Data east playboy defect

Wat is de waarde van een kast op dit moment?
Plaats reactie
dorito
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mar 2013, 09:43
Real name: michael

Data east playboy defect

Bericht door dorito » 10 mar 2013, 09:49

Wat zou een correcte prijs zijn voor deze flipper.
M.V.G.
Michael

dorito
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mar 2013, 09:43
Real name: michael

Re: Data east playboy defect

Bericht door dorito » 10 mar 2013, 09:57

350€ is de vraagprijs

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: Data east playboy defect

Bericht door aquasat » 10 mar 2013, 10:41

Ik heb er eentje gekocht voor 130€.
De kosten waren echter te hoog om hem te vermaken.
Pop bumpers ontbraken en display en sound werkten niet.
TAF

dorito
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mar 2013, 09:43
Real name: michael

Re: Data east playboy defect

Bericht door dorito » 10 mar 2013, 10:49

Ik weet niet wat er aan is hij komt uit exploitatie ik heb echter momenteel een beperkt budget voor aankoop zo rond de 350€.
Kunnen de herstelkosten hoog oplopen of spaar ik beter nog wat voor een werkende kast.
M.V.G.
Michael

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: Data east playboy defect

Bericht door aquasat » 10 mar 2013, 10:52

Beter sparen voor een werkende.
Als het je eerste kast is ten minste.
TAF

dorito
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mar 2013, 09:43
Real name: michael

Re: Data east playboy defect

Bericht door dorito » 10 mar 2013, 10:59

Ja de allereerste dus ook nog een groentje op gebied van flippertechniek maar ben wel redelijk handig als het op elektronica aankomt.
Maar is waarschijnlijk toch beter om nog een maandje te sparen.
Ik weet van een Johnny Mnemonic voor 750€ die werkt ook uit exploitatie.
M.V.G.
Michael

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: Data east playboy defect

Bericht door aquasat » 10 mar 2013, 11:12

Ik zou je eerder aanraden om eentje te kopen via dit forum.
Ik heb er al 4 gekocht via dit forum en altijd in goeie werkende staat.
Als je via de verkoop sites koopt is het risico op een kat in een zak groter.
Mensen die hier verkopen hebben ook een reputatie binnen het flipperwereldje die ze niet op het spel zullen zetten voor één deal.

Bij een expoitant kopen vergt toch wel wat kennis.
Die kasten hebben zeker serieus afgezien en zullen toch wat gebreken hebben.
Een exploitant kent perfect de waarde van een kast en zal niet onder de prijs verkopen.
TAF

dorito
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mar 2013, 09:43
Real name: michael

Re: Data east playboy defect

Bericht door dorito » 10 mar 2013, 11:18

OKe bedankt voor de tip :D
ik zal je raad zeker opvolgen.
Bij deze als iemand iets te koop heeft staan of binnenkort te koop je mag altijd een pm sturen :D

Gebruikersavatar
p_treintje
Berichten: 1786
Lid geworden op: 18 aug 2011, 00:51
Real name: Joeri Stroobants
Locatie: Belgium

Re: Data east playboy defect

Bericht door p_treintje » 10 mar 2013, 11:37

dorito schreef:OKe bedankt voor de tip :D
ik zal je raad zeker opvolgen.
Bij deze als iemand iets te koop heeft staan of binnenkort te koop je mag altijd een pm sturen :D
Dat hangt er van af wat uw budget is. :mrgreen:
Joeri is my Name and Pinball is my Game.

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Data east playboy defect

Bericht door zwartepanter » 10 mar 2013, 17:53

aquasat schreef:Een exploitant kent perfect de waarde van een kast en zal niet onder de prijs verkopen.
In dit geval precies niet echt... :roll: .
Laatst gewijzigd door zwartepanter op 11 mar 2013, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: Data east playboy defect

Bericht door aquasat » 10 mar 2013, 20:08

Veel info over de kast hebben we niet, dus moeilijk om te oordelen over de prijs.
Maar als er nu iemand op de hoogte is van prijzen dan is het toch wel een exploitant.
Allé, ik denk dat toch. als je er fulltime mee bezig bent dan moet dat toch eigenlijk wel.
TAF

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3013
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Data east playboy defect

Bericht door Q » 10 mar 2013, 20:44

Sommige exploitanten zijn totaal niet mee over prijzen omdat de meeste niet denken aan staat en verkleuringen. Een kast die speelt is een kast die speelt, ongeacht of die volledig verkleurd is en er slingshotplastics van een andere kast op zitten. En als ze dan eens rondneuzen op internet, dan vragen ze verzamelstaatprijzen voor een afgeragde kast (die wel werkt). Er zijn natuurlijk uitzonderingen gelijk Carl Jacobs. Je kan uiteraard hopen op een exploitant die niet op internet zit... :whisling:
*** Q is good for you !! ***

dorito
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mar 2013, 09:43
Real name: michael

Re: Data east playboy defect

Bericht door dorito » 11 mar 2013, 06:26

Ik heb de goudengids afgelopen en naar iedereen een mail gezonden de reacties en prijzen waren verschillend :D
sommige met foto en somige vroegen om te komen kijken.
M.V.G.
Michael

