Bingo continental super 7 : problems

Alle mogelijke andere games
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WouterFJ
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 okt 2015, 09:29
Real name: Wouter FJ

Bingo continental super 7 : problems

Bericht door WouterFJ » 13 okt 2015, 21:51

Hallo

Ik heb recent een bingo machine gekocht, een continental super 7. Ziet er zeer goed uit, maar ze doet het (nog) niet.
Is er iemand hier die er wat ervaring mee kan hebben, of die me zou kunnen vooruit helpen.

Mijn speelveld bestaat dus uit 25 holes, lichtjes en dergelijke. Deze blijken te werken wanneer ik de stroom aanzet.
Mijn bovenste kast bestaat uit een heleboel lichtjes, alsook een scherm (ik denk dat dit een TFT-scherm heet?).

- Ik heb een kabel die van het scherm gaat naar de printplaat in het kabinet van het bovenste deel. Dit is een kabel met twee 'vga' uiteindes. Kan het kloppen dat ik dien een koppelstuk vga - parallel tussen steken gezien er op de printplaat enkel een parallel (seriële) poort zit? Op het schermpje zit wel een vga ingang.
- Ik heb nu enkel licht op het speelveld, maar verder nog geen werking wanneer ik alles aansluit. Kan dit zijn omdat het schermpje nog niet aangesloten is, dat dit de werking tegen houdt?

Tot zo ver mijn begin vragen. Eerst deze oplossen en dan de volgende :)

Verder vind ik is de bingo in zeer goeie staat. Hij blinkt nog, de verbindingen, mechanismes, binnenkant, ... ziet er mooi en proper uit. Als hij éénmaal werkt, dan kuis ik hem volledig. Als hij goed werkt wordt hij onderdeel van onze woonkamer :)

Grtz

Ter info, hier een voorbeeld hoe hij is (niet de mijne, maar look-a-like) : http://www.gokspelen.net/index_files/Co ... Super7.htm

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Bingo continental super 7 : problems

Bericht door flippers.be » 14 okt 2015, 07:20

De site naar waar je linkt is van iemand die reparaties doet en ik vermoed dat het beste zal zijn van die persoon te contacteren.

Over flipperkasten is veel informatie te vinden hoe je ze moet repareren, maar bij bingos is dat niet het geval.
Enkel de mensen die er beroepsmatig mee bezig zijn hebben toegang tot de reparatie handleidingen enz..
Ik hoop dat iemand hier je kan helpen maar er is weinig kans vrees ik..

Gebruikersavatar
Stan
Berichten: 299
Lid geworden op: 07 okt 2011, 14:23
Real name: Stan Wydooghe
Locatie: Belgium

Re: Bingo continental super 7 : problems

Bericht door Stan » 14 okt 2015, 08:39

Wouter,

Ik zal ASAP eens wat foto's maken van hoe de kopkast aangesloten is.
Heb thuis ook een Super 7 staan.
Helaas ook geen handleiding.

Groeten,

Stan
SOP, FF LE, RUSH, Criterium 75 EM, GP, PF BMF (on order)

Gebruikersavatar
WouterFJ
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 okt 2015, 09:29
Real name: Wouter FJ

Re: Bingo continental super 7 : problems

Bericht door WouterFJ » 14 okt 2015, 09:58

Ik heb de persoon in de link reeds gemaild ook :) Alsook enkele anderen.

Thanks beide.
Stan, ik wacht je foto's af. Ik ben benieuwd.
Ik vind het vooral raar dat er vanaf het schermpje een vga kabel vertrekt, maar dat ik nergens een aansluiting vind daarvoor.

Groeten

Gebruikersavatar
WouterFJ
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 okt 2015, 09:29
Real name: Wouter FJ

Re: Bingo continental super 7 : problems

Bericht door WouterFJ » 14 okt 2015, 13:23

Ik begin meer en meer te twijfelen of die seriele poort wel zou dienen daarvoor? Lijkt me onlogisch. Meeste dat ik lees of hoor is dat deze aansluiting voor printers is (waarom een printer-aansluiting in een bingo?).

Misschien moet er nog een videokaart in de bingo zitten, maar is deze nu er niet meer?

