Dreadfull Diner

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
Gebruikersavatar
spliffsecond
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 aug 2011, 22:34
Real name: Free Fontaine
Locatie: Belgium

Dreadfull Diner

Bericht door spliffsecond » 03 mei 2015, 12:30

Hello,

Gezien ik hier nog nooit een volledig restauratie verslag gemaakt heb en
nu eindelijk licht aan het einde van de tunnel zie bij de DIner restauratie,
dacht ik bij mezelf t'is de moment.

Dus,
Diner is in juli 2010 toegekomen in deze staat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikelijke schade rond de poten, een paar krabben en putten (maar niks echt erg), maar een kant ongeloofelijk hard 'geplankt'. Van de kopkast geen foto's maar ook een paar diepe krassen en een hoek waar eens laag plywood ontbreekt. genoeg voor een complete repaint.
Afbeelding
Het speelveld was al aan begonnen door de eigenaar en dan op tijd beseft dat dit toch niet haalbaar was voor hem.
Alle inserts waren eraf en voor de rest nog schade aan de baldrops.
Er waren stickers bij om de inserts te vervangen maar die waren onbruikbaar wegens te klein, of niet te centreren. Dus heb ik dan maar het volledige speelveld hertekend in Illustrator.
In mijn fotomap is mijn eerst volgende foto van het speelveld 2 jaar later, waarom?
Eerste clearcoat is eraf gepeld door onvoldoende voorbereiding voor het lakken, is een systeem 11 en dat is totaal verschillend van een Diamond plate. Bij het erafhalen van de slechte clearcoat heb ik ook nog eens veel meer werk gecrëeerd door uit te schieten met het mes of door door te schuren.

Maar eerst het cabinet
Afbeelding
Voorkant vlakgezet klaar voor primer
Afbeelding
Zijkant van backbox ook
Afbeelding
zwarte primer klaar om wit te ontvangen
Afbeelding
Na wit
Afbeelding
gemaskt voor rood
Afbeelding
rood gespoten
Afbeelding
ontmaskt
Afbeelding
klaar voor geel
Afbeelding
geel zonder mask
Afbeelding
gesneden mask met aplicatorfilm aan het passen op tekening
Afbeelding
aangebracht
Afbeelding
gespoten en ontmaskt

Afbeelding
idem voorkant kabinet
Afbeelding
en zo heeft hem lang in een hoekske gestaan (tot ik wist hoe de zijkanten te doen) van zomer 2011 tot zomer 2014
Afbeelding
en na de waarschuwingstekst opnieuw te schilderen is de backbox voor een paar jaartjes bij het kabinet gaan staan, ondanks dat deze klaar was. Ik wou maar 1 keer lakken met satin, vandaar.

Binnenkort meer
grtz
free

Gebruikersavatar
RipleYYY
Berichten: 882
Lid geworden op: 24 apr 2012, 09:09
Real name: mic
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Dreadfull Diner

Bericht door RipleYYY » 03 mei 2015, 12:58

i'm sure i will love what will come after, as its already more than appealing

:good:

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 545
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: Dreadfull Diner

Bericht door MeesterPieter » 03 mei 2015, 13:18

wauw, mooi werk met het verven van de kopkast zeg
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Gebruikersavatar
spliffsecond
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 aug 2011, 22:34
Real name: Free Fontaine
Locatie: Belgium

