Party Zonde playfield (geen typo nee)

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Party Zonde playfield (geen typo nee)

Bericht door HarrieD » 24 jun 2016, 11:54

Onze vrienden van Habre B.V. did it again! Hebben een kast verkocht voor te veel geld die te veel vocht had gevangen. Dus via via kwam het speelveld bij mij terecht om op te knappen. Op zich zag het er optisch redelijk uit maar als je kritisch gaat kijken is er toch best wel wat mis. Nu gaat het speelveld echt geen concoursstaat meer krijgen maar het zal zeker een heel stuk beter gaan worden.

Gaandeweg zal ik mijn werk hier laten zien, 1e stap: renovatie van 2 scoops want daar is het hout wel heel erg zacht van geworden. Overigens betreft het hier een diamond plated speelveld dus het is redelijk gespaard gebleven.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Party Zonde playfield (geen typo nee)

Bericht door HarrieD » 24 jun 2016, 11:56

Foto’s van de ellende:

Afbeelding

Afbeelding

Hiermee ben ik begonnen. De scoops zijn al uitgehaald, het hout was daar zo mul dat er flink moest worden gefreesd. (Vrees de frees :wtf: )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die 3 gaatjes waren dus helemaal vochtig, ook hier is het mulle hout verwijderd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daarna is het vullen geblazen met 2 componenten prutje, goed laten drogen en dan weer terug in vorm schuren. Maar dat is voor de volgende keer.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Party Zonde playfield (geen typo nee)

Bericht door HarrieD » 24 jun 2016, 11:57

Update 23-06: Resultaten scoop repairs:

Afbeelding

Deze is zover klaar, een beetje ei-vormig maar niet dusdanig dat het gaat storen.

Afbeelding

Veel schade, dat wordt beheoorlijk airbrushen en zoals je ziet is hij nog niet helemaal klaar (inmiddels wel maar hier heb ik geen foto van) omdat er nog een klein deel niet gevuld is.



En nu komt een lastige, in de popbumper area was op een hoekje een punt van het speelveld losgekomen en omhoog gaan staan. Omdat het hout eronder compleet gemolesteerd was door een vorige eigenaar was het niet mogelijk het hoekje vlak met het speelveld te krijgen zonder het te beschadigen. Dus: dremel gepakt en er een slijpschijfje op geplaatst, hiermee heb ik een klein sleufje onder de beschadiging gemaakt om ruimte te creëren. Dit heb ik opgevuld en met een lijmklem het hoekje vlak geforceerd terwijl het 2 componenten prutje kon uitharden. Ik moet zeggen, this was a first maar het is echt geslaagd.

Afbeelding

Sleufje gedremeld, het gaat dus om dat puntje dat omhoog stond.

Afbeelding

Opgevuld en op zijn plek geforceerd met een lijmklem.

Afbeelding

Resultaat, er moet nog een beetje gevuld en geschuurd worden, maar tot nu al een succes.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Plaats reactie