Gebruikersavatar
J.Verheggen
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 jun 2012, 10:32
Real name: Jasper Verheggen
Locatie: Rest of the world

Re: Data east playboy defect

Bericht door J.Verheggen » 11 mar 2013, 13:01

exploitanten denken 'gewoon' ik heb de kast nieuw gekocht voor zoveel, dus prijs door de helft en je mag hem hebben, en anders vreet ie geen brood in de loods (kan ik ergens wel inkomen) toen ik nog voor een exploitant werkte werden we elke dag wel gebeld door een pipo die wel even de voorraad wilde kopen, heeft u nog een indiana jones? ik wil hem wel voor 200 euro te kopen, maakt niet uit of ie werkt.... tuurlijk.... Feit blijft, de kast brengt meer op in exploitatie dan als je hem verkoopt. En kopen van mensen op een forum.... het is net als marktplaats, je moet gewoon mazzel hebben dat de kast in goede staat is, lid zijn van een forum maakt je niet opeens een expert in mijn ogen (die illusie koester ik zelf ook niet omtrent mijns persoon)

Mijn advies wat ik eigenlijk iedereen geef, ga eerst eens kijken wat je echt leuk vind, qua thema en spel, ga eens vrienden maken die kasten hebben, flipper eens lekker in het rond, en ga dan eens een kastje zoeken, en koop dan gewoon het netste wat je kan kopen, daar goedkoop 90% van de keren duurkoop is (onderdelen zijn niet gratis) wantrouw kreten als 'er is vast een relais kapot' 'er ligt een zekering uit' 'de verlichting brand wel' dat zijn allemaal de duurste grapjes....

ik zie minstens 1 maal per week een klant met een kast die hij 'goedkoop' heeft gekocht, maar die eigenlijk economisch onherstelbaar is geraakt door batterijschade of ondeskundig reparatiewerk aan printen, bespaar je die frustratie en laat je goed inlichten, bijvoorbeeld door leden van dit forum, of kom eens flipperen bij de wipperflinkel op zaterdag of zondag.

Succes!
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

dorito
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mar 2013, 09:43
Real name: michael

Re: Data east playboy defect

Bericht door dorito » 11 mar 2013, 19:35

[/quote]Dat hangt er van af wat uw budget is. :mrgreen:[/quote]

Momenteel 500€ :wait: khoop volgende maand 750 a 1000€ :D

dorito
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mar 2013, 09:43
Real name: michael

Re: Data east playboy defect

Bericht door dorito » 14 mar 2013, 06:09

J.Verheggen schreef:exploitanten denken 'gewoon' ik heb de kast nieuw gekocht voor zoveel, dus prijs door de helft en je mag hem hebben, en anders vreet ie geen brood in de loods (kan ik ergens wel inkomen) toen ik nog voor een exploitant werkte werden we elke dag wel gebeld door een pipo die wel even de voorraad wilde kopen, heeft u nog een indiana jones? ik wil hem wel voor 200 euro te kopen, maakt niet uit of ie werkt.... tuurlijk.... Feit blijft, de kast brengt meer op in exploitatie dan als je hem verkoopt. En kopen van mensen op een forum.... het is net als marktplaats, je moet gewoon mazzel hebben dat de kast in goede staat is, lid zijn van een forum maakt je niet opeens een expert in mijn ogen (die illusie koester ik zelf ook niet omtrent mijns persoon)

Mijn advies wat ik eigenlijk iedereen geef, ga eerst eens kijken wat je echt leuk vind, qua thema en spel, ga eens vrienden maken die kasten hebben, flipper eens lekker in het rond, en ga dan eens een kastje zoeken, en koop dan gewoon het netste wat je kan kopen, daar goedkoop 90% van de keren duurkoop is (onderdelen zijn niet gratis) wantrouw kreten als 'er is vast een relais kapot' 'er ligt een zekering uit' 'de verlichting brand wel' dat zijn allemaal de duurste grapjes....

ik zie minstens 1 maal per week een klant met een kast die hij 'goedkoop' heeft gekocht, maar die eigenlijk economisch onherstelbaar is geraakt door batterijschade of ondeskundig reparatiewerk aan printen, bespaar je die frustratie en laat je goed inlichten, bijvoorbeeld door leden van dit forum, of kom eens flipperen bij de wipperflinkel op zaterdag of zondag.

Succes!
Hallo,
Bedankt voor de uitnodiging maar is toch wat ver rijden voor de moment vanuit Brugge.
Mijn vrouw is hoogzwanger het zal dus niet voor direct zijn. :)
M.V.G.

Gebruikersavatar
J.Verheggen
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 jun 2012, 10:32
Real name: Jasper Verheggen
Locatie: Rest of the world

Re: Data east playboy defect

Bericht door J.Verheggen » 15 mar 2013, 10:40

wel, ik vermoed dat er meer dan 1 persoon op dit forum in de buurt woont, dus ik zou dan tzt een oproepje doen. Ook zijn er zat evenementen als ik de kalender op dit forum zo zie!
Succes met de aanstaande kleine!
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

Plaats reactie