Fire! restauratie.

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Fire! restauratie.

Bericht door g94 » 03 feb 2016, 23:00

HarrieD schreef: Over nooit van gehoord gesproken: ik zag een posting over lijm verwijderen met bakmeel en alcohol. Heeft iemand daar ervaring mee?
Wasbenzine is de beste methode om lijmresten te verwijderen. Efkes laten weken en dan komt de lijm vlot los, zonder gevaar voor verdere schade.

spacecake schreef:Simpel ,je kan nog steeds met een doekje of iets anders per ongeluk precies langs de rand van een al los zittende insert wrijven waardoor deze alsnog los komt....
Huh? Als de originele vernis los zit (grijze zweem) dan heeft het sowieso geen zin om te proberen van die te laten zitten. Dan maak je die best voorzichtig in zijn geheel los en lijmt hem weer vast. Gewoon clearcoaten bovenop loszittende originele bedrukking is dom, want die komt toch los eens je weer begint te spelen.

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Fire! restauratie.

Bericht door HarrieD » 08 feb 2016, 11:56

Wasbenzine gebruik ik ook altijd, maar ik kende de meelmethode niet. Niemand ervaring ermee?

Nu heb ik afgelopen weekend alle lijmresten kunnen verwijderen met wasbenzine. Ik moet zeggen dat deze op mijn F14, BTTF en FH makkelijker losging. Maar okee, het is er vanaf zonder dat ik meer schade heb gemaakt. Verder zijn de kabelbomen verwijderd en is het hele speelveld helemaal leeg. Eerst wat houtwerk, schoonmaken en dan gaat hij naar de mannen van Care voor de eerste dikke laag clear. Dan begint het leuke werk: airbrushen.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Fire! restauratie.

Bericht door HarrieD » 11 feb 2016, 12:58

Verder nog wat prepwork voor mijn speelveld gedaan afgelopen dagen. Tumbler en ultrasoon maken overuren en de airbrush kijkt me wat angstvallig aan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
davalve
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 okt 2012, 19:13
Real name: Ron
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Fire! restauratie.

Bericht door davalve » 11 feb 2016, 19:05

Ben erg benieuwd. Volg je posts met grote interesse want wil zelf ook eens aan z'n project beginnen. Keep up the good work :clap:

Gebruikersavatar
Nitram
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 mar 2015, 12:27
Real name: Martin

Re: Fire! restauratie.

Bericht door Nitram » 12 feb 2016, 22:52

ik heb de meel gebruikt en alcohol gaat heel goed
dan voegt de lijm zich met het meel dan blijft het niet meer zo plakken aan je handen :D
heb het gebruikt op mijn ROAD KINGS en op de F14-TOMCAT .
ps: ga zo door mooi werk :clap:

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Fire! restauratie.

Bericht door HarrieD » 12 feb 2016, 23:49

Het speelveld ligt bij de spuiter, ik ben benieuwd hoe de eerste laag het algehele beeld gaat verbeteren. Dan ga ik met de witte vlakken beginnen en de insert decals plakken. Gelukkig zijn dit maar 4 stuks vlammen bovenin en de 2 helemaal bovenin onder de ramp (die waar ADV. X) op staat. De rest ziet er nog prima uit.

To be continued.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Fire! restauratie.

Bericht door g94 » 13 feb 2016, 09:12

Als je speelveld terugkomt kan je inderdaad dank zij de blink-blink wel een indruk krijgen waar het uiteindelijk naartoe zal gaan, maar schuur het vooral daarna goed op vooraleer je begint te airbrushen, zodat je verf voldoende kan hechten :geek: ;)

En tenzij het lukt om echt een perfecte kleur na te maken, moet je toch altijd de overweging maken of het dan niet beter is om eerder alles te overspuiten, ook de delen die er wel 'goed' uitzien. 't vergt meer tijd, inderdaad, maar als je kleur achteraf (als ze droog is) niet perfect dezelfde is dan krijg je daar achteraf spijt van. Als het realistisch is kwa maskeerwerk natuurlijk...

