Cabinet decals Funhouse

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mooseman
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 feb 2017, 09:28
Real name: Marnix Goethals
Locatie: Belgium

Cabinet decals Funhouse

Bericht door Mooseman » 16 mei 2017, 20:24

Iemand idee waar je goede cabinet decals koopt voot Funhouse? Iemand ervaring met www.retrorefurbs.com ?
Cave material: Iron Maiden LE, MET Pro, TAF, FH, GL, Congo, F14 Tomcat, JD, CTBL, Old Chicago,SM (red),PoTC Stern, LoTR,T2
Left the MooseCave: DH, Cyclone, BSD,ACDC Luci VE,TZ, NGG,WW,ES
Restaurations: FH, Cyclone, Grand Lizard, F14 Tomcat

kletmarjet
Berichten: 461
Lid geworden op: 03 okt 2012, 08:51
Real name: dimitri
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Cabinet decals Funhouse

Bericht door kletmarjet » 16 mei 2017, 21:12

Ik heb daar mijn FS decals gekocht https://goo.gl/photos/qtoPjJuVwrAooLVy6

Zijn mooi en prijs / kwaliteit voor mij zeker ok.

Ze worden geleverd uit Slovenië in een koker.
Ik zou ze daar wel niet te lang laten inzitten.
The difference between a man and a boy is the price of his toys

Gebruikersavatar
Wistiti
Berichten: 587
Lid geworden op: 06 mei 2013, 07:58
Real name: Jürgen
Locatie: Belgium

Re: Cabinet decals Funhouse

Bericht door Wistiti » 17 mei 2017, 09:31

Ik heb daar decals besteld voor Congo en NF.
Echt hele goede kwaliteit.
Wordt ook heel snel verstuurd.
Heel goed ingepakt in koker.
Maar inderdaad best niet te lang laten zitten.
Ik haal ze uit, ontrol ze en steek ze tussen grote kartons.
GOT Premium, Hobbit LE,T3, TF LE
Left: T2,RS (2x),NF (2x),MM(2x),STTNG,TOM,TAF,RFM,WOZ,BSD,TOTAN,Avatar LE,TZ,T3,24,ACDC Premium,NBA Fastbreak (2x),CSI, BDK,Mustang Premium Boss,TF LE Combo #52,LoTR (3x) ST LE, GB Premium, TWD LE, GOT Pro, Sopranos, SM Vault, ECLEWOZ, TOM, , IJ Williams, TWD Premium, GOTG LE, RBION, Congo, GP, POTC

Gebruikersavatar
Mooseman
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 feb 2017, 09:28
Real name: Marnix Goethals
Locatie: Belgium

Re: Cabinet decals Funhouse

Bericht door Mooseman » 17 mei 2017, 20:14

Alright, thx guys. Worden asap besteld!
Cave material: Iron Maiden LE, MET Pro, TAF, FH, GL, Congo, F14 Tomcat, JD, CTBL, Old Chicago,SM (red),PoTC Stern, LoTR,T2
Left the MooseCave: DH, Cyclone, BSD,ACDC Luci VE,TZ, NGG,WW,ES
Restaurations: FH, Cyclone, Grand Lizard, F14 Tomcat

Gebruikersavatar
Avatar
Berichten: 1329
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:43
Real name: Jos Deboosere
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Cabinet decals Funhouse

Bericht door Avatar » 17 mei 2017, 20:57

Ze zijn illegaal ;)
A Twix a day, keeps the anorexic away !!!

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Cabinet decals Funhouse

Bericht door g94 » 17 mei 2017, 21:54

Avatar schreef:Ze zijn illegaal
Eerlijk Jos, eigenlijk vind ik dat bullshit. En wel hierom.

Onze flipperkasten zijn allemaal tientallen jaren oud en er is destijds voor alle royalties betaald. De producenten van toen hebben hun centen gehad.