Re: Dreadfull Diner

Bericht door spliffsecond » 03 mei 2015, 15:28

la suite,

de backbox en het cabinet heb ik eerst zwart gespoten met Motip zwart uit een spuitbus,
dit was toch niet jedat en will come back to bite me in the ass (zie verder).
Dan maar opzoek naar iets beter,
Twee lagen systeem van spies hecker
hier http://www.spieshecker.com/corporate/en ... UYmm00cS00 voor meer uitleg,
om het simpel te houden gewoon een goede matte acryl verf die altijd nog afgelakt moet worden, vandaar twee lagen.
Dit werkt ongelofelijk goed, droogt snel, vlak en zonder verkleuren. Heel hoge pigmentwaarde dus makkelijk te mengen voor andere kleuren.
Nadelen, is giftig dus spuiten met masker, duur en enkel verkrijgbaar in potten vanaf 250ml
Dit werkt zo goed dat ik dus een hoop kleuren gekocht heb en hiermee ook de playfields herschilder met de airbrush.
Maar back to the cabinet:
Heb zwart, wit, rood en geel in spuitbussen laten doen en daarmee het bovenstaande gespoten.
De masks zijn gesneden uit Aslan 85K met een plotter en snijtekening gemaakt in illustrator, daarna pellen, transfertape aanbrengen en klaar.

Oh ja de apron was ook fucked up, Twee gaten in geboord en dan in gekrast op de meest delicate plek, damn volledig herschilderen dan maar (maar om het chronologisch te houden komt dit wat later)
Afbeelding

Allez, na twee jaar staat het speelveld vlak (dacht ik, zie verder) met een goed hechtende clearcoat (ja, ik heb er daarna in gesneden om een foutje te verwijderen, it sticks this time), kon ik eindelijk beginnen aan de repaints.
zelfde principe als backbox alleen veel veel kleiner.

Afbeelding
na een paar kleurtjes
Afbeelding
ook kleine lettertjes lukken
Afbeelding
rinse and repeat
Afbeelding
ready
Afbeelding
kleine zwarte lijntjes , eerst kleur spuiten, mask laten staan en dan kleiner letters inplakken
Afbeelding
subtiel inkleuren ;)
Afbeelding
en klaar is klara, de witte streepjes in het rood zijn origineel, ik laat er mij ook elke keer aan vangen van ah ja da moek nog herschilderen :madman:
Afbeelding
lekker klein detail dat ik straks nog eens ga wegschuren :oops: omdat de plank dus nog niet vlak staat.
Afbeelding
verloren inserts eerst wit (voor frisse kleuren en gelijke verlichting)
dan de zwarte lijn, dan kan ik zien waar de kleuren moeten komen.
Afbeelding
overzichtje na weekje schilderen
Afbeelding
van de mannekens heb ik het zwart niet kunnen plotten, vandaar maar gemikt met de kleuren
Afbeelding
nog meer kleur
Afbeelding
food met een beetje kleur
Afbeelding
zo content met de vordering dat ik er een laagske clear overgelegd heb.
Het gaat goedkomen denk je dan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
maar dan na een paar weken uitdrogen ga je schuren en in het entousiasme ga je door de fluo kleur en nog een aantal andere zaken. Dan gaat een plank bij mij een tijdje in de wacht.
Afbeelding

Het is dan september 2012 en in november krijg ik te horen dat ik papa word.
Eer dat ik dan weer kunnen beginnen ben was het zomer 2014,
volgende keer meer...

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6155
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Dreadfull Diner

Bericht door zwartepanter » 03 mei 2015, 16:36

Zoals steeds: :shock: :respect: :love: :good:

Gebruikersavatar
spliffsecond
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 aug 2011, 22:34
Real name: Free Fontaine
Locatie: Belgium