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Fire! restauratie.

Bericht door HarrieD » 13 feb 2016, 09:26

g94 schreef:Als je speelveld terugkomt kan je inderdaad dank zij de blink-blink wel een indruk krijgen waar het uiteindelijk naartoe zal gaan, maar schuur het vooral daarna goed op vooraleer je begint te airbrushen, zodat je verf voldoende kan hechten :geek: ;)

En tenzij het lukt om echt een perfecte kleur na te maken, moet je toch altijd de overweging maken of het dan niet beter is om eerder alles te overspuiten, ook de delen die er wel 'goed' uitzien. 't vergt meer tijd, inderdaad, maar als je kleur achteraf (als ze droog is) niet perfect dezelfde is dan krijg je daar achteraf spijt van. Als het realistisch is kwa maskeerwerk natuurlijk...
Euhm, nothing less different from my FH and BTTF restoration.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
davalve
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 okt 2012, 19:13
Real name: Ron
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Fire! restauratie.

Bericht door davalve » 13 feb 2016, 11:41

Misschien een stomme vraag maar ik ben dan ook nog maar een newbie ;)
Waarom plak je niet eerst de decals en daarna de eerste clearcoat voor de airbrush? Op mijn speelveld zijn de decals al zo ver weg gesleten dat ik de inserts eerst helemaal moet schuren en opnieuw inlijmen. Mijn idee was om dan de decals te plakken en daarna de eerste clearcoat.
Ben benieuwd en leer graag :good:

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Fire! restauratie.

Bericht door HarrieD » 13 feb 2016, 13:00

davalve schreef:Misschien een stomme vraag maar ik ben dan ook nog maar een newbie ;)
Waarom plak je niet eerst de decals en daarna de eerste clearcoat voor de airbrush? Op mijn speelveld zijn de decals al zo ver weg gesleten dat ik de inserts eerst helemaal moet schuren en opnieuw inlijmen. Mijn idee was om dan de decals te plakken en daarna de eerste clearcoat.
Ben benieuwd en leer graag :good:
Nou, dit vind ik eigenlijk een hele goede vraag. Ik heb ook heel lang getwijfeld om eerst de decals te plakken (en nu hoor ik Pascal's tenen alweer krullen).
De reden waarom je eerste je decals plakt en dan pas gaat clearcoaten is omdat de inserts een fractie dieper liggen dan je speelveld (als het goed is). Na het plakken van je decals zouden deze gelijk liggen met je speelveld of -omdat de repro decals altijd wat dikker zijn- ietsje hoger. In eerste instantie wil je dus dat de hoogte niet teveel toeneemt omdat je dan bij het schuren weer in de problemen komt.
De reden waarom ik het hier niet heb gedaan is dat 2 van de 6 inserts niet helemaal vlak zijn maar een beetje concaaf lopen. Ik hoop dat met de clearcoat dit probleem wordt verholpen, anders gooi ik er nieuwe inserts in.

Verder is het zo dat deze laag clearcoat de eerste is van een laag of 3, wellicht 4. Na de eerste laag clear ga ik het wit spuiten, de horse shoe lane bovenin (die rode) en de schade aan de grote inserts en dan plak ik de insert decals. Dan komt er weer een laag clear overheen en dan doe ik de rest zaken. Dan weer clear en dan spuit ik het zwart waarna de laatste laag clear komt. Tussendoor zal ik natuurlijk schuren. Na de laatste laag clear wordt het speelveld of zo gelaten (ja Pascal...) of ik ga hem volledig schuren en polijsten.

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk. Zoek anders even op de threads van Pascal (G94). Deze zijn erg goed beschreven en bevatten eigenlijk de meeste informatie.

Deze thread op het pinside forum geeft ook heel veel informatie.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Fire! restauratie.