Bij productie werd er niet te nauw gekeken naar kwaliteit, integendeel: de kasten mochten niet te duurzaam gebouwd zijn en moesten rap verslijten opdat de uitbaters snel weer nieuwe kasten zouden kopen, zo zat de business in mekaar.

De producenten hadden dus al helemaal niet durven voorspellen dat er tientallen jaren later nog onozelaars zouden zijn zoals wij, die die toestellen nu koesteren en ze proberen, zo goed en zo kwaad als mogelijk, te restaureren, te herstellen, of zelfs maar gewoonweg spelende te houden.

Dus neen: geen copyright bullshit. Ik moedig iedereen in deze kleine wereld aan die probeert om mekaar te helpen om die kasten van de schroothoop te vrijwaren. En als dat is door oud artwork opnieuw beschikbaar te maken dat officiëel niet te krijgen is, so what? This is a good cause, en rijk gaan ze er sowieso niet van worden.

Gebruikersavatar
spliffsecond
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 aug 2011, 22:34
Real name: Free Fontaine
Locatie: Belgium

Re: Cabinet decals Funhouse

Bericht door spliffsecond » 18 mei 2017, 06:51

g94 schreef:
Avatar schreef:Ze zijn illegaal
Eerlijk Jos, eigenlijk vind ik dat bullshit. En wel hierom.

Onze flipperkasten zijn allemaal tientallen jaren oud en er is destijds voor alle royalties betaald. De producenten van toen hebben hun centen gehad
Nagel op de kop.

Grt free

Ps: een "like" knop zou handig zijn op het forum, dan moet er minder gequoted worden.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Cabinet decals Funhouse

Bericht door Cenobyte » 18 mei 2017, 09:07

g94 schreef:Eerlijk Jos, eigenlijk vind ik dat bullshit. En wel hierom.
+1 :good:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Avatar
Berichten: 1329
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:43
Real name: Jos Deboosere
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Cabinet decals Funhouse

Bericht door Avatar » 18 mei 2017, 11:41

Diene kerel van PPS heeft wel degelijk schoon geld betaald om de rechten te hebben op reproductie.
En de reden dat bepaalde dingen niet beschikbaar komen, is deels omdat mensen de bocht afsnijden in een markt met beperkte afzetmogelijkheden. Jullie mogen het gerust bullshit vinden ... that don't make it right :twisted:
A Twix a day, keeps the anorexic away !!!

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Cabinet decals Funhouse

Bericht door Cenobyte » 18 mei 2017, 12:54

Avatar schreef:Diene kerel van PPS heeft wel degelijk schoon geld betaald om de rechten te hebben op reproductie.
En de reden dat bepaalde dingen niet beschikbaar komen, is deels omdat mensen de bocht afsnijden in een markt met beperkte afzetmogelijkheden. Jullie mogen het gerust bullshit vinden ... that don't make it right :twisted:
Ik kan me dit voorstellen bij een firma die nog bestaat, maar bij bedrijven die reeds tientallen jaren geleden zijn verdwenen (overgenomen, failliet gegaan, etc.) vind ik het onzin. Ik ben momenteel een boek aan het lezen over de geschiedenis van arcadegames en het is echt te zot met bedrijven als Atari, Nintendo, Williams, Sega, etc. Die woekerwinsten die op arcades (en volgens mij ook op flippers) werden gemaakt is gewoon onbeschoft. Dat er dan ook nog rechten moet worden betaald op zoiets als een sticker (en dat zijn bedragen die vele malen hoger zijn dan de stickers kosten) dan werk ik daar niet vrijwillig aan mee :lol:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Cabinet decals Funhouse

Bericht door g94 » 18 mei 2017, 13:10

Avatar schreef:Diene kerel van PPS heeft wel degelijk schoon geld betaald om de rechten te hebben op reproductie.
Is dat zo? Ik had begrepen dat PPS een aantal originele bestanden, mallen en matrijzen heeft gekocht, waarvan er overigens een aantal totaal onbruikbaar zijn geworden in de loop der jaren.