Re: Dreadfull Diner

Bericht door spliffsecond » 03 mei 2015, 16:42

Dus zomer 2014,
Na bijna twee jaar stil te liggen toch maar mijn moed in handen genomen en begonnen aan het afwerken van het cabinet.
Ik had er echt genoeg van op dat punt en wou het gewoon klaar krijgen. Dus geen foto’s genomen.
Wat heb ik gedaan
De zijkanten mat geschuurd waardoor ik aan de slechte zijde bijna heel de tekening kwijt was.
Dan clearcoat erover, goed dik om alle planking op te vullen, laten drogen en dan schuren.
Nogmaal hetzelfde en dan stond hij vlak genoeg om te herschilderen.
Dan heb ik de blokjes en de tekst met de computer gemaakt, de binnenkanten (diner en tekening)
heb ik 2x ja twee maal langs twee kanten uitgesneden met de hand, waarom, because i can
daarna clearcoat en vlakzetten
clearcoat ook voor de backbox en daar heeft mijn motip zwart toch wel niet gereageerd met de clearcoat zeker. Dus weer schuren en zwart spuiten, hopen om geen details te verliezen en daarna weer clearcoat, motip zwart blijkbaar nog altijd op sommige plaatsen aanwezig, reageerd weer en
dan heb ik het enige juiste gedaan in die situatie:
Afblijven,
na drogen valt het wel mee en is het zeer moeilijk te zien. Eigenlijk reageert de Motip verf op de thinner van de clearcoat en begint op te fronsen (kan het niet anders omschrijven) nadat de verf uitgeflashed is verdwijnt dit fronsen bijna volledig. Dus zolang ik bij het vlakzetten niet weer door de clear ga, all’s well.
Nu stonden zowel kabinet als backbox klaar voor finale clear, satin.
Dit is eigelijk normale clear met een additief waardoor die niet glad opdroogd, hoe meer adittief hoe matter. Ik heb een pot voorgemengd gekocht zodoende heb ik altijd dezelfde glans.
Als ik over clearcoat spreek spreek ik over 2K lak van gelijk welk merk. Een ander soort lak is echt niet ok qua stevigheid.
Final clear is erop gegaan zonder enig probleem. (mag ook eens voor de verandering)
En dan moest ik nog het cabinet weer ineen steken, gelukkig had ik lang geleden de hardware al gepolierd dus dit ging redelijk vlot. Side rails zijn geregrained met schuurspons (grof, medium dan fine) for that authentic look. Alle stickers zijn hermaakt en beschermd met een laagje mylar.
Allez , na zo nen uitleg een paar foto’s van toen dat het klaar was
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
kweet nog niet of ik de coindoor ga herschilderen,
kan iemand zandstralen?
Afbeelding
Afbeelding
hier zie je de strucktuur van de satijn glans
Afbeelding
dit dus twee keer met de hand uitgesneden, oh ja voor elke kleur. Dus eigenlijk 2x2x3
Afbeelding
mooi strakke zijkant
Afbeelding
zijkantje backbox
Afbeelding
hij werkt, niet onbelangrijk detail ;)
Afbeelding
ook de binnenkant aangepakt
Afbeelding
gewoon proper gekuist
Afbeelding
zoek de fout, er is iets grondig mis, maar wat?

Dit brengt ons dan bij voorjaar 2015 waar ik mijn enkel breek en dus tijd heb om wat te organiseren en na te denken.
Maar da's voor een volgende update

grtz free

Gebruikersavatar
spliffsecond
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 aug 2011, 22:34
Real name: Free Fontaine
Locatie: Belgium

Re: Dreadfull Diner

Bericht door spliffsecond » 03 mei 2015, 21:10

Dus waar waren we gebleven,
juist, enkel gebroken en tijd om na te denken.
Tot de conclusie gekomen dat ik mij eindelijk eens moet organiseren, in plaats van werk
bovenop ander werk te beginnen. Dus een beetje zoals gezonde geest gezond lichaam.
Goe werk in nen properen atelier
Afbeelding
Ik hoop dat ik het zo voor altijd kan houden, eindelijk plaats
Afbeelding
Dak daar niet eerder aan gedacht heb, een ondiepe gerief lade.
Afbeelding
En eindelijk niet meer in een bak achter verfjes graaien. Staat in de primer, ben benieuwd of dak ooit de tijd ga nemen om er een kleurke en lak op te zetten….

