Funhouse

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
Plaats reactie
bartk1075
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 dec 2013, 12:38
Real name: bartk1075
Locatie: The Netherlands

Funhouse

Bericht door bartk1075 » 08 mar 2015, 13:07

Hallo allemaal.

Ik ben bezig om mijn oude funhouse op te knappen.
Kom helaas erg veel lucht bubbels tegen onder de mylar.
Ben bang dat het eraf moet?
Graag jullie tips. Zie foto's.

GrBart
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (42.18 KiB) 1969 keer bekeken
TAF, RS en TZ

bartk1075
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 dec 2013, 12:38
Real name: bartk