mijn mame cabinet

Mame kabinets, show-offs, ..., alle vragen en antwoorden
BONLEV
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 mar 2015, 15:09
Real name: Tom Van den Berghe

mijn mame cabinet

Bericht door BONLEV » 18 apr 2015, 19:10

gisteren ontvangen via de koerier. De kast werd volledig aangepast aan mijn behoeften.
Ben er erg blij mee. Enkel het installeren van de frontend en games lukt me nog niet echt.

Ook heeft de verkoper speciaal voor me een startknop gemaakt op achterkant kast waarmee ik de pc kan opstarten. Moet wel die kabels nog in mijn pc verbinden. Idem voor de kabels van licht en geluid. Zal hulp moeten inroepen vrees ik.

Prijs was zeer goedkoop. toch als ik zie wat men in nederland vraagt voor een custom cabinet.

Was zonder pc maar ik had nog een i7 pc op overschot staan.
Bijlagen
image-2015-04-18 (2).jpg
image-2015-04-18 (1).jpg
image-2015-04-18.jpg

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 482
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: mijn mame cabinet

Bericht door Automark » 18 apr 2015, 20:41

Artwork is niet helemaal mijn smaak, maar gefeliciteerd iig.

Gebruikersavatar
RipleYYY
Berichten: 879
Lid geworden op: 24 apr 2012, 09:09
Real name: mic
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: mijn mame cabinet

Bericht door RipleYYY » 19 apr 2015, 10:00

nice one :good:

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 1107
Lid geworden op: 15 aug 2011, 08:40
Real name: Eric Andries
Locatie: Belgium

Re: mijn mame cabinet

Bericht door Eric » 19 apr 2015, 10:22

Mooie :rock:

BONLEV
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 mar 2015, 15:09
Real name: Tom Van den Berghe

Re: mijn mame cabinet

Bericht door BONLEV » 19 apr 2015, 10:31

dank je wel. was 700 euro inclusief verzending 8-)
is met een 24 inch scherm

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: mijn mame cabinet

Bericht door Baron Shadow » 19 apr 2015, 19:26

Mooie kast hoor heb je inderdaad wel gelijk een mooie.
Ik moet al jaren nog steeds artwork ervoor laten maken :shock:
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

BONLEV
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 mar 2015, 15:09
Real name: Tom Van den Berghe

Re: mijn mame cabinet

Bericht door BONLEV » 19 apr 2015, 19:31

Baron Shadow schreef:Mooie kast hoor heb je inderdaad wel gelijk een mooie.
Ik moet al jaren nog steeds artwork ervoor laten maken :shock:
dat artwork is persoonlijke keuze of je zoiets mooi vind of niet natuurlijk. Maar ik moet zeggen dat je voor dat geld (vind het persoonlijk een koopje) begin ik er zelf niet aan. De verkoper heeft het artwork meermaals aangepast aan mijn behoeften zonder meerprijs.

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: mijn mame cabinet

Bericht door Baron Shadow » 19 apr 2015, 19:37

Klopt, maat van me heeft al artwork gemaakt moet het eigenlijk alleen nog laten printen.
Ach belangrijkste is toch dat jij werkt ;)
Heb hier ook nog een Hyperpin setup liggen die ik ooi van iemandheb overgenomen maar dan moet ik er wel een sneller pc in zetten. Draai nu hier op gameex, wel leuk dat daar jukebox in zit.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

BONLEV
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 mar 2015, 15:09
Real name: Tom Van den Berghe

Re: mijn mame cabinet

Bericht door BONLEV » 19 apr 2015, 20:38

Baron Shadow schreef:Klopt, maat van me heeft al artwork gemaakt moet het eigenlijk alleen nog laten printen.
Ach belangrijkste is toch dat jij werkt ;)
Heb hier ook nog een Hyperpin setup liggen die ik ooi van iemandheb overgenomen maar dan moet ik er wel een sneller pc in zetten. Draai nu hier op gameex, wel leuk dat daar jukebox in zit.
ik heb voorlopig nog geen werkende frontend, emulators en roms. Dus kast staat daar nu te staan.
heb wel interesse in die hyperspin setup. Anders stuur je me maar een pm

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: mijn mame cabinet

Bericht door Cenobyte » 20 apr 2015, 08:25

Wat voor scherm heb je erin als ik vragen mag? Een CRT of LCD? Zal aan 24" wel het eerste zijn denk ik? ;)

Maar 700 Euro erg goedkoop vind ik wel meevallen hoor? Ik denk wel dat dat een normale prijs is voor een full size excl. PC. Ik heb toevallig net zelf een full size cabinet gebouwd en ik was rond de 300 Euro kwijt (en aardig wat elleboogsmeer) en dat is compleet werkend inclusief computer en games. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zetten dat het allemaal op een Raspberry Pi2 draait, maar voor hetzelfde geld (€40,- inclusief de SD card) moet je volgens mij ook wel een aardige tweedehands PC kunnen vinden.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

