simpele pia? :p

Geniet gewoon lekker van je kast, leer erop flipperen, en als je erop uitgekeken bent zoek je toch een ander? Dat maakt de hobby zo leuk, iedereen heeft zijn eigen voorkeuren, EN DAT MOET OOK KUNNEN vind ik.

maar om je vraag te beantwoorden, zoals flippers.be al zegt, economisch niet haalbaar, je krijgt nooit je geld terug wat je erin stopt, maar als het jou persoonlijk blij maakt, GA ER VOOR! :good:
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Big Valley (Bally)

Bericht door zwartepanter » 05 apr 2013, 09:50

flippers.be schreef: De mensen die met de electro-mechanische kasten in cafe zijn opgegroeid zijn ondertussen allemaal al gepensioneerd en niet op zoek naar flipperkasten om thuis te zetten; maar weinig mensen zoeken zo'n heel oude kast uit nostalgie.
Hé Aeneas, kuch... :whisling: zo'n kast was mijn eerste kennismaking met het flippergebeuren gedurende enkele jaren (stond in de voetbalkantine en café van de voetbal), enne gepensioneerd ben ik nog niet hé ;) . Ik zoek trouwens al enkele jaren naar een modelleke dat ik terug in de verzameling wil, en mss nog een tweede oudje erbij. Ik vind dat erg leuke kasten, zeker als er wat "spel" in zit.

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Big Valley (Bally)

Bericht door flippers.be » 05 apr 2013, 10:37

ja ok alles wat ik zeg is mijn eigen mening en ervaring en andere personen zullen een andere mening hebben..
en ja ik veralgemeen bijna altijd met wat ik post op dit forum, had beter gezegd dat '90% van de jonge mensen die nu een flipperkast zoeken..' ofzoiets
uitzonderingen zijn er altijd en ga ik echt niet in elke zin vermelden
en de mensen die me continu letterlijk willen citeren en vitten die gaan werk hebben..

maar toch
ik zie hier ook vooral veel discussies over dotmatrixen en de nieuwe sterns enzo
en niet echt veel discussies over bv hoe leuk een ro-go wel is en wat voor strategie toe te passen om daar een highscore op te zetten ;)

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Big Valley (Bally)

Bericht door zwartepanter » 05 apr 2013, 10:51

Ik wilde niet vitten op u hoor ;) , ik vind sommige van die "oudjes" echt wel plezant en ja, er zijn hier amper topics over die oudjes met strategie en spelplezier enz...

Plaats reactie