Maar exclusieve reproductierechten? Als ze al ooit hebben bestaan, in welke mate bestaan die nog? Waren die destijds wereldwijd gedeponeerd, en zo ja: voor hoelang? En rechten van welke producent trouwens? En hoe zit het intussen met de chinezen, moeten die niet eten misschien?

Veel vragen hé :##: :eating:

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Cabinet decals Funhouse

Bericht door ivang » 18 mei 2017, 14:33

Avatar schreef:Diene kerel van PPS heeft wel degelijk schoon geld betaald om de rechten te hebben op reproductie.
En de reden dat bepaalde dingen niet beschikbaar komen, is deels omdat mensen de bocht afsnijden in een markt met beperkte afzetmogelijkheden. Jullie mogen het gerust bullshit vinden ... that don't make it right :twisted:
+1 voor de Jos. (al was het uit sympathie voor den underdog)

En nu de nieuwe CD van Gorillaz beluisteren waar ik net een downloadbare versie van gevonden heb :twisted:

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Cabinet decals Funhouse

Bericht door g94 » 18 mei 2017, 15:23

Euh underdog? De Jos spreekt hier in naam van het grootkapitaal hé... :lol:

Gebruikersavatar
Mooseman
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 feb 2017, 09:28
Real name: Marnix Goethals
Locatie: Belgium

Re: Cabinet decals Funhouse

Bericht door Mooseman » 18 mei 2017, 19:47

Aan Pascal, je hebt het bij het rechte eind. We leggen onze ziel in het full restaureren en deze kasten een 2de leven in te blazen. Rechten is er betaald destijds bij de aankoop!
Aan Jos, je mag maandag naar mijn bureel komen bij Nextel :spank: :-)
Cave material: Iron Maiden LE, MET Pro, TAF, FH, GL, Congo, F14 Tomcat, JD, CTBL, Old Chicago,SM (red),PoTC Stern, LoTR,T2
Left the MooseCave: DH, Cyclone, BSD,ACDC Luci VE,TZ, NGG,WW,ES
Restaurations: FH, Cyclone, Grand Lizard, F14 Tomcat

aamjanssen
Berichten: 456
Lid geworden op: 09 jul 2012, 12:14
Real name: Anthony

Re: Cabinet decals Funhouse

Bericht door aamjanssen » 18 mei 2017, 21:38

SWEP1 decals toevallig gisteren gekregen. Zijn zeker oke :D

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Cabinet decals Funhouse

Bericht door flippers.be » 19 mei 2017, 08:46

Voor FH heb ik ergens een PDF liggen voor t geval iemand ze zelf wil laten drukken :)

Gebruikersavatar
tony
Berichten: 259
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:34
Real name: tony

Re: Cabinet decals Funhouse

Bericht door tony » 19 mei 2017, 09:17

inderdaad dikke bul..t , de rechten voor al de verdwenen firma's zijn jaren geleden reeds opgestreken door
de toenmalige producenten , als er dan nog rechten zouden verschuldigd zijn zou het eerder aan de artists
zijn die de ontwerpen maakten , maar denk dat deze sukkelaars indertijd zelf daar weinig van hebben gezien .
Ik zeg niet voor firma's die nu nog bestaan , en kan er maar één bedenken die de gloriejaren heeft méégemaakt en dat is stern .Ik zie niet direct een ex firma een proces aanspannen om de rechten van het sobere aantal afdrukken te gaan claimen . In theorie mogen ze blij zijn dat een handvol kastaars er hun hoibby hebben van gemaakt om de kasten nieuw leven in te blazen , dankzij dat word de arcade en pinball levendig gehouden , mogelijks zat Meneer Stern anders al lang ergens op een eiland van zijn pensioen te genieten :D :D :D

Gebruikersavatar
Avatar
Berichten: 1329
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:43
Real name: Jos Deboosere
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Cabinet decals Funhouse

Bericht door Avatar » 23 mei 2017, 19:44

g94 schreef:Euh underdog? De Jos spreekt hier in naam van het grootkapitaal hé... :lol:
De Jos is hier de underdog hé ...
A Twix a day, keeps the anorexic away !!!