Bericht door g94 » 13 feb 2016, 14:09

HarrieD schreef:... (en nu hoor ik Pascal's tenen alweer krullen).
De reden waarom je eerste je decals plakt en dan pas gaat clearcoaten is omdat de inserts een fractie dieper liggen dan je speelveld (als het goed is). Na het plakken van je decals zouden deze gelijk liggen met je speelveld of -omdat de repro decals altijd wat dikker zijn- ietsje hoger. In eerste instantie wil je dus dat de hoogte niet teveel toeneemt ...
Neen hoor, these are exactly my thoughts. Dit is het ideale scenario. Maar restauratie is geen exacte wetenschap en het blijkt telkens opnieuw een kwestie van eerst goed inschatten en de strategie navenant aanpassen indien dat nodig is.

Ik heb zelf tot nu toe geen ervaring met opbollende inserts - ik heb immers nog geen oude kasten aangepakt (maar daar komt weldra verandering in). Maar ik weet niet of een laag clear het probleem zal oplossen als je toch decals moet kleven. Ik kan me immers voorstellen dat die clear dan eveneens gebold zal staan, of niet?
HarrieD schreef:In eerste instantie wil je dus dat de hoogte niet teveel toeneemt omdat je dan bij het schuren weer in de problemen komt.
De vernis mag dik gelegd worden zolang je in de fase van het effenen van het speelveld zit. Je schuurt het meeste toch weer weg. Ideaal zorg je dat je speelveld zo effen mogelijk is vooraleer je begint te airbrushen, want dan kan je de latere lagen beschermende clear inderdaad geruster opschuren zonder vrees om je herstellingen mee weg te schuren. Dus daar heb je gelijk in.

Maar daarnaast is er nog een meer belangrijke reden waarom je geen dikke lagen clear wil tussen je verschillende lagen airbrush, en dat is omdat op die plaatsen dan een lichte schaduw ontstaat. En dat is niet mooi.
HarrieD schreef:Na de laatste laag clear wordt het speelveld of zo gelaten (ja Pascal...)

Nee Harrie :spank:
HarrieD schreef:of ik ga hem volledig schuren en polijsten.
ja Harrie :good: :lol:

Ik ga dat hier met meer dan gewone aandacht blijven volgen... :geek: :lol:
Mooi project! :clap:

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Fire! restauratie.

Bericht door HarrieD » 13 feb 2016, 14:22

Hahaha, sja die had ik verdiend. De insert staat dus niet in een bult maar in een kuiltje. Clear blijft erin liggen zal ik maar zeggen. Lopen ze toch convex dan??

Overigens Pascal, ik mis jouw projecten eigenlijk wel. Het is zo stil..........
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Fire! restauratie.

Bericht door g94 » 13 feb 2016, 14:34

HarrieD schreef:Overigens Pascal, ik mis jouw projecten eigenlijk wel. Het is zo stil..........
't is waar :oops:
De reden is dat ik verhuisd ben en het een hele tijd geduurd heeft om de nieuwe gameroom/atelier af te werken. Maar intussen is het zover, en kan ik eindelijk de dingen weer opstarten. Mijn AFM ligt intussen een dikke 3 jaar uiteen, dus eerst en vooral wil ik die weer in mekaar steken. En dan begin ik, met enige schroom moet ik toegeven, aan een SS project. In mijn footer staat een kleine hint ;)

ps: ja kuiltje is convex, bult is concaaf - herinner ik me uit de wiskundeles :geek:

Gebruikersavatar
davalve
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 okt 2012, 19:13
Real name: Ron
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Fire! restauratie.

Bericht door davalve » 13 feb 2016, 18:21

Harrie en Pascal,
Bedankt. Duidelijke uitleg :clap:
In mijn geval ga ik dan voor eerst decals plakken en daarna de clearcoat. De basislaag clear zal dan iets dikker worden om de oneffenheid weer weg te kunnen schuren als de decals te dik zijn.
Succes Harrie, weet zeker dat het weer een mooie wordt :respect:

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Fire! restauratie.

