Hoe ouder, hoe gekker...

Nieuw op dit forum? Het is fijn voor iedereen dat je jezelf eerst even voorstelt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
78suited
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jul 2017, 14:11
Real name: Arie
Locatie: The Netherlands

Hoe ouder, hoe gekker...

Bericht door 78suited » 10 jul 2017, 14:54

Even voorstellen, Arie, 49 jaar en woonachtig omgeving Rotterdam.

Mijn jeugd grotendeels doorgebracht in speelhallen en daar heel wat guldens "verspeeld" aan diverse games en flipperkasten.

Als tiener altijd de wens gehad om een eigen flipperkast te hebben en mijn ouders destijds geprobeerd te overtuigen door als argument te gebruiken dat het voor mij als een soort spaarpot zou fungeren; gulden erin, spelen, en later al het speelgeld naar de bank brengen. Helaas is het me nooit gelukt om ze te overtuigen..... :angel:

Uiteindelijk gaat het toch weer kriebelen en overweeg ik een eigen kast aan te schaffen. Mijn zinnen zijn gezet op de nieuwe Star Wars van Stern, alleen mijn vrouw nog "even" zien te overtuigen :whisling:

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Hoe ouder, hoe gekker...

Bericht door Cenobyte » 10 jul 2017, 15:06

Welkom Arie!

En als je "overtuigingsmateriaal" nodig hebt: een flipperkast is een waardevastere midlife crisis dan een sportauto :lol:
Laatst gewijzigd door Cenobyte op 11 jul 2017, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
78suited
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jul 2017, 14:11
Real name: Arie
Locatie: The Netherlands

Re: Hoe ouder, hoe gekker...

Bericht door 78suited » 10 jul 2017, 15:23

Cenobyte schreef:Welkom Arie!

En als je "overtuigingsmateriaal" hebt: een flipperkast is een waardevastere midlife crisis dan een sportauto :lol:
Die zet ik op mijn lijstje USP's :respect:

Overigens heb je een waanzinnige gameroom, kan ik alleen maar van dromen! :good:

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Hoe ouder, hoe gekker...

Bericht door Cenobyte » 10 jul 2017, 15:46

78suited schreef:Overigens heb je een waanzinnige gameroom, kan ik alleen maar van dromen! :good:
Dankjewel! Dat is mijn (enorm uit de klauwen gelopen) midlife crisis :mrgreen:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
inkochnito
Berichten: 739
Lid geworden op: 16 aug 2011, 20:39
Real name: Peter Koch
Locatie: The Netherlands

Re: Hoe ouder, hoe gekker...

Bericht door inkochnito » 10 jul 2017, 18:40

Je gaat inderdaad gelijk voor het goud.
Ik zou als ik jou was iets lager proberen.
Je kan altijd naar zo'n mooie nieuwe kast toe kunnen groeien.
Of ben je al helemaal "verpest" door het Flipper Museum? :hypno: :pin:

Peter

Gebruikersavatar
78suited
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jul 2017, 14:11
Real name: Arie
Locatie: The Netherlands

Re: Hoe ouder, hoe gekker...

Bericht door 78suited » 10 jul 2017, 19:51

inkochnito schreef:Je gaat inderdaad gelijk voor het goud.
Ik zou als ik jou was iets lager proberen.
Je kan altijd naar zo'n mooie nieuwe kast toe kunnen groeien.
Of ben je al helemaal "verpest" door het Flipper Museum? :hypno: :pin:

Peter
Nog niet Peter, sterker nog, ik moet het museum nog voor de eerste keer bezoeken!

Zit een beetje in dubio; als ik kijk naar de prijzen van een enigszins recente gebruikte HUO kast dan liggen de prijzen niet gek veel lager ten opzichte van een nieuwe. De Pro van Star Wars zal rond de € 6.500,= liggen incl. BTW, wat zou dan volgens jou een goede gebruikte instapper zijn dan?

Gebruikersavatar
inkochnito
Berichten: 739
Lid geworden op: 16 aug 2011, 20:39
Real name: Peter Koch
Locatie: The Netherlands

Re: Hoe ouder, hoe gekker...

Bericht door inkochnito » 10 jul 2017, 20:53

Trek je niets aan van mij. :##:
Je moet gewoon je eigen idee doen.
Kies een game die je leuk vindt en ga ervoor.
Maar houd in gedachte dat je je geld maar één keer kan uitgeven.
Het scheelt dat de kasten hun waarde aardig vasthouden, hoewel er altijd wel wat af gaat na verloop van tijd.

