Door to Door transport vanuit USA

Alle mogelijke andere games
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taito6581
Berichten: 546
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:24
Real name: Peter Smets
Locatie: Belgium
Contacteer:

Door to Door transport vanuit USA

Bericht door taito6581 » 10 jun 2013, 19:29

Iemand goede ervaring met een door-to-door transporteur om een item vanuit de USA hier te krijgen ?

Een arcade cabinet moet vanin Boston tot bij mij geraken in Westerlo. Kan op palet gezet worden door de verkoper maar "crating" dient nog te gebeuren.

Service moet door-to-door zijn.

Merci :respect:
http://www.consolekabels.be/
+ : RBC / F14 / MIL / BK2K / WW / XN / FP / P*B
- : HS / CLN / WWFRR / TGHS2 / FT / FG / TX / SWEP1 / WD / J*B / HUR / ST25 / BDK / RFM / FH / TFTC / DE-SW / SST

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: Door to Door transport vanuit USA

Bericht door Jiggy » 10 jun 2013, 19:40

Legio ervaring mee.

Heb je een kvk nummer? (of wat dat ook is in belgie, bedrijfsnummer :) ), de meeste transporteurs willen niet transporteren voor particulieren.

Zijn zat bedrijven die dit kunnen, maar prepare for a big bill, het is niet goedkoop.
Voor 1 europallet (een reguliere arcadekast of flipper) ben je voor transport zelf, exclusief levering binnenin belgie (tot de haven zeg maar) zelf toch wel zo rond de 500-600 euro kwijt. Past het niet op een pallet (bijvoorbeeld een twin arcade racer), dan wordt het ingewikkelder, vaak moet je dan betalen per een of andere eenheid waarvan ik de naam kwijt ben. Ik weet in ieder geval dat het dan een nog stuk duurder is.
Dan komt er nog een bedragje bij voor levering vanaf de haven van aankomst, maar als je dat dezelfde transporteur laat doen willen ze nogal eens schappelijk doen voor een paar tientjes.
Hou ook rekening met inklaringskosten/btw/invoerrechten etc, loopt meestal ook aardig in de papieren en is meestal OOK over het transportbedrag.
Hou ook rekening met dat ze meestal niet a-la-minute het object zullen vervoeren, je zal in een al geboekte container bij moeten waar plaats is (is soms dezelfde week nog, en soms kan het echt maanden duren, hangt af van de overige handel die naar jouw haven van bestemming gaat).

Hou er rekening mee dat het niet alleen op een pallet moet staan maar dat het ook goed beschermend verpakt wordt voor transport, anders krijg je een gare kast thuis, guaranteed.

Al met al, voor een simple kastje is het de moeite zeer zeker niet, voor iets exclusiefs, iets wat je kostte wat het kost wil hebben, of iets wat je hier simpelweg niet kan krijgen wel :)

Gebruikersavatar
taito6581
Berichten: 546
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:24
Real name: Peter Smets
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Door to Door transport vanuit USA

Bericht door taito6581 » 10 jun 2013, 19:56

kvk / btw nummer heb ik, en ja ik moet die cabinet hier hebben :mrgreen:
http://www.consolekabels.be/
+ : RBC / F14 / MIL / BK2K / WW / XN / FP / P*B
- : HS / CLN / WWFRR / TGHS2 / FT / FG / TX / SWEP1 / WD / J*B / HUR / ST25 / BDK / RFM / FH / TFTC / DE-SW / SST

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: Door to Door transport vanuit USA

Bericht door Jiggy » 10 jun 2013, 19:59

taito6581 schreef:kvk / btw nummer heb ik, en ja ik moet die cabinet hier hebben :mrgreen:
Neem eens contact op met 'LOVE' van Dragonslairfans.com:
http://www.dragonslairfans.com/smfor/in ... pic=4502.0
Die heeft al menig container vol met arcade/flippers naar Europe gehaald. Heeft hele, hele mooie prijzen (ik meen 300 euro all-in exclusief transport BINNEn de USA van de plek waar de kast staat tot de opslagplaats, dat kost zo rond de 175 tot 250$ extra, en dan staat het in Berlijn), zorgt dat je kast daar opgehaald wordt en opgeslagen wordt, regelt alles omtrent transport. Je moet hem dan alleen zelf afhalen bij hem (Duitsland), of daarvoor transport regelen.

Plaats reactie