BONLEV
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 mar 2015, 15:09
Real name: Tom Van den Berghe

Re: mijn mame cabinet

Bericht door BONLEV » 20 apr 2015, 09:08

Cenobyte schreef:Wat voor scherm heb je erin als ik vragen mag? Een CRT of LCD? Zal aan 24" wel het eerste zijn denk ik? ;)

Maar 700 Euro erg goedkoop vind ik wel meevallen hoor? Ik denk wel dat dat een normale prijs is voor een full size excl. PC. Ik heb toevallig net zelf een full size cabinet gebouwd en ik was rond de 300 Euro kwijt (en aardig wat elleboogsmeer) en dat is compleet werkend inclusief computer en games. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zetten dat het allemaal op een Raspberry Pi2 draait, maar voor hetzelfde geld (€40,- inclusief de SD card) moet je volgens mij ook wel een aardige tweedehands PC kunnen vinden.
ik baseer me op een nederlandse site die custom made kasten maakt en daar begint het ronde 1900 euro exclusief verzending (ook zonder pc) Dus voor mij was dit dan een koopje. Ben echt niet handig in zulke dingen maken.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: mijn mame cabinet

Bericht door Cenobyte » 20 apr 2015, 15:03

Eerlijk is eerlijk, ik denk ook wel dat het een realistische prijs is hoor, je hebt echt niet teveel betaald. Meestal ben je wel tegen de 1000 euro kwijt voor een compleet werkende MAME kast. 1900 vind ik wel een erg hoge prijs eerlijk gezegd, zeker als je als professioneel bedrijf gebruikt kunt maken van freesmachines en kopieerzaagmachines. Ik denk dat ik 4 a 5 volle dagen werk heb gehad (50 manuur) maar dan wel met de decoupeerzaag, schuurpapier, verf en roller, niks autoamatisch. En ook heel veel uitzoekwerk omdat ik alles zelf moest verzinnen, zoals aansluitingen van panelen, waar komt de monitor en dus waar de ruit, positie controls, erg veel uitmeten, passen en herontwerpen. Als je met goede machines en een kant en klaar ontwerp aan de slag gaat moet je dat in minder dan 15 manuur kunnen maken. Maar goed, 15 manuur kost ook al 450 euro tegen een laag tarief, dus dan is 700 wel redelijk denk ik. :)

Mooie kast! Nu nog de pc en een fatsoenlijk front end... Ik persoonlijk vind mijn Rasparry Pi2 kast nog het prettigst en simpelst werken, maar helaas draait ie alleen games van voor 1990. Mijn Mame kasten draaien op Maximus Arcade, maar die onthouden al geen highscores, waar ik van baal. PiMame doet dat wel. En Windows ZUIGT om Mame op te draaien, je word soms gek van de sneltoetsen die je hebt uitgeschakelt, maar die dan toch ineens weer aan staan... Ik heb nog steeds geen gouden oplossing gevonden hiervoor (simpele interface, saven van highscores, gebruik maken van IPAC via USB).
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: mijn mame cabinet

Bericht door Baron Shadow » 20 apr 2015, 16:59

Je bent sowieso al anti Windows Mario dat helpt ook niet echt :lol:
Dacht dat highscores saven handigheidje was maar heb me er al heel lang niet meer in verdiept.
Probleem met zelfbouw blijft ook altijd dat doordat er veel verschillende hardware is er ook problemen kunnen ontstaan doordat het niet allemaal even goed samenwerkt met de software enz...
Dit soort zaken blijft vaak een hoop uitzoekwerk en kost een hoop tijd.
Dat kan het leuke zijn van de hobby doordat je het allemaal zelf doet maar ook het frustrerende omdat het een hoop tijd kost en ook niet altijd werkt en problemen geeft :madman:
Heb de raspberry nog nooit geprobeerd of zien draaien ermee alleen hier voor xbmc.
Al heb ik de 1 en die moet vervangen worden want is eigenlijk te traag.
En wat fronend betreft blijft het smaak, welk systeem je draait en wat je precies wilt draaien erop etc....
Vond die Maximus ook mooi maar vind bijnamen zelf de jukebox optie wel leuk maar kun je ook op andere manier oplossen. En Hyperpin is zeer uitgebreid en mooi maar eist ook een zwaardere machine.
Al zijn die tegenwoordig inderdaad ook niet meer super duur. :good:
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Pino1313
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 okt 2012, 15:27
Real name: Jef
Locatie: The Netherlands

Re: mijn mame cabinet

Bericht door Pino1313 » 20 apr 2015, 18:32

Ik draai ook op Maximus Arcade en saved ie de high scores wel.
Volgens mij moet je een high score bestandje in je mame map zetten.
http://highscore.mameworld.info

BONLEV
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 mar 2015, 15:09
Real name: Tom Van den Berghe

Re: mijn mame cabinet

Bericht door BONLEV » 06 mei 2015, 13:48

Pino1313 schreef:Ik draai ook op Maximus Arcade en saved ie de high scores wel.
Volgens mij moet je een high score bestandje in je mame map zetten.
http://highscore.mameworld.info
dit ga ik eens uittesten. thx

wat ik me nu afvroeg bij mijn kast was. de verkoper had standaard een scart aansluiting voorzien voor mijn pc. Nu heb ik links en rechts steeds zwarte balken. (ook op bureaublad windows) Ik weet dat de games van vroeger 4:3 waren. Bij mame instellingen (input this game) kan ik 4:3 wijzigen naar iets groter waardoor iets groter speelveld en iets kleinere zwarte balken.

