Fun House in afgespeelde staat

Wat is de waarde van een kast op dit moment?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Midlifecrisis
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 dec 2012, 23:38
Real name: Steven
Locatie: Belgium
Contacteer:

Fun House in afgespeelde staat

Bericht door Midlifecrisis » 10 jan 2013, 22:29

Vrienden,

Ben voor mijn eerste flipper vandaag gaan kijken naar een Fun House

Ik ben wel even geschrokken vraagprijs €700

De kast in is volgende staat.

Stukken op speelveld blank hout (geen verf meer te zien) op andere stukjes met de hand wat bijgeschilderd
ramps ingesleten en hier en daar een stukje af
Rudy's ogen doen niets meer (links/rechts en slapen)
Zuurschade/Oxidatie aan batterijhouder en eerste weerstandje onder de houder heeft groene pootjes van oxidatie.
Buitenkant is ook niet meteen moeders mooiste meer.

Algemeen niet echt meer onderhouden en de verkoper doet hem weg omdat ze er al een paar jaar niet meer op spelen.

Displays zijn wel goed en kast speelt verder volledig

Wat moet ik hier mee? Ik zoek geen verzamelstuk, maar wel een kast waar we nog lang kunnen op spelen.

Enkele foto's die ik snel heb genomen [img]https://www.icloud.com/photostream/#ABJtdOXmGGxLjY

[/img]

https://www.icloud.com/photostream/#ABJtdOXmGGxLjY
In play: Demolition Man, Road Show, Judge Dredd
In Memorian: Funhouse, Twilight Zone, TAF, IJ (WMS)
open for: TOTAN,WH2O, TOM
Verder liefhebber van knopjes, lichtjes en geluid als DJ. http://www.musicpoint.be

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Fun House in afgespeelde staat

Bericht door David Pinball Wizz » 10 jan 2013, 22:35

Laten staan (dat zou ik toch doen), wie zo'n prijs betaalt voor zo'n afgeleefd ding... is :roll:
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Fun House in afgespeelde staat

Bericht door Pascal » 10 jan 2013, 23:32

ik zou die ook laten staan
voor 800 moet je een mooiere vinden (wel verkleurd)

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Fun House in afgespeelde staat

Bericht door Cenobyte » 11 jan 2013, 10:12

Ik heb mijn Funhouse 8 maanden geleden gekocht voor 850 Euro en deze is in goede exploitatiestaat. Dat houdt in: geen verzamelstaat, kleine beschadigingen links en rechts op buitenkant kabinet en kopkast, rondom wat verkleuring, speelveld in staat die je van deze serie kasten mag verwachten: netjes vanwege de beschermende mylar, maar met links en rechts lucht onder mylar (komt vaak voor mij deze kasten). Plastics redelijk compleet en onbeschadigd. Goede DMD. En vies natuurlijk ;)

Maar mijn kast speelt goed, had/heeft geen zuurschade, had een bijna goed werkende Rudy (tandwiel mond miste een tand en moest worden vervangen) en de kast speelde meteen goed. Ook is de lak op het speelveld nog intact door de mylar.

Als deze kast goed speelt zou ik proberen naar de €600 te gaan. Als je daarvoor een leuk spelende kast kunt kopen en je accepteert dat dit nooit een verzamelstaat kast zal worden (wat ik ook heb gedaan met mijn FH) dan is dat een redelijke prijs voor zo'n kast. Verf van het speelveld suggereert dat iemand de mylar al een keer heeft verwijdert en dit is een aandachtspunt: dit resulteert bij deze serie kasten zeer snel in snel voortschrijdende schade aan het speelveld (wat op je foto's goed te zien is)!
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2350
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Fun House in afgespeelde staat

Bericht door glenn pellis » 11 jan 2013, 10:38

mens heeft geld geroken, zijn vraagprijs was 400€, tot hij er enkele uren opstond

ik mocht hem normaal gisteren gaan halen voor 500€, had mijn gegevens doorgestuurd en hem verzekerd dat ik hem kwam halen, als die gewoon speelt en displays in orde zijn maakt de staat niet zoveel uit, desnoods kan je altijd de kast nog slopen voor de printen, displays en andere onderdelen..

hij belde mij zelf eergisteren, om afspraak te maken etc etc, alles was geregeld
heeft via een sms laten weten dat hem er ineens 700 voor moest hebben

en btw, stond nog eens op t eerste verdiep ook
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Fun House in afgespeelde staat

Bericht door Baron Shadow » 11 jan 2013, 13:40

Nou € 700 lijkt met qua info en foto's wat teveel maar inderdaad voor 500/600 zou ik hem ook wel kopen.
Maar hangt er vanaf wat je van een kast wilt want als je echt een hele mooie wilt dan kun je beter voor een mooiere gaan waar je dan iets meer voor betaald.
Maar als ik Glenn zijn reactie lees zou ik hem helemaal gewoon laten staan want zegt al heel wat over de verkoper
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Henry
Berichten: 163
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:21
Real name: Henry Gijsbertse
Locatie: The Netherlands