Maar terug naar de Diner
Mijn grootste probleem om nog te overwinnen nu is complexe fijne zwarte lijntjes, de snijplotter maakt er een knoeiboel van (zijn fout niet) gewoon te fijn om uit mijn Aslan film te snijden.
Heb andere low tack gevonden maar deze is niet doorzichtig, dus de snijplotter kan het nu wel snijden maar ik kan het onmogelijk uitlijnen.
Afbeelding
Back to the drawing board
Ik heb ook geprobeerd met laser, maar had enkel een 2” lens en wil eigelijk nog eens proberen met fijner, maar was al content hiermee. Nadeel met 2” is alles te klein of te groot, tis maar hoe ge het bekijkt. Een snijlijn is een snijlijn, bijna niets, laser brand iets weg. Plus de fijnste details blijven aan mijn backing papier plakken (ingesmolten?) dus ook no go.
En dan eureka, waterslide decals, deze worden al jaren in de modelbouw gebruikt (mannen gebruiken ook 2K lak) dus ze kunnen ertegen en gaan niet zwemmen in de lak. Het wordt ook gebruikt om tassen te bedrukken en die bakken ze af in de oven, dus hitte geen probleem.
Heb ondertussen ook een site gevonden waar een gereputeerde restaurateur het gebruikt. Dus pinball approved, Yeah
Ging dit niet direct op het speelveld proberen dus eerst de apron herstellen
Afbeelding
Kneedbaar metaal, wa gaan ze nog uitvinden!!!
Een beetje voorgeschuurd en vraag me niet waarom zo afgeplakt want heb hem daarna toch tot bloot metaal geschuurd
Afbeelding
De reden om hem helemaal te schuren, roest. Dus eerst primer en dan wit spuiten
Afbeelding
En daarna rood en geel en een flinke laag lak
Na uitdrogen gladschuren met water en korrel 800, met de hand, is een beetje te klein voor de machine.
Afbeelding
En dan setting liquid, solvent liquid, twee borstels, keukenpapier en een kommetje met lauw water
Afbeelding
Afbeelding
Voila en na een nachtje drogen is de film bijna niet zichtbaar en al helemaal niet meer na een laag clear (valt nog te bezien, maar heb er het volste vertrouwen in). Aandachtige kijkers zullen ook gezien hebben dat ik het rood links boven aangepast heb, zo’n dun lijntje twas geen zicht.
Kmoet nog wat zwart retoucheren maar eerst wachten op goed weer om te clearen (ik doe dit buiten, redneck style)

En nu dit gewerkt heeft met nieuwe moed op naar het speelveld
Alle wit herspoten en ook alle fluo wit gespoten. Ik had door de fluo geschuurd en ook was de fluo niet de juiste kleur (als iemand ooit brandweeroranje nodig heeft ik heb een hele pot).
Nu heb ik bij createx wel de juiste fluo gevonden (thx pascal voor het AFM topic, heb trouwens exact hetzelfde oranje verhaal met panter zijn AFM).
Afbeelding
Klaar voor nog wat fijne lijntjes wit. Ondanks ik het hele speelveld als illustrator file heb snij ik nog regelmatig hele delen met de hand omdat dit soms sneller gaat of beter controleerbaar of misschien ben ik gewoon een sucker for punishment. Ik heb dit jaren met een scalpel gedaan en na de video’s van HEP te zien ook met een scheermesje begonnen. I like it, maar nie voor alles.
Afbeelding
Dit is het resultaat, het was nodig want de oude clear was op sommige plaatsen hard vergeeld
Afbeelding
The proof is in the pudding, tijd om deze MOFO’s eens een gezicht te geven.
Afbeelding
Go Haji, go
Afbeelding
Een klein registratiefoutje, maar niets dat ik van Williams zelf nog niet gezien heb op speelvelden
Afbeelding
Hier zie je nog waterkringen van de solvent liquid, maar na een dagje (nachtje) drogen kan je die zo maar wegvegen met wat water
Afbeelding
Not to shabby for my taste
En dan doe je voort natuurlijk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Op dit blauw moet normaal een gerasterde degradé (fade). Normaal zou ik zelf een degradé airbrushen met twee kleuren. Maar nu gaan we gewoon voor rasters, Hell Yeah
Afbeelding
De rest van de degradé decal heb ik upgefucked, maar geen nood, decalpapier en printers genoeg.
Hiermee zijn we up to date.
Nu is het dus wachten op beter weer, maar blijkbaar komt dat eraan, om
te lakken. Daarna fluo, correcties en decal time.
Als er mensen nog grotere resolutie foto’s willen zien:
https://picasaweb.google.com/1127773229 ... directlink

En nog een totaalbeeldje om af te ronden.
Afbeelding
Eindelijk weer een echt speelveld ipv iets wat er op trekt.