Maar sluit ik nu niet beter aan via hdmi of dvi, De beelkwaliteit moet dan toch beter zijn?
Soort upscaling zeg maar. het scherm is een 24inch lcd monitor.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: mijn mame cabinet

Bericht door Cenobyte » 06 mei 2015, 17:06

Pino1313 schreef:Ik draai ook op Maximus Arcade en saved ie de high scores wel.
Volgens mij moet je een high score bestandje in je mame map zetten.
http://highscore.mameworld.info
Bedankt voor die tip, werkt perfect! Bij saved ie nu ook bij de meeste games de high score.
:rock:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

BONLEV
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 mar 2015, 15:09
Real name: Tom Van den Berghe

Re: mijn mame cabinet

Bericht door BONLEV » 06 mei 2015, 18:50

zelfs nu met een dvi kabel aangesloten ipv scart krijg ik mijn bureaublad niet full screen?
Is een philips 240pw beeldscherm volgens de schermresolutie.

De resolutie staat op maximum van 1920x1200 zoals bij de scart maar ik krijg geen full screen. (dus zonder zwarte balken)

Iemand een idee?

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: mijn mame cabinet

Bericht door Baron Shadow » 06 mei 2015, 20:57

Bij alle games?
Sommige games hebben dat gewoon standaard.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

BONLEV
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 mar 2015, 15:09
Real name: Tom Van den Berghe

Re: mijn mame cabinet

Bericht door BONLEV » 06 mei 2015, 21:04

Baron Shadow schreef:Bij alle games?
Sommige games hebben dat gewoon standaard.
gewoon als ik pc opstart is dit al. bij het bureaublad ook al
1920x1200 @60hz staat er maar toch links en rechts zwarte balken. ik heb precies een 4:3 scherm.

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: mijn mame cabinet

Bericht door Baron Shadow » 06 mei 2015, 21:18

En bij de scart kabel werkt het wel goed?
Zoja zul je het in die hoek moeten zoeken misschien drivers voor dvi of iets in die trant.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

BONLEV
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 mar 2015, 15:09
Real name: Tom Van den Berghe

Re: mijn mame cabinet

Bericht door BONLEV » 06 mei 2015, 21:36

Baron Shadow schreef:En bij de scart kabel werkt het wel goed?
Zoja zul je het in die hoek moeten zoeken misschien drivers voor dvi of iets in die trant.
nee, bij scart ook zo. Ik las daarnet iets van philips smart control. Ga daar even op verder zoeken.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: mijn mame cabinet

Bericht door Cenobyte » 07 mei 2015, 07:07

BONLEV schreef: gewoon als ik pc opstart is dit al. bij het bureaublad ook al
1920x1200 @60hz staat er maar toch links en rechts zwarte balken. ik heb precies een 4:3 scherm.
Lijkt me ook logisch aangezien 1920x1200 geen 4:3 resolutie is.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

BONLEV
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 mar 2015, 15:09
Real name: Tom Van den Berghe

Re: mijn mame cabinet

Bericht door BONLEV » 07 mei 2015, 20:53

het is gelukt met philps smart control software te installeren. Omdat ik niet direct aan de knoppen kon van het ingebouwde scherm heb ik het via die software gedaan.

Nu heb ik full screen. Even getest met bv mortal kombat 2 en 3. Op full screen lijkt me de "aspect" verhouding nog steeds prima. De karakters zijn toch niet samen gedrukt vind ik.

Bij de snes games is dit iets meer aanwezig maar denk dat ik het zo ga houden. Tussen scart en DVi zag ik niet direct een kwaliteitsverschil. Kan dit? Mss omdat deze games grafisch al niet zo goed zijn.

En spelen jullie ook full screen of op 4:3?

BONLEV
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 mar 2015, 15:09
Real name: Tom Van den Berghe

Re: mijn mame cabinet

Bericht door BONLEV » 05 jul 2015, 19:31

eindelijk filmpje kunnen maken van mijn cabinet:

https://www.youtube.com/watch?v=T2lfgRedA3w

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: mijn mame cabinet

Bericht door Baron Shadow » 05 jul 2015, 21:21

Mooie kast hoor. :good:
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Plaats reactie