En ga een keertje bij Gerard kijken.
In het museum staan ook een aantal nieuwe kasten van het Ministry of Pinball.

Gebruikersavatar
78suited
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jul 2017, 14:11
Real name: Arie
Locatie: The Netherlands

Re: Hoe ouder, hoe gekker...

Bericht door 78suited » 10 jul 2017, 22:21

inkochnito schreef:Trek je niets aan van mij. :##:
En ga een keertje bij Gerard kijken.
In het museum staan ook een aantal nieuwe kasten van het Ministry of Pinball.
Ga ik ook zeker doen, alleen is het museum nu vanwege vakantie gesloten, anders had ik er zeker direct even langsgegaan!

Gebruikersavatar
kris-seeburg
Berichten: 1639
Lid geworden op: 14 aug 2011, 10:45
Real name: Kris & Isabel
Locatie: Belgium

Re: Hoe ouder, hoe gekker...

Bericht door kris-seeburg » 10 jul 2017, 22:31

Welkom hier Arie :cheers:

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Hoe ouder, hoe gekker...

Bericht door Cenobyte » 11 jul 2017, 07:50

78suited schreef:Nog niet Peter, sterker nog, ik moet het museum nog voor de eerste keer bezoeken!

Zit een beetje in dubio; als ik kijk naar de prijzen van een enigszins recente gebruikte HUO kast dan liggen de prijzen niet gek veel lager ten opzichte van een nieuwe. De Pro van Star Wars zal rond de € 6.500,= liggen incl. BTW, wat zou dan volgens jou een goede gebruikte instapper zijn dan?
Als je recente kasten zoekt (jonger dan 6 jaar) dan zul je inderdaad meer dan €3000,- kwijt zijn. Maar €3000 is uiteraard prettiger dan €6500. Denk hierbij aan een Soprano's of iets dergelijks. Je kunt ook iets ouder gaan met bijvoorbeeld een Ripley's Believe It Or Not voor pak em beet €2200.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
78suited
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jul 2017, 14:11
Real name: Arie
Locatie: The Netherlands

Re: Hoe ouder, hoe gekker...

Bericht door 78suited » 11 jul 2017, 10:48

Cenobyte schreef:
78suited schreef:Nog niet Peter, sterker nog, ik moet het museum nog voor de eerste keer bezoeken!

Zit een beetje in dubio; als ik kijk naar de prijzen van een enigszins recente gebruikte HUO kast dan liggen de prijzen niet gek veel lager ten opzichte van een nieuwe. De Pro van Star Wars zal rond de € 6.500,= liggen incl. BTW, wat zou dan volgens jou een goede gebruikte instapper zijn dan?
Als je recente kasten zoekt (jonger dan 6 jaar) dan zul je inderdaad meer dan €3000,- kwijt zijn. Maar €3000 is uiteraard prettiger dan €6500. Denk hierbij aan een Soprano's of iets dergelijks. Je kunt ook iets ouder gaan met bijvoorbeeld een Ripley's Believe It Or Not voor pak em beet €2200.
Misschien is dat inderdaad een betere optie, een HUO van maximaal 5 jaar oud rond de 3K. Het is mijn eerste, dus misschien beter om niet gelijk in het diepe te springen....

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Hoe ouder, hoe gekker...

Bericht door Cenobyte » 11 jul 2017, 10:55

78suited schreef: Misschien is dat inderdaad een betere optie, een HUO van maximaal 5 jaar oud rond de 3K. Het is mijn eerste, dus misschien beter om niet gelijk in het diepe te springen....
Staar je ook niet blind op een HUO (Home Use Only), mits je veel waarde hecht aan een supernette kast. Vaak vind je iets minder uitziende kasten (netjes, maar met wat krasjes bijv.) uit de exploitatie die nog prima spelen en vaak ook veel sympatieker geprijsd zijn. De HUO's zijn meer voor de echte verzamelaars die graag een kast langer in de collectie willen bewaren.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Hoe ouder, hoe gekker...

Bericht door ivang » 11 jul 2017, 11:02

Als je iets op het oog zou hebben, vraag dan hier zeker effe raad.

