GameEx frontend setup for noobs

Mame kabinets, show-offs, ..., alle vragen en antwoorden
Plaats reactie
Retromania
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 apr 2014, 10:01
Real name: john

GameEx frontend setup for noobs

Bericht door Retromania » 30 apr 2014, 11:09

Hey allemaal,

Na 5 dagen zoeken op google en uren gefrustreerd proberen vraag ik eindelijk hulp!!

Dit is mijn eerste mame cab project en ik was me wel bewust dat dit niet vanzelfsprekend zou gaan, maar toch zijn er erg veel dingen onduidelijk als je dit voor de eerste keer doet. :madman:

Tot dusver heb ik als frontend GameEx gekozen (deze wordt beschouwd als een van de makkelijkste, ik mag dan al niet denken hoe ingewikkeld de moeilijke dan zijn :/), met enkel maar Mame als emulator. Alles geinstalleerd en alles wat moet werken werkt! Echter zijn de kleine dingen nog steeds onduidelijk.

-CHD's moeten in een aparte map in de romfolder : Check!
-Neogeo roms werken alleen als de neogeo.zip in de romfolder zit: Check!

Hierbij vraag ik me af of er nog zo van die kleine weetjes zijn die dingen kunnen up fucken zonder dat ik het weet?

- Roms moeten van dezelfde versie zijn als mijn mame versie ? Indien dit niet zo is dan moet je via romcenter of clrmamepro de roms matchen. Onvolledige roms kunnen hierbij niet hersteld worden lijkt het me? Ik heb dit gedaan, maar sommige roms werken nog steeds niet terwijl ze volgens Romcenter zouden moeten werken? Dit snap ik niet volledig :/

-De lijst van games wordt in GameEx weergegeven volgens de filenaam. (bv Kinst voor Killer Instinct) Na wat googlen vond ik dat je een .map file moet maken en instellen in gameex. Dit snap ik.
De map file zelf kan je maken via Map File Maker. Wat ik ook wel snap. Echter lijkt het me niet normaal om mijn romset van + 2000 roms in Mapfilemaker te laden en dan alles manueel te benoemen. Me not understand :/

Zou iemand zijn kennis kunnen/willen delen met me?

Alvast bedankt!!

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: GameEx frontend setup for noobs

Bericht door Baron Shadow » 30 apr 2014, 19:09

Heb hier wel een werkende versie met gameex.
Moet zeggen dat het aantal jaren geleden is dat ik ermee bezig ben geweest dus niet direct tips maar mocht je een backup willen of eens komen kijken geen probleem.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Retromania
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 apr 2014, 10:01
Real name: john

Re: GameEx frontend setup for noobs

Bericht door Retromania » 02 mei 2014, 08:57

Alvast bedankt om dit voor te stellen :) Maar Nederland is me echt wat te ver... Thx!

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: GameEx frontend setup for noobs

Bericht door Baron Shadow » 02 mei 2014, 13:09

Ach hangt er toch vanaf waar tenzij je natuurlijk al een eind van de grens zit ;)
Zal anders nog weleens kijken hoe het bij mij zit.
Weet nu niet eens met welke versie ik werk, vond gameex zelf voornamelijk fijn vanwege de ingebouwde jukebox
Heb de mamekast ook veel aan voor de muziek, wordt minder op gespeeld dan op de flipperkasten of de Outrunners kast.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: GameEx frontend setup for noobs

Bericht door Jiggy » 05 mei 2014, 22:32

Ga voor hyperspin ;)

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: GameEx frontend setup for noobs

Bericht door Baron Shadow » 06 mei 2014, 08:36

Zeker een optie maar dan moet je ook wel een goeie configuratie hebben.
Kun je niet echt op een low end systeem draaien.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Retromania
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 apr 2014, 10:01
Real name: john

Bericht door Retromania » 09 mei 2014, 05:47

Is hyperspin dan zoveel beter? Of mooier? Uiteindelijk gaat mame er toch niet beter door draaien. Of ligt het verschil dan meer in de opties en dergelijke? Mijn pc is een dual core 2.2. Niet zo oud, maar zeker geen up to date gamepc :)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: GameEx frontend setup for noobs

Bericht door Baron Shadow » 09 mei 2014, 12:57

Nou of het beter is kan ik niet zeggen heb het nooit gedraaid.
Het is wel mooier en hoop mogelijkheden qua looks etc..
Maar dit kost dus allemaal ook meer capiciteit van je machine en grafische kaart.
mame gaat er verder niet beter van draaien en de games ook niet want die blijven verder hetzelfde.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Pino1313
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 okt 2012, 15:27
Real name: Jef
Locatie: The Netherlands

Re: GameEx frontend setup for noobs

Bericht door Pino1313 » 09 mei 2014, 13:58

Je zou ook maximus arcade kunnen proberen.Draait bij mij goed.

Plaats reactie