Re: Fun House in afgespeelde staat

Bericht door Henry » 11 jan 2013, 17:00

Volgens mijn heb ik deze gezien op marktplaats en is er boven de inlane,s een plek van 10 bij 10 cm waar de verf weg is.Dus ik zou hem gewoon lekker laten staan,als een kast er zo slecht uit ziet,krijg je vaak ook met andere dingen problemen!
in play:HSll,MSF,F14TC,DWHO,WD?,NF,TOM,BM66,GZ premium
Game over:SOF,NF,2xWH20,SHREK,F14TC,TZ,2xCONGO,SOPRANOS,MM,JM,MB,SM,SS,AFM,IM,TWD,TS

Gebruikersavatar
Midlifecrisis
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 dec 2012, 23:38
Real name: Steven
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Fun House in afgespeelde staat

Bericht door Midlifecrisis » 12 jan 2013, 13:31

Tegen beter weten in, of toch op goedkeuring van enkele leden, staat er sinds gisterenavond een Funhouse in de woonkamer. :yahoo:

Ok, er is verf van het bord verdwenen en ok, niet de beste staat, maar...

Ik kreeg van de verkoper wel netjes een set nieuwe rubbers (die ik er al gedeeltelijk heb opgezet ondertussen), reservelampjes (waarvan ik er ook al enkele heb kunnen gebruiken).

Er blijkt ook nog een modje op te zitten, het lampje boven de trapdoor heeft het Funhouselogo uitgefreesd. Toch een mooi detail.

De zuuruitloop werd nog door hem verwijderd en het ziet er naar uit dat de print geen beschadiging heeft, hoewel aan de batterijhouder de groene uitslag niet helemaal weg te krijgen is. Moet ik hier speciale actie ondernemen??

Ik heb het speelveld wat opgekuist en gepoetst met Pledge (waarschijnlijk not done, maar is voor meubelen, waarom dan niet voor een flipper)

Ik moet zeggen dat na het opkuisen de kast al aardig goed en een pak sneller speelt. Ik bekijk het nu meer als een eerste leerschool en project om zo in de toekomst al wat ervaring te krijgen met onderhoud en herstellen.

Morgen op m'n gemak Rudy eens uit elkaar halen om zijn ogen en oogleden na te kijken, deze werken niet, maar moet dus doenbaar zijn dit in orde te krijgen (thanks to youtube volledige documentatie te vinden hoe het moet)

Ik kreeg ook nog een extra tandwiel mee voor de kaak van rudy, mocht die het ooit begeven.

De kast is in de vivaro vervoerd en de verkoper gaf me nog een spanriem mee, omdat ik niet echt iets voorzien had om tijdens de rit de kast te verankeren. De spanriem zit nu rond de poten, vermits een bout "zot" draait en ik dus nog eerst nieuwe moet insteken met tegenmoer aan de binnenkant.

€600 betaald, volledig beneden gezet (stond op 1ste verdieping) en terug netjes in elkaar gezet en getest.

Ik ben eigenlijk best tevreden dus.

Bij deze is het eerste stuk binnen en kan de verzameling beginnen, dus wie nog een kast aan een eerlijke prijs wil aanbieden in de titels die ik nog graag zou hebben, shoot!! :pin:
In play: Demolition Man, Road Show, Judge Dredd
In Memorian: Funhouse, Twilight Zone, TAF, IJ (WMS)
open for: TOTAN,WH2O, TOM
Verder liefhebber van knopjes, lichtjes en geluid als DJ. http://www.musicpoint.be

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Fun House in afgespeelde staat

Bericht door zwartepanter » 12 jan 2013, 15:16

Proficiat!

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Fun House in afgespeelde staat

Bericht door Cenobyte » 12 jan 2013, 15:40

Proficiat. Zo te horen heb je voor 600 Euro een leuke flipper gekocht waar zeker nog veel plezier (en misschien ook wel leuk knutselwerk) aan te beleven valt. :rock:

Laat trouwens die print met zuurschade wel even bekijken, want met wat ik al gelezen heb over zuurschade ben ik er niet van overtuigd dat dit zo gemakkelijk weg te poetsen valt. Als het zuur niet op een correcte manier geneutraliseerd wordt vreet het verder aan je bord zonder dat je er erg in hebt.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Fun House in afgespeelde staat

Bericht door Baron Shadow » 12 jan 2013, 19:16

Gefeilciteerd hoor kast met dezelfde naam als ik kan toch niet fout zijn :lol:
Maar inderdaad goeie prijs en goede leerschool.
Zal je denk ik nog een hoop plezier aan beleven hoor.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Fun House in afgespeelde staat

Bericht door flippers.be » 12 jan 2013, 19:34

Veel plezier ermee. Gezien de staat van 't speelveld best niet te zot doen qua extra kosten / mods want die kosten haal je er niet uit als je ze later wil verkopen.
Maar is ideaal om veel te spelen en plezier op te hebben en reparaties te leren doen.

Batterijhouder best afknippen / lossolderen en nieuwe installeren (ev. remote houder door die met 2 draadjes op de print te solderen). De kans is vrij groot dat er onder de houder nog schade zit die op termijn gaat groter worden.

vdm
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 nov 2012, 19:30
Real name: Stijn

Re: Fun House in afgespeelde staat

Bericht door vdm » 27 mar 2013, 20:32

Hoeveel gaat een propere werkende funhouse nu staat algemeen 8/10?

800 a 1100€ ?

Op wat te letten bij aankoop?

* update :

Laat maar, verkoper (marktplaats) vroeg 2500€ man man man waar zijn we mee bezig.

Plaats reactie