Allez hopelijk tot snel en keep up the good work
grtz free

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Dreadfull Diner

Bericht door HarrieD » 03 mei 2015, 22:53

Nice! Ik ben erg benieuwd naar de gebruikte materialen en techniek van die decals. Zou je dat eens willen toelichten?

Ik zou wel eens een workshopje Illustrator willen doen, zou niet weten hoe hier aan te beginnen.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

MasterT1984
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 dec 2012, 19:46
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: Dreadfull Diner

Bericht door MasterT1984 » 06 mei 2015, 15:10

een lang project indeed maar het resultaat mag er zeker zijn, prachtig gedaan :respect:
Arcades:MK II Mame, MK I,II,UIII,IV in switcher, KI I,II in switcher, Terminator 2, Revolution X
Pinball:T2, TOM Gold, IJ(wms), POTC, AFM, AC/DC(prem), LOTR, SW(DE), STTNG, MMLE
Out:
SF2,TMNT,BW,DH,JP, Silverball V9

Gebruikersavatar
spliffsecond
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 aug 2011, 22:34
Real name: Free Fontaine
Locatie: Belgium

Re: Dreadfull Diner

Bericht door spliffsecond » 06 mei 2015, 23:43

Ok decals,
ik gebruik Laser - Sunny Waterslide decal papier,
deze zijn 13 micron dik, er zijn er ook dunnere maar dan wordt het moelijk te verwerken.
ik print hierop met een canon kleurencopiër van het werk.
Stel de printer in op dik papier (+120 gr) anders kan het papier vastbranden in de fuser.
You don't want that to happen !!!!
Afbeelding

Decals knip je met een schaar, anders kan je ze scheuren.
Knip niet te dicht rond de afbeelding, je moet hem makkelijk van het papier kunnen schuiven,
als je hoekjes en kantjes knipt blijven ze der zeker achter hangen.
Afbeelding

Afbeelding
Set en sol van microscale, gaat er voor zorgen dat de decal volledig in de ondergrond opgaat.
Eerst set en als hij juist staat dan sol, gebruik hiervoor twee verschillende penselen.
Ik gebruik een plat voor set en een rond voor sol, de ronde laat me de decal nog een heel klein beetje te bewegen.

Dus eerst een beetje set op de plaats waar de decal moet komen,
dan de decal omgekeerd! in een kommetje lauw water. Als je hem niet omgekeerd legt bestaat de kans dat hij opzichzelf krult en dan kan je hem wegsmijten (ik druk alles dubbel of trippel af, want soms gaat het mis)
Afbeelding

Na 30 sec. neem je hem uit het water, kleinere neem ik met een plastic pincet
Afbeelding
Dan neem je de decal met twee handen vast en duimen boven, schuif heel licht met je duimen (alsof je een sigaret rolt) en schuif de decal een beetje van het papier.
Afbeelding
Dan kan je hem plaatsen, hoe juister je hem kan leggen hoe minder werk met het penseel en set om hem goed te krijgen.
Dan sol opdoen. Nu gaat hij verfrommelen, geen paniek en zeker afblijven !!!. dit is normaal.
Afbeelding
na een tijdje begint de sol op te drogen, als hij droog is en er zijn nog rimpels of blaasjes, weer sol opstrijken. Blaasjes kan je openprikken met iets scherp naar keuze.
Afbeelding
Eenmaal de decal helemaal droog is, een uurtje of twee je kan (als hij vlak ligt) ook een haardroger gebruiken,
kan je het teveel aan film insnijden met een zeer scherp mes, ik gebruik een nieuw scheermesje. Als alles ingesneden is kan je het teveel wegtrekken zoals verbrande huid.
Afbeelding
Na drie dagen kan je de decal er niet meer aftrekken, dus als je het teveel aan film wil verwijderen, niet te lang wachten.
Na een dagje kan je ook de waterkringen van de set en sol wegvegen met een licht vochtig keukenpapier

een paar foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nu moet er echt clearcoat op, hopelijk dit weekend