Gebruikersavatar
Avatar
Berichten: 1329
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:43
Real name: Jos Deboosere
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Cabinet decals Funhouse

Bericht door Avatar » 23 mei 2017, 19:48

Mooseman schreef:Aan Jos, je mag maandag naar mijn bureel komen bij Nextel :spank: :-)
Dedju ... en ik lees dat nu pas. Wie vd bevallige Nextel-dames was gereserveerd voor de spanking-sessie ?
A Twix a day, keeps the anorexic away !!!

Gebruikersavatar
Mooseman
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 feb 2017, 09:28
Real name: Marnix Goethals
Locatie: Belgium

Re: Cabinet decals Funhouse

Bericht door Mooseman » 14 jun 2017, 21:18

Decals geleverd en goede kwaliteit enkel de front is niet correct gepositioneerd waar de startknop zit, zelf ook niet goed opgelet bij kleven :hypno:
Cave material: Iron Maiden LE, MET Pro, TAF, FH, GL, Congo, F14 Tomcat, JD, CTBL, Old Chicago,SM (red),PoTC Stern, LoTR,T2
Left the MooseCave: DH, Cyclone, BSD,ACDC Luci VE,TZ, NGG,WW,ES
Restaurations: FH, Cyclone, Grand Lizard, F14 Tomcat

Gebruikersavatar
EtK
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 sep 2011, 19:19
Real name: Edmond te Kiefte
Locatie: The Netherlands

Re: Cabinet decals Funhouse

Bericht door EtK » 04 jul 2017, 10:15

Mooseman schreef:Decals geleverd en goede kwaliteit enkel de front is niet correct gepositioneerd waar de startknop zit
Ik heb daar de decals voor mijn wh2o vandaan. Ook hier zit de startknop niet op de juiste plek. Afbeelding zit iets te hoog.
Nog niet geplakt. Ik twijfel nog of ik een nieuw gat ga maken voor de startbutton.

Ook de kleur blauw is niet juist, is wat donkerder. Ik heb de decal meegenomen naar de verfwinkel en ze hebben daar de kleur blauw voor mij gemengd.

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: Cabinet decals Funhouse

Bericht door Gunske » 05 jul 2017, 06:52

Ge gelooft toch niet dat PPS alle rechten heeft gekocht zekers :lol: Het is niet omdat hij een hologramstickertje heeft met licenced dat hij idd de licentie heeft. Iedereen heeft der schrik van omdat hij altijd staat te zwaaien met nen advocaat.
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Farrari
Berichten: 374
Lid geworden op: 22 jun 2015, 07:28
Real name: Theke
Locatie: The Netherlands

Re: Cabinet decals Funhouse

Bericht door Farrari » 25 jul 2017, 16:54

Ik heb meerdere malen daar (Retroref....) besteld en idd erg goede kwaliteit, ik vind het beter dan in Portugal. (prijs bijna zelfde)
De donkere achterkant en iets dikkere kwaliteit vind ik het verschil met andere maken.

Heb ook ooit in Australie "Licensed" decals gekocht voor de hoofdprijs (250+), maar vond dat echt mindere kwaliteit zowel afbeelding als kwaliteit sticker.

Greetz

ricardo1920
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jul 2018, 16:42
Real name: Richard

Re: Cabinet decals Funhouse

Bericht door ricardo1920 » 31 aug 2018, 18:29

flippers.be schreef:Voor FH heb ik ergens een PDF liggen voor t geval iemand ze zelf wil laten drukken :)
Hoi allemaal, hebben jullie toevallig de pdf nog? ik ben zelf begonnen aan een Funhouse en wil deze laten printen.

gr

Plaats reactie