Hook (Data East)

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
Plaats reactie
Pinned
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jan 2017, 13:39
Real name: Edgar
Locatie: The Netherlands

Hook (Data East)

Bericht door Pinned » 18 mei 2017, 12:13

Ik heb in december mijn eerste kast gekocht en sindsdien het virus helemaal te pakken. Om het een en ander te leren over de techniek en bouw van een kast, leek het mij een goed idee een opknapper te kopen en aan de slag te gaan. Of het verstandig is om dat als novice te doen, zal de komende maanden moeten gaan blijken :oops:

Ergens januari heb ik een Data East Hook gekocht. "Cabinet in slechte staat, maar technisch helemaal op orde".
Natuurlijk bleek later dat er veel meer mis mee was dan dat. Dat maakt de uitdaging alleen maar groter zullen we maar zeggen :shock:

Afbeelding

Het speelveld zou alleen een schoonmaakbeurt nodig hebben. "oh en de schedel is kapot, maar dat kun je zo lijmen". Dat laatste kan ook wel, maar de schedel bleek totaal vervormd en dus niet meer terug te plaatsen. Na een lange zoektocht heeft Peter mij gelukkig kunnen helpen aan een vervanger. Dat was dan ook het eerste wat was opgelost.

Afbeelding

Goed, ik ben inmiddels al gestart en wat verder. Het lijkt me leuk de voortgang hier te delen, ook omdat ik tegen een aantal zaken aanloop waar jullie mij wellicht mee kunnen helpen.

Groet,

Edgar
Laatst gewijzigd door Pinned op 19 mei 2017, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Pinned
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jan 2017, 13:39
Real name: Edgar
Locatie: The Netherlands

Re: Hook (Data East)

Bericht door Pinned » 18 mei 2017, 12:19

De kenners zien het misschien al in bovenstaande foto ... de kleur rood bleek op het speelveld ook compleet verkleurd. Ook hier lang rondgekeken hoe ik dat zou kunnen oplossen of misschien vervangen.

Vervangen is zeer lastig. Hook begint een uitstervend ras te worden en speelvelden dus niet (of nauwelijks) beschikbaar. Ik heb dus besloten zelf een poging te gaan doen. Dit is het voorlopige resultaat:

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Pinned op 19 mei 2017, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Pinned
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jan 2017, 13:39
Real name: Edgar
Locatie: The Netherlands

Re: Hook (Data East)

Bericht door Pinned » 18 mei 2017, 12:31

En nog een voorbeeld waarbij duidelijk blijkt dat de kast veel te lang in de zon heeft gestaan. Oude translite:

Afbeelding

Daar dus een repro voor gekocht. Over de kleurechtheid kun je twisten, maar ik denk (zeker met de verlichting erachter) wel beter:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Pinned op 19 mei 2017, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
tony
Berichten: 259
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:34
Real name: tony

Re: Hook (Data East)

Bericht door tony » 19 mei 2017, 09:26

goe bezig :D :D

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Hook (Data East)

Bericht door Cenobyte » 22 mei 2017, 12:13

Netjes!

Hoe heb je dat speelveld gedaan? Airbrush?

Ik ben zelf ook een beetje in het vervangen van decals aan het neuzen en heb daar inmiddels ook al aardig wat info over verzameld.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Pinned
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jan 2017, 13:39
Real name: Edgar
Locatie: The Netherlands

Re: Hook (Data East)

Bericht door Pinned » 22 mei 2017, 12:30

Het speelveld heb ik gedaan met acrylstiften. Het is misschien geen kunstenaarsniveau maar ik ben blij met het resultaat. Als ik de rest heb gedaan gaat er een laagje mylar overheen voor bescherming en glans.

De decals heb ik al even liggen, maar ben al weken aan het schuren, plamuren, schuren, gronden, etc. Ik hoop komend weekend de kopkast te kunnen doen.

Gebruikersavatar
MvK
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 jul 2016, 12:03
Real name: Michel van Kuijk
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Hook (Data East)

Bericht door MvK » 23 mei 2017, 11:01

acryl stiften is een optie. maar ik persoonlijk heb nog niet echt mooie heldere kleuren kunnen vinden.
welk merk gebruik je als ik vragen mag?
Waar een wil is, is een weg
GameRoomDesign.nl
Bezoek mijn site !!

Pinned
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jan 2017, 13:39
Real name: Edgar
Locatie: The Netherlands

Re: Hook (Data East)

Bericht door Pinned » 23 mei 2017, 13:38

Ik heb stiften van Rayher gebruikt. Kleur is inderdaad niet heel erg helder, maar zeker een vooruitgang ten opzichte van wat het was. Ik denk ook dat de kleur onder een laagje mylar iets meer gaat spreken.

Vandaag ook een nieuwe ramp binnen gekregen. Echt een mooie en verbeterde repro:

Afbeelding

Deze vraag is wat voorbarig want ik ben er nog niet aan toe, maar kan iemand mij helpen aan een fatsoenlijke afbeelding van de "dagger decal"? Zoals zoveel dingen voor Hook; niet meer te krijgen, dus ik zal zelf een decal moeten fabriceren.

Afbeelding

Pinned
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jan 2017, 13:39
Real name: Edgar
Locatie: The Netherlands

Re: Hook (Data East)

Bericht door Pinned » 09 jun 2017, 17:19

Inmiddels is de backbox vrijwel gereed. Opvallend dat mijn decals reeds gesneden waren en kleiner waren dan de kast. Daardoor is het kleurverschil tussen lak en decal zichtbaar. Moet je echter wel goed kijken.

Afbeelding

Afbeelding

Pinned
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jan 2017, 13:39
Real name: Edgar
Locatie: The Netherlands

Re: Hook (Data East)

Bericht door Pinned » 22 jun 2017, 08:39

Kan iemand mij misschien helpen aan een goede tip voor het opfrissen van de speaker covers? De kleuren zijn wat dof en wellicht is dat met het juiste middel of manier wel weer te verbeteren?

Afbeelding

Overigens ben ik ook nog steeds op zoek naar de decals (of goede afbeeldingen) van de ramps. Zie eerdere post. Niemand een idee?

Plaats reactie