Tot snel,
free

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Dreadfull Diner

Bericht door g94 » 07 mei 2015, 06:45

Sjieken uitleg! Misschien zetten we die best ook eens bij "Guides, tutorials en how-to's"... :good: :respect:

Gebruikersavatar
Avatar
Berichten: 1329
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:43
Real name: Jos Deboosere
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Dreadfull Diner

Bericht door Avatar » 07 mei 2015, 07:24

Alweer een plezier om 1 vd resto-cracks te volgen in dit verhaal !!!
A Twix a day, keeps the anorexic away !!!

captainpinball
Berichten: 83
Lid geworden op: 16 mar 2014, 15:08
Real name: michel
Locatie: The Netherlands

Re: Dreadfull Diner

Bericht door captainpinball » 07 mei 2015, 11:47

WOW respect :respect:
Wat een engelen geduld ook!
Momenteel in bezit:Bally truckstop,hook,Batman d.e,ghostbusters.virtual pinball project(roadshow)
Vertrokken :bally ro-go,blackwater 100,pack man,bugs bunny birthday ball,neo geo,demolition man,turtles,Batman forever,Royal rumble,Black Rose.no fear,star wars d.e police force,hardbody.potc,sm red.stern i.j.flintstones

Gebruikersavatar
Scaryflippers
Berichten: 425
Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:28
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: Dreadfull Diner

Bericht door Scaryflippers » 11 mei 2015, 13:18

wat een geduld man dat wordt een van de mooiste Diners van België
hoe heb jij eigenlijk die fotos gepost is dat met google en hoe doe je dat

Gebruikersavatar
spliffsecond
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 aug 2011, 22:34
Real name: Free Fontaine
Locatie: Belgium

Re: Dreadfull Diner

Bericht door spliffsecond » 11 mei 2015, 14:54

Scaryflippers schreef:hoe heb jij eigenlijk die fotos gepost is dat met google en hoe doe je dat
zie topic bovenaan het restauratieforum, duidelijker kan het niet.

Clearcoat ligt er op en ziet er goed uit, liggen nu in de zon af te bakken.
Laten we het de G94 test noemen :respect: ,
om te zien of de decals niet gaan zweven in de clearcoat :madman:
(ik heb er het volste vertrouwen in :D )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En de Apron
Afbeelding
een goei vette laag
Afbeelding
Afbeelding
Veel kleiner wordt het niet en de film errond is onzichtbaar geworden.
Ik spuit sinds vorig jaar bij mij thuis buiten en mijn resultaat is zeker zo goed (en soms properder :shock: )
dan wat ik terugkreeg van mijn carossier.
Gisterenavond om 20u. 20graden en geen zuchtje wind, perfect.
Heb er maar drie vliegskes moeten uithalen :mrgreen: , maar daar zie je al lang niets meer van.
Nu nog een dag of twee laten uitharden en dan schuren, ik zie er al naar uit.

tot snel,
grtz
free

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Dreadfull Diner

Bericht door g94 » 11 mei 2015, 17:27

dat ziet er zeer goed uit! 'k ga dat ook eens proberen die waterdecals :ugeek: :good:

Gebruikersavatar
spliffsecond
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 aug 2011, 22:34
Real name: Free Fontaine
Locatie: Belgium

Re: Dreadfull Diner

Bericht door spliffsecond » 12 mei 2015, 08:25

g94 schreef:dat ziet er zeer goed uit! 'k ga dat ook eens proberen die waterdecals :ugeek: :good:
Thanx, als ge eens in de buurt zijt, mag je altijd een paar vellen komen halen.
Je kan er ook op printen met je ALPS printer.

Na twee dagen is de coat al voldoende uitgehard om te kunnen zeggen dat het OK is, waterslide decals gaan niet zweven in Clearcoat ook niet als ze afgebakken worden (+- 60°).