Vele vragen, en inderdaad zoals hierboven gezegd, weinig te vinden online. Ik zal het van de foto's van anderen moeten hebben :)

Grtz

Gebruikersavatar
WouterFJ
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 okt 2015, 09:29
Real name: Wouter FJ

Re: Bingo continental super 7 : problems

Bericht door WouterFJ » 16 okt 2015, 08:40

Ik heb een persoon gevonden uit Amerika die me wat wil helpen (communicatie is wat stroef, gezien de totaal andere uren daar, maar moet wel lukken).

Ik ben er aan uit dat ik waarschijnlijk :
- Een printboard type 'Pluto 5' heb en daar een videokaart 'Calypso 16' op moet hebben. Ik heb blijkbaar die Calypso 16 niet zitten, waardoor ik dus ook geen vga-aansluiting heb...

Ik wacht nog even op foto's van anderen van de binnenkant om zeker te zijn.

Grtz

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Bingo continental super 7 : problems

Bericht door flippers.be » 16 okt 2015, 09:43

GAA bestaat nog als firma in Brussel, je kan altijd daar eens horen..

De kans bestaat dat ze je enkel helpen als je de bingo voor herstelling (ter betaling) binnen brengt; maar je kan altijd eens vragen voor informatie..

Gebruikersavatar
WouterFJ
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 okt 2015, 09:29
Real name: Wouter FJ

Re: Bingo continental super 7 : problems

Bericht door WouterFJ » 16 okt 2015, 09:49

Ze hebben me deze morgen geantwoord (en goed zelfs).

Ze hebben een foto gestuurd (ik denk zelfs speciaal moeite gedaan om deze te trekken) met het printboard, alsook korte uitleg. Ik heb dus een Pluto 5 printboard, maar daarop zou een Calypso 16 video kaart moeten zitten. Deze zie ik nergens zitten op de mijne, waardoor ik dus ook geen connectie had met de VGA vanaf het scherm.

De opdracht wordt nu : een Calypso 16 vinden om te kunnen pluggen op de Pluto 5 ... Iemand suggesties?

Gebruikersavatar
Avatar
Berichten: 1329
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:43
Real name: Jos Deboosere
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Bingo continental super 7 : problems

Bericht door Avatar » 16 okt 2015, 09:54

Calypso bord ... er staat een foto op de laatste pagina van de manual. Mogelijks kan je zo al ontdekken of dat bord er nu wel of niet is.

Edit: Zie nu pas dat je net GAA aan de lijn had. Kunnen die je zo geen bord verkopen ? Of anders eens nabragen bij Heber direct ?
A Twix a day, keeps the anorexic away !!!

Gebruikersavatar
WouterFJ
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 okt 2015, 09:29
Real name: Wouter FJ

Re: Bingo continental super 7 : problems

Bericht door WouterFJ » 16 okt 2015, 10:16

Pff net even van heel dicht gekeken, en zie overal Pluto 1 staan, dus geen Pluto 5 ... Terug mailen naar GAA :p Ze gaan mij graag zien afkomen :madman: :wait:

Gebruikersavatar
WouterFJ
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 okt 2015, 09:29
Real name: Wouter FJ

Re: Bingo continental super 7 : problems

Bericht door WouterFJ » 16 okt 2015, 10:53

Blijft goed gaan. Ze blijven antwoorden :) Super
Ik kreeg zelfs een foto die volledig gelijkend is met mijn opstelling binnenin de bingo, waarop te zien is dat de calypso daar hoort (en bij mij er dus niet zit).

Ik heb inderdaad een Pluto 1 board, en moet daar een Calypso opzetten (ik weet niet waar deze naar toe gegaan is, nergens een spoor van te vinden. Wss gebruikt in een andere bingo door de vorige eigenaar).

Dit is mijn printboard :

http://i.imgur.com/EoVrGTB.jpg?1

Dit is hetgeen ik kreeg van GAA :

http://i.imgur.com/a8OQSp6.jpg?1

Je ziet hier het vierkant die bij mij ontbreekt. De gaatjes van de vijzen zitten er wel nog ...

Eénmaal dit besteld, toegekomen en geïnstalleerd is hoop ik verder te kunnen zonder problemen. :pin:

Nog bijkomende vraag : zou het kunnen dat het hoofd bord met scherm en lichtjes niets doet doordat de videokaart niet geïnstalleerd was (enkel het scherm gaf de melding dat ik het dien aan te sluiten).

Wouter

EDIT : de foto's achter links geplaatst, ze waren te groot

Plaats reactie