Blackout RAL kleuren

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
Plaats reactie
Peter VdV
Berichten: 309
Lid geworden op: 23 jul 2015, 09:34
Real name: Peter Van de Veire
Locatie: Belgium

Blackout RAL kleuren

Bericht door Peter VdV » 20 mei 2019, 11:05

Iemand een idee van de RAL codes van het rood en geel dat op het cabinet van de Blackout gebruikt werd?

Alvast bedankt
There is no such thing as gravity. The Earth sucks!

marioann
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 apr 2016, 14:27
Real name: mario+ann
Locatie: Belgium

Re: Blackout RAL kleuren

Bericht door marioann » 20 mei 2019, 11:33

Dat zijn geen RAL kleuren (dacht pantome), beste optie is naar je verfwinkel een kleurenwaaier gaan halen en een beste 'match' zoeken.
Succes

Peter VdV
Berichten: 309
Lid geworden op: 23 jul 2015, 09:34
Real name: Peter Van de Veire
Locatie: Belgium

Re: Blackout RAL kleuren

Bericht door Peter VdV » 20 mei 2019, 16:31

JA, idd Pantone. Sorry. Ik zal dat even proberen

bedankt
voor de tip
Peter
There is no such thing as gravity. The Earth sucks!

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Blackout RAL kleuren

Bericht door g94 » 21 mei 2019, 10:17

Origineel werd zo'n kabinet gezeefdrukt, en de kleurcode's die daarbij gebruikt werden zijn inderdaad Pantone.

Maar ik veronderstel dat jij dat kabinet nu gaat schilderen, en gebruik je verf en geen zeefdrukinkt. En dus heb jij wel degelijk een formule voor verf nodig (RAL of vergelijkbaar).

Hoe ik het doe: ik heb al die kleurkaarten verzameld van Levis die je in de meeste doe het zelf zaken vindt. Die zijn groter dan een kleurenwaaier en dus veel handiger om de juiste kleurformule te beoordelen. Vergelijk best met een plaats op het kabinet die niet verschenen is door de zon: onder de poten of onder de siderails.

Peter VdV
Berichten: 309
Lid geworden op: 23 jul 2015, 09:34
Real name: Peter Van de Veire
Locatie: Belgium

Re: Blackout RAL kleuren

Bericht door Peter VdV » 23 mei 2019, 08:06

g94 schreef:Origineel werd zo'n kabinet gezeefdrukt, en de kleurcode's die daarbij gebruikt werden zijn inderdaad Pantone.

Maar ik veronderstel dat jij dat kabinet nu gaat schilderen, en gebruik je verf en geen zeefdrukinkt. En dus heb jij wel degelijk een formule voor verf nodig (RAL of vergelijkbaar).

Hoe ik het doe: ik heb al die kleurkaarten verzameld van Levis die je in de meeste doe het zelf zaken vindt. Die zijn groter dan een kleurenwaaier en dus veel handiger om de juiste kleurformule te beoordelen. Vergelijk best met een plaats op het kabinet die niet verschenen is door de zon: onder de poten of onder de siderails.
Bedankt voor de tips. is maar een klein stukje aan de coin door, waar ze moeten boren hebben om het slot open te doen. Blijkbaar was iemand de sleutel verloren. We leren bij, gisteren eerste flippermechanisme ooit vervangen. me happy :rock:
There is no such thing as gravity. The Earth sucks!

Plaats reactie