Een fout die 'beginnelingen' vaak maken is om te veel te betalen voor een eerste kast, en dat zorgt dan mogelijk weer voor onaangename verrassingen wanneer de kast opnieuw in de verkoop gaat (om een andere of een duurdere kast te kopen) ...

Er kunnen natuurlijk altijd dingen stuk gaan, de prijs zal altijd wel wat schommelen, maar meestal blijft een kast wel min of meer zijn waarde houden (tenzij je bv. een onverkleurde indiana jones zou kopen en je die na een jaartje in de volle zon staan opnieuw voor dezelfde prijs zou willen verkopen)

Nog een tip : speel voor je koopt !!!! 3000 euro is 'makkelijker' uit te geven dan 6000 euro, maar als je voor 3000 euro iets in huis haalt wat na een paar dagen toch niet blijkt te zijn wat je er van dacht, dan is dat toch ook een domper op de feestvreugde. Een flipperkast die er geweldig uitziet is dan misschien wel mooi om naar te kijken, maar een flipperkast die leuk is om te spelen geeft toch nog net iets meer voldoening; zelfs wanneer het thema op zich misschien niet helemaal je ding is...

Gebruikersavatar
78suited
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jul 2017, 14:11
Real name: Arie
Locatie: The Netherlands

Re: Hoe ouder, hoe gekker...

Bericht door 78suited » 11 jul 2017, 16:07

ivang schreef:Als je iets op het oog zou hebben, vraag dan hier zeker effe raad.

Een fout die 'beginnelingen' vaak maken is om te veel te betalen voor een eerste kast, en dat zorgt dan mogelijk weer voor onaangename verrassingen wanneer de kast opnieuw in de verkoop gaat (om een andere of een duurdere kast te kopen) ...
Precies, daarom overweeg ik ook een nieuwe, dan weet ik zeker dat de prijs marktconform is.
Nog een tip : speel voor je koopt !!!! 3000 euro is 'makkelijker' uit te geven dan 6000 euro, maar als je voor 3000 euro iets in huis haalt wat na een paar dagen toch niet blijkt te zijn wat je er van dacht, dan is dat toch ook een domper op de feestvreugde. Een flipperkast die er geweldig uitziet is dan misschien wel mooi om naar te kijken, maar een flipperkast die leuk is om te spelen geeft toch nog net iets meer voldoening; zelfs wanneer het thema op zich misschien niet helemaal je ding is...
Zeker waar, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik nog nooit een flipperkast ben tegengekomen die me niet beviel. Ik snap overigens wel wat je bedoeld hoor. Beter een kast in huis waar je regelmatig op speelt en door "uitgedaagd" wordt, dan eentje die je snel zat bent.

Bedankt voor je reactie in ieder geval! :good:

Gebruikersavatar
MvK
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 jul 2016, 12:03
Real name: Michel van Kuijk
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Hoe ouder, hoe gekker...

Bericht door MvK » 15 jul 2017, 10:07

Hoi Arie,
Als Eerste Welkom natuurlijk,

ik zou ook beginnen met een leuke gebruikte, ik weet natuurlijk niet hoe groot je kennis is van kasten. maar als je wilt kan ik evt meegaan naar een mogelijke aankoop. ik woon zelf in Dordrecht dus das niet zover van je vandaan, laat maar weten.
Waar een wil is, is een weg
GameRoomDesign.nl
Bezoek mijn site !!

Gebruikersavatar
ankske
Berichten: 525
Lid geworden op: 13 mar 2012, 13:42
Real name: Anke Baeyens
Locatie: Belgium

Re: Hoe ouder, hoe gekker...

Bericht door ankske » 15 jul 2017, 13:24

Welkom op dit forum Arie.
En binnenkort veel plezier met je eerste :pin:
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums & feestartikelen)

Gebruikersavatar
78suited
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jul 2017, 14:11
Real name: Arie
Locatie: The Netherlands

Re: Hoe ouder, hoe gekker...

Bericht door 78suited » 15 jul 2017, 14:34

MvK schreef:Hoi Arie,
Als Eerste Welkom natuurlijk,

ik zou ook beginnen met een leuke gebruikte, ik weet natuurlijk niet hoe groot je kennis is van kasten. maar als je wilt kan ik evt meegaan naar een mogelijke aankoop. ik woon zelf in Dordrecht dus das niet zover van je vandaan, laat maar weten.
Dat is inderdaad niet ver bij mij vandaan, ben zelf geboren en getogen schapekop :good:

Gebruikersavatar
Brandaris
Berichten: 145
Lid geworden op: 25 feb 2015, 21:54
Real name: bjorn brand
Locatie: The Netherlands

Re: Hoe ouder, hoe gekker...

Bericht door Brandaris » 17 jul 2017, 10:30

78suited schreef:
MvK schreef:Hoi Arie,
Als Eerste Welkom natuurlijk,

ik zou ook beginnen met een leuke gebruikte, ik weet natuurlijk niet hoe groot je kennis is van kasten. maar als je wilt kan ik evt meegaan naar een mogelijke aankoop. ik woon zelf in Dordrecht dus das niet zover van je vandaan, laat maar weten.
Dat is inderdaad niet ver bij mij vandaan, ben zelf geboren en getogen schapekop :good:
Welkom, nog een flipperaar in de regio :rock: , ik ben een seuter (s-Gravendeel).

Gebruikersavatar
inkochnito
Berichten: 739
Lid geworden op: 16 aug 2011, 20:39
Real name: Peter Koch
Locatie: The Netherlands

Re: Hoe ouder, hoe gekker...

Bericht door inkochnito » 17 jul 2017, 18:58

Hier ook nog een fladderende kraai uit Piershil.
Ook aardig in de regio.
Welkom.
Wellicht volgende keer bij het PPO 2018.

Gebruikersavatar
MvK
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 jul 2016, 12:03
Real name: Michel van Kuijk
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Hoe ouder, hoe gekker...

Bericht door MvK » 22 jul 2017, 10:10

Ik dan weer een geboren Rotterdammer.
En? al wat leuks op het oog?
Waar een wil is, is een weg
GameRoomDesign.nl
Bezoek mijn site !!

Gebruikersavatar
78suited
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jul 2017, 14:11
Real name: Arie
Locatie: The Netherlands

Re: Hoe ouder, hoe gekker...

Bericht door 78suited » 22 jul 2017, 12:26

MvK schreef:Ik dan weer een geboren Rotterdammer.
En? al wat leuks op het oog?
Ik wacht op de levering van de nieuwe Star Wars. Zit nog in dubio, een nieuwe of een goede HUO tussen de 3K en 4K

Gebruikersavatar
MvK
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 jul 2016, 12:03
Real name: Michel van Kuijk
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Hoe ouder, hoe gekker...

Bericht door MvK » 29 jul 2017, 10:50

right then< whahhhaha met de aanschaf van een nieuwe heb je geen hulp nodig gok ik zo...
maar als je gaat voor de nieuwe star wars, dan mag je me gerust is uitnodigen voor een spelletje hoor :D

En je weet me te vinden als je voor een gebruikte gaat. je kan me ook mailen via mijn site. hoor het welllllllllllll
Waar een wil is, is een weg
GameRoomDesign.nl
Bezoek mijn site !!

Gebruikersavatar
78suited
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jul 2017, 14:11
Real name: Arie
Locatie: The Netherlands

Re: Hoe ouder, hoe gekker...

Bericht door 78suited » 23 aug 2017, 14:46

inkochnito schreef: En ga een keertje bij Gerard kijken.
In het museum staan ook een aantal nieuwe kasten van het Ministry of Pinball.
Afgelopen weekend gedaan, en na 3 uurtjes spelen op oude en nieuwe kasten ben ik er 100% zeker van.....er moet er eentje in huis komen! :rock:

Met de Star Wars wacht ik nog even, lees daar niet al te beste verhalen over het speelveld, ghosting, enz.

Overigens vond ik bij Gerard de "Wizard Of Oz" en "the Hobbit" twee superkasten! Mooi en erg leuk om op te spelen, echter qua prijs voorlopig niet aan de orde....

Gebruikersavatar
78suited
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jul 2017, 14:11
Real name: Arie
Locatie: The Netherlands

Re: Hoe ouder, hoe gekker...

Bericht door 78suited » 03 sep 2017, 19:34

En de eerste flipper is een feit! :rock:

Mede dankzij forumlid Michel van http://www.gameroomdesign.nl voor de ondersteuning en het meegaan bij de aankoop, is het dan zover. Uiteindelijk geen nieuwe Star Wars maar een mooie BDK in (bijna) puntgave staat. :good:

Michel ontzettend bedankt voor je kennis en hulp, ben er erg blij mee! :respect:

The quest has begun, let's play (pin)ball! :pin:

Plaats reactie