Bericht door HarrieD » 15 feb 2016, 07:09

2 maal een halve Alien Poker that must be. Ik ben benieuwd, jou kennende wordt het iets speciaals.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Fire! restauratie.

Bericht door HarrieD » 24 jun 2016, 11:43

Ik ga heel even knippen en plakken omdat ik lui in het kwadraat ben:

Ik heb het speelveld al weer een paar weken terug, en wat doen we met een verse laag mooi gespoten automotive 2 componenten vernis? Juist, wegschuren! Sand the hell out of it. De enige reden van de eerste laag vernis is het zegelen van het speelveld en het vlakken ervan. De eerste laag is lekker dik en kan dus ook mooi dienen om alle oneffenheden op te vangen.

Daarna begint het leuke werk: airbrush. Ik kies altijd eerst voor het wit en de grote vlakken, dat schiet lekker op en hiermee maskeer je eigenlijk de kleine zaken. Als je de foto’s ziet valt een grijs vlak op in de grote rode horse-shoe lane. Hier was een deel van het speelveld kapot en dit heb ik moeten repareren met 2 componenten spul. Keihard maar super spul om mee te werken. Verder heb ik die rode lane ge-airbrushed en de witte vlakken ook. Quick win, en ik moet zeggen dat het er weer helemaal perfect uit ziet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Fire! restauratie.

Bericht door zwartepanter » 25 jun 2016, 07:35

:clap:

Gebruikersavatar
spacecake
Berichten: 525
Lid geworden op: 02 aug 2012, 23:00
Real name: Ferry
Locatie: The Netherlands

Re: Fire! restauratie.

Bericht door spacecake » 26 jun 2016, 19:30

Same way i do it :) lekker de grote vlakken eerst,geeft gelijk bevredigend resultaat en moed om ermee verder te gaan...
Straks weer een mooi moment na de volgende clearcoat en het doffe zwart van het schuren weer helemaal terug komt in zijn glimmende staat....

Keep on going... :good:
Collection: TSPP,JJP potc CE,[Medieval remake[/b],Wizard of Oz LE and MB remake

Out: Bride of Pinbot,Time Machine,T.O.T.A.N

Gebruikersavatar
Gottlieb collector
Berichten: 764
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:08
Real name: thierry
Locatie: Belgium

Re: Fire! restauratie.

Bericht door Gottlieb collector » 28 jun 2016, 20:52

Komt in orde zeker na een laagje clearcoat :good:

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Fire! restauratie.

Bericht door HarrieD » 08 jul 2016, 20:11

Het speelveld ligt inmiddels bij de spuiter voor de 2e laag clear. Ondertussen ben ik bezig met een subprojectje.

Fire heeft van die prachtige plastic huisjes. Echt helemaal geweldig vind ik die, ze dragen bij aan de sfeer van de kast. Maar helaas zijn ze allemaal op meerdere plekken gebroken en natuurlijk nergens meer te vinden. De afweging was dus wat ik ermee zou gaan doen. Na veel wikken en wegen besloten de basis opnieuw te maken van PE plexi en de huisje van de originele plastics af te dremelen en deze te plakken op de nieuwe basis.
Na een aantal tests (spuiten op het plastic met bruine verf, dremelen, boren etc) tot de volgende gekomen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Allemaal kapot en gebroken, eigenlijk een total loss, ware het niet dat de huisjes meer dan bruikbaar zijn.


Afbeelding

Afbeelding

De nieuwe plastic base, work in progress. Dat bruine is een sticker van zeer hoge kwaliteit. De toekomst zal uitwijzen hoe dit zich gaat houden.


Afbeelding

Via een forumlid op pinside kwam ik aan deze brackets, de linkerplastic krijgt er ook een, om de plastic te beschermen tegen de elementen.


