Hulp gevraagd: spel naar arcade versie

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pinballraw
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 aug 2012, 07:44
Real name: Robert Folkers
Locatie: Rest of the world

Hulp gevraagd: spel naar arcade versie

Bericht door pinballraw » 07 jan 2015, 10:31

Beste Allen,

Allereerst de beste wensen voor 2015.

Mijn idee is om een bestaand spel (flappy Bird) naar een arcade versie te maken.
Dus het spel moet worden omgetoverd zodat er credits op komen dus als je dood gaat dat er een credit af gaat.

Ik zou graag het op iOS/android/Windows willen laten werken ( weet niet wat het makkelijkst is) met 4 knoppen / toetsen extern zodat ik daar een muntproef erop aan kan sluiten (nog geen idee hoe ik die verbinding zou moeten maken). 1 knop moet zijn start / het spel houd het vogeltje omhoog. 2 is 3 credits icm knop 1 werkend. 3 is 6 credits icm knop 1 werkend en knop 4 is 10 credits icm knop 1 werkend.

Is hier iemand die dit eerder gedaan heeft? wellicht iemand die mij kan helpen? uiteraard tegen betaling.

Alle suggesties/tips/meedenken is welkom.
-pinballraw-

Gebruikersavatar
pinballraw
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 aug 2012, 07:44
Real name: Robert Folkers
Locatie: Rest of the world

Re: Hulp gevraagd: spel naar arcade versie

Bericht door pinballraw » 08 jan 2015, 09:02

Of weten jullie iemand die mij op weg kan helpen?
:respect:
-pinballraw-

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Hulp gevraagd: spel naar arcade versie

Bericht door David Pinball Wizz » 08 jan 2015, 11:33

pinballraw schreef:Dus het spel moet worden omgetoverd zodat er credits op komen dus als je dood gaat dat er een credit af gaat.
Je zegt het zelf. Omtoveren is dus herprogrammeren van dat spel.

Dan heb je volgende vragen:

Bestaat het spel in een soort arcade mode (op computer?) waarbij je al mogelijkheid om met credits te werken?

Zonee, heeft het spel ergens de source code beschikbaar? Dan kan iemand evt hier op verder werken.

Zonee dan moet je iemand flappy bird vanaf nul laten programmeren..
IFPA Country Director Belgium

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Hulp gevraagd: spel naar arcade versie

Bericht door ivang » 08 jan 2015, 11:52

Ze hebben tegenwoordig zoiets als het internet, en nu hebben ze zelfs iets nieuws uitgevonden waarmee je daar dingen kan gaan opzoeken : google (http://www.google.com) :twisted:

Een simepele search op Flappy bird levert oa volgende links op :
Play Flappy bird (online for free) : http://flappybird.io/
Code your own Flappy game : http://studio.code.org/flappy/1

De overige 18 699 998 resultaten ga je zelf even moeten bekijken, maar ik denk dat je daar toch iets gaat moeten vinden dat u verder op weg gaat kunnen helpen.

Hoe het met de credits zit dat weet ik niet, maar je zou je kunnen afvragen of er iemand wil betalen voor iets wat je zo overal gratis kan spelen (tenzij je voor jezelf een originele spaarpot wil maken natuurlijk)

Gebruikersavatar
pinballraw
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 aug 2012, 07:44
Real name: Robert Folkers
Locatie: Rest of the world

Re: Hulp gevraagd: spel naar arcade versie

Bericht door pinballraw » 08 jan 2015, 15:01

@ david, bedankt voor je reactie
@ Ivang, Bedankt voor je reactie. Dat googlen had ik inderdaad ook gedaan :mrgreen:
Het ga nu juist om het gene waar jij ook geen antwoord op heb kunnen geven wat betreft de credits;)
Waar ik op kom is een "timer" op alleen de knop zetten. dit is een simpele maar niet echt effectieve manier.
Ik hoopte dat iemand dit misschien al eerder had geprobeerd met een ander spel.
-pinballraw-

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Hulp gevraagd: spel naar arcade versie

Bericht door Baron Shadow » 08 jan 2015, 16:15

Even zonder me verder teveel in deze specifieke post ingelezen te hebben het volgende.
Je moet even kijken of er een versie is die met credits werkt.
Op het moment dat dit zo is dan werkt dit dus meestal met een toetsaanslag en met bv een mamekast kun je dit doen dmv een ipac. Hieron kun je allerlei toetsaanslagen omzetten en aan een bepaalde knop toekennen.
Wanneer je een muntproever hebt kun je de switch dus koppelen want is in principe gewoon een schakelaar probleem is dan verder alleen dat je de muntproever moet instellen welke munten doorvallen en welke werken.
En hieraan kun je dan meestal in de software een aantal credits toekennen.
Het is inderdaad wat lastig zoeken omdat ook voor mame hierover in een forum nooit gesproken mocht worden hoe je dat in moet stellen.

Oh ja Ivan heeft wel gelijk hoor en ik heb het een tijd als spaarpot gebruikt maar nu gebruik ik toch weer gewoon het toetsenbord ipv geld inwerpen. En mensen die op visite komen liet ik al sowieso niet betalen.
Tja eigenlijk dus een hoop moeite en denk dat je het niet lang gaat gebruiken ;)
Mijn flippers staan ook allemaal op freeplay ondanks dat je daar veel makkelijker geld in kunt laten gooien.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Flay
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 dec 2012, 12:14
Real name: Wim

Re: Hulp gevraagd: spel naar arcade versie

Bericht door Flay » 13 jan 2015, 21:11

Misschien gewoon de arcadekast kopen :>
https://m.youtube.com/watch?v=rShFlizi_TE

Plaats reactie