pinball covers

Alles wat een GameRoom kan opsmukken
Gebruikersavatar
gawcol
Berichten: 562
Lid geworden op: 11 jan 2012, 01:58
Real name: David (Moorsele)
Locatie: Belgium

pinball covers

Bericht door gawcol » 16 jun 2014, 06:59

Soms kan men niet anders dan een flipper in een ruimte zetten waar een raam is.
Sinds kort heb ik een gameroom, maar toch blijven er ook flippers in huis staan.
Om deze tegen zonlicht en stof te beschermen ben ik al een tijdje bezig met pinball covers.
Mijn vrouw haar tante is naaister in azië. Wij gaan elk jaar daar op familiebezoek. Gedurende de tijd dat we daar zijn, koop ik dan stof en ze maakt dan pinball covers voor mij met haar singer naaimachine. De aankoop van de stof, velcro en haar werk kost mij 60 euro/stuk, wat nog altijd een mooi bedrag is.
Ik heb nog enkele ongebruikte covers. Later zal ik een verkooptopic maken om deze te verkopen.

Ondertussen zijn de covers geoptimaliseerd en heb ik het gemakkelijkste systeem gevonden.
Dat is dat de cover er achteraan niet helemaal rond gaat, maar over het hoekje met velcro wordt vastgemaakt.
Daarvoor dien ik wel op de flipper achteraan 4 kleine velcro stickertjes aan te brengen, maar die zijn gemakkelijk weer te verwijderen mocht dit nodig zijn.

Hierbij enkele foto's... (het mooiste is natuurlijk als de covers gestreken zijn, wat ik op de foto's niet heb gedaan).
Op mijn nieuwste covers gebruik ik ook "glossy" stof, dat geeft nog mooier resultaat.

eerste model transformers cover
Afbeelding

T3 en transformers met cover
Afbeelding

foto's hieronder van final model op mijn metallica,
deze heb ik in 2 kleuren gemaakt wat ik heel mooi vind
door dit systeem met velcro net over het hoekje zijn kan deze cover heel vlug geplaatst of verwijderd worden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als het raam een tijdje niet opengaat, leg ik enkel de onderste cover om te beschermen tegen stof.
Afbeelding

Plaats reactie