Nu is het wachten, maar ik houd mij ondertussen wel met iets anders bezig,
Afbeelding
:whisling: binnenkort meer.

Grtz
free

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Dreadfull Diner

Bericht door g94 » 12 mei 2015, 10:10

spliffsecond schreef:maar ik houd mij ondertussen wel met iets anders bezig...
Owzekers! Airbrusht gij de kleren achteraf misschien? :shock: :lol:

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Dreadfull Diner

Bericht door HarrieD » 12 mei 2015, 11:52

g94 schreef:Sjieken uitleg! Misschien zetten we die best ook eens bij "Guides, tutorials en how-to's"... :good: :respect:
Ik zeg: doen! Al is het maar zodat ik hem nog eens kan terug vinden.

Mooie uitleg, dank je wel. Er zijn ook inkjet waterslide decals zie ik. Toch maar eens bestellen en mee gaan testen. Leuke techniek. Nu nog Illustrator onder de knie zien te krijgen.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6155
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Dreadfull Diner

Bericht door zwartepanter » 12 mei 2015, 11:55

How Free, krijg ik dan een naked AFM...? :lol:

Gebruikersavatar
spliffsecond
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 aug 2011, 22:34
Real name: Free Fontaine
Locatie: Belgium

Re: Dreadfull Diner

Bericht door spliffsecond » 12 mei 2015, 12:27

HarrieD schreef: Er zijn ook inkjet waterslide decals zie ik.
Oppassen deze moet je lakken voor je ze aanbrengt anders gaan ze uitlopen.
Ik zou gewoon voor laserprint gaan, kan bij elke copyshop.
zwartepanter schreef:How Free, krijg ik dan een naked AFM...?
Ben een mini tutorial aan het maken en was het beu om kleding streepjes te trekken,
dan maar iets leuk dacht ik bij mezelf.
Ik was aan het denken om een verwijderbare sticker te maken (statische sticker zonder lijm).
Zodoende kan je de AFM omvormen tot een x-rated versie for those boy's night's.
Ik had dit eens gezien op een creature, daar was de zwemster plotseling naakt.

grtz
free

Gebruikersavatar
spliffsecond
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 aug 2011, 22:34
Real name: Free Fontaine
Locatie: Belgium

Re: Dreadfull Diner

Bericht door spliffsecond » 26 mei 2015, 21:52

Kleine update,
plank is geschuurd en staat klaar voor repaints later deze week.
Niks noemenswaardig opgemerkt met het schuren, de decals gedragen zich zoals verwacht

Afbeelding
Onderstaand is geschuurd met 800 en staat volledig mat, maar zo gelijk dat hij toch nog weerspiegeld
Afbeelding

tot binnenkort
grtz free

Gebruikersavatar
spliffsecond
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 aug 2011, 22:34
Real name: Free Fontaine
Locatie: Belgium

Re: Dreadfull Diner

Bericht door spliffsecond » 31 mei 2015, 23:48

Fluo oranje staat er op

Afbeelding

Grtz
free

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Dreadfull Diner

Bericht door HarrieD » 01 jun 2015, 05:45

:good:

Rewarding is dat altijd, die airbrushsessies.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
spliffsecond
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 aug 2011, 22:34
Real name: Free Fontaine
Locatie: Belgium

Re: Dreadfull Diner

Bericht door spliffsecond » 04 jun 2015, 16:25

Bijna de speaker grill's vergeten,

Afbeelding

niet zo duidelijk op de foto maar serieus verkleurt

Afbeelding

wit en dan onmiddellijk fluo oranje zoals op het speelveld
klaar
Afbeelding

ondertussen nog oranje en geel herspoten op het speelveld

Afbeelding

geen verbrande frietjes meer

Afbeelding

en weer gele bollen

Afbeelding

op de foto's is er bijna geen onderscheid tussen het fluo oranje en het gewone oranje, in het echt is dit niet zo, het fluo springt er echt uit

tzal weer wat trager gaan want mijn enkel is precies niet ok, zit al een week thuis.

grz
free

Plaats reactie