Afbeelding

De oude op de nieuwe

Afbeelding

Afbeelding

Dit is zo´n losgedremeld huisje. Past perfect. Je ziet overigens nog de beschermfolie van de plexy plaat.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Fire! restauratie.

Bericht door g94 » 08 jul 2016, 22:43

verrry nice sir!!! :good: :respect:

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Fire! restauratie.

Bericht door zwartepanter » 09 jul 2016, 10:37

Mooi gedaan!

Gebruikersavatar
tony
Berichten: 259
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:34
Real name: tony

Re: Fire! restauratie.

Bericht door tony » 11 jul 2016, 22:08

very very nice , mooi gedaan !!!!

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Fire! restauratie.

Bericht door HarrieD » 16 aug 2016, 11:52

Verder met het speelveld van mijn Fire! Na een periode van weinig inspiratie, weinig tijd en andere prioriteiten heb ik de draad weer opgepakt. Het kwam eigenlijk ook wel goed uit want als een speelveld van de spuiter terug komt moet de lak nog een paar weken uitharden. Dat heeft het dus mooi kunnen doen. Mijn spuiter legt er tegenwoordig een lekker dikke laag met 2-componenten lak op waardoor ik het speelveld mooi vlak kan schuren. In dit geval was dat ook hard nodig omdat ik wat insert decals heb moeten plakken omdat deze op sommige plekken helemaal weggespeeld waren. Dus, speelveld pas terug van de spuiter en na het schuren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De laatste foto is overigens direct na het schuren, het schuurstof is inmiddels verwijderd waardoor het speelveld al minder dramatisch uit ziet.

Bij deze nog wat foto's van de schade:

Afbeelding

Het grote "Fire" venster heeft wat schade aan de randen. Gelukkig ligt er genoeg clear op waardoor een test met enkel zwarte verf de volgende stap zal zijn. Mocht dit niet mooi worden dan kan ik het er mooi weer vanaf schuren.

Afbeelding

De targets, de insertbedrukking ervan was volledig weggespeeld dus zijn de vervangen door decals. De omliggende randen moeten echter nog worden meegespoten.

Afbeelding

Het grote venster zit in het speelveld geschroefd. Twee van de 4 schroeven zijn na het verwijderen van het mylar bloot komen te liggen. Deze hebben nog wat liefde nodig dus.

Afbeelding

Wit zit er mooi op, nu het oranje en het zwart nog.



Verder heb ik me laten inspireren door een artikeltje op de volgende site:

http://www.classicplayfields.com/photo156.html

Hierin wordt gezegd dat de kleuren van de gebouwen die in brand staan niet turquoise- perzik-blauw maar turquoise-perzik-paars moet zijn en eigenlijk moet ik ze daarin gelijk geven. De laatste kleursetting is sprekender dus dat gaan we ook maar doen.

Afbeelding

Dit is de versie van classic playfield reproductions, hier zie je goed dat de rechterzijde een paarse kleur heeft terwijl dat bij het originele speelveld meer babyblauw is. Het kleurverschil tussen dat turquoise en babyblauw is bijna verwaarloosbaar.

Afbeelding

Sowieso heeft mijn speelveld wat schade dat aangepakt moet worden dus dit komt eigenlijk ook best goed uit.

Afbeelding

Color matching, eigenlijk komt de kleur best mooi overeen maar de nieuwe kleur is sprekender (lastig te zien op de foto). De gebruikte kleuren: Laguna Blue, White, Fluor yellow, in de verhouding 50% - 25% - 25% (ongeveer).


Afbeelding

Resultaat na de airbrush sessie, en daar ben ik eigenlijk heel erg tevreden over.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Fire! restauratie.

Bericht door g94 » 16 aug 2016, 12:34

HarrieD schreef:Resultaat na de airbrush sessie, en daar ben ik eigenlijk heel erg tevreden over.
Terecht, ziet er perfekt uit :respect: :good:

Plaats reactie