Groentje in het milieu

Nieuw op dit forum? Het is fijn voor iedereen dat je jezelf eerst even voorstelt.
Plaats reactie
Bzguy
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 feb 2016, 00:08
Real name: Hans

Groentje in het milieu

Bericht door Bzguy » 06 feb 2016, 09:43

Goeie morgen iedereen,

Ik ben ondertussen zelf al bijna 43 jaar, uit Vlaams Brabant (Tremelo), maar toch in het clippermilieu een groentje.

Algemeen kun je stellen dat ik liefhebber ben van allerlei leuke en/of zeldzame zaken, ik geef mijn huis graag een lichte "man cave touch" :)

Enige tijd geleden speelde ik met 2 ideeën om mijn veranda wat verder op te vrolijken : een Mame kast & een Virtual Pinball.

De bedoeling was om een oude lege pinball-kast op de kop te tikken en er een virtuele machine van te maken.

Echter, mijn oog viel op een flipperkast van 1986 die goedkoop (niet werkend) werd aangeboden : een Bell Games "Space Hawks", blijkbaar gebaseerd op de Bally "Cybernaut".

Voor ik 'm uiteindelijk ging kopen had ik grondig gegoogeld, en het idee rees om -indien het geheel nog in vrij goede staat was- de machine aan te kopen zoals ie is en 'm terug werkend te maken.

Google leerde mij ondertussen dat er slechts maximum 250 exemplaren van zijn, dus ik kreeg vanzelf enig respect voor deze zeldzame kast :) (al is het wellicht niet de meest gegeerde)

En uiteraard : jeugdherinneringen die boven komen, in mijn "jonge tijd" stond er tijdens mijn opleiding in het leger in de kantine een "The Addams Family", naar mijn mening nog steeds de mooiste/leukste, maar da's prijstechnisch gezien niet voor beginners weggelegd ;)

IK open graag een apart topic met foto's van de huidig toestand, en een verloop van de "restauratie". Uiteraard ga ik nog duizenden vragen hebben ;) !

Zijn hier nog mensen met een Space Hawks ?

Gebruikersavatar
kris-seeburg
Berichten: 1639
Lid geworden op: 14 aug 2011, 10:45
Real name: Kris & Isabel
Locatie: Belgium

Re: Groentje in het milieu

Bericht door kris-seeburg » 06 feb 2016, 13:52

Welkom hier Hans :cheers:

Bzguy
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 feb 2016, 00:08
Real name: Hans

Re: Groentje in het milieu

Bericht door Bzguy » 06 feb 2016, 23:23

Dankjewel Kris :)

Ik open zo dadelijk een apart topic voor mijn nieuwe aankoop (in het 'restauratie'-gedeelte van het forum).

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Groentje in het milieu

Bericht door flippers.be » 07 feb 2016, 19:38

welkom :)

Bzguy
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 feb 2016, 00:08
Real name: Hans

Re: Groentje in het milieu

Bericht door Bzguy » 07 feb 2016, 21:27

Dankjewel Aeneas, had je website ondertussen al ontdekt, erg interessant :) !

Plaats reactie