Flipperen uit pure nostalgie

Nieuw op dit forum? Het is fijn voor iedereen dat je jezelf eerst even voorstelt.
Plaats reactie
jvanderbiest
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2016, 18:56
Real name: Jonas Van der Biest

Flipperen uit pure nostalgie

Bericht door jvanderbiest » 09 mar 2016, 21:25

Hallo,
Wou me hier even voorstellen aangezien ik enkele jaren geleden een filmpje op youtube had gezien waar ze zelf een virtuele flipperkast hadden in elkaar gestoken. Dit leek me ook wel wat en nu ik hier eindelijk plaats en geld voor heb ga ik hier binnenkort ook aan beginnen. Ben me nog steeds aan het informeren over de beste software / hardware die ik kan gebruiken en hoop hier ook wat bij te leren!

Tot ziens op het forum :run:

Gebruikersavatar
kris-seeburg
Berichten: 1639
Lid geworden op: 14 aug 2011, 10:45
Real name: Kris & Isabel
Locatie: Belgium

Re: Flipperen uit pure nostalgie

Bericht door kris-seeburg » 10 mar 2016, 06:27

Welkom hier Jonas :cheers:

Trillium
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mei 2012, 11:44
Real name: Michel Lanters

Re: Flipperen uit pure nostalgie

Bericht door Trillium » 10 mar 2016, 07:43

Hi Jonas,

ja flipperen is leuk, zeker.

ik begrijp je post niet helemaal.
Wil je flipperen uit nostalgie? en daarom een virtuele flipperkast bouwen?
ik weet niet of je hier gelukkig van wordt.

Misschien zou je eerst eens wat meer kunnen spelen op echte flipperkasten en dan een beslissing maken of flipperen op een virtuele kast ook leuk voor je is (en nostalgisch).

Er zijn in Belgie veel leden met mooie verzamelingen en dan ook nieuwere kasten, zij organiseren vaak toernooien of gewoon een flipperhappening, daar zou je iets mee kunnen doen. In Nederland zit het clubhuis, ook leuk om eens te bezoeken, 1x per maand op vrijdag en tegenwoordig ook 1x per maand op zaterdag open.

Hoe dan ook: veel plezier!

jvanderbiest
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2016, 18:56
Real name: Jonas Van der Biest

Re: Flipperen uit pure nostalgie

Bericht door jvanderbiest » 10 mar 2016, 14:58

Trillium schreef:Hi Jonas,

ja flipperen is leuk, zeker.

ik begrijp je post niet helemaal.
Wil je flipperen uit nostalgie? en daarom een virtuele flipperkast bouwen?
ik weet niet of je hier gelukkig van wordt.

Misschien zou je eerst eens wat meer kunnen spelen op echte flipperkasten en dan een beslissing maken of flipperen op een virtuele kast ook leuk voor je is (en nostalgisch).

Er zijn in Belgie veel leden met mooie verzamelingen en dan ook nieuwere kasten, zij organiseren vaak toernooien of gewoon een flipperhappening, daar zou je iets mee kunnen doen. In Nederland zit het clubhuis, ook leuk om eens te bezoeken, 1x per maand op vrijdag en tegenwoordig ook 1x per maand op zaterdag open.

Hoe dan ook: veel plezier!
Hey Trillium,
Een echte kast is inderdaad veel interessanter maar ik heb het kapitaal / skills niet om zoiets te onderhouden. Voor een virtuele flipperkast zal er ook al heel wat budget nodig zijn maar dit kan ik nog net zelf in elkaar knutselen (denk ik :madman: ). De uitdaging om het in elkaar te zetten spreekt mij wel aan en om er dan nog eens veel plezier aan te beleven ook. Ik kan ook veel meer originele flipperkasten spelen en ik geef je gelijk, het is niet hetzelfde, maar het nostaligische gevoel komt zeker weer naar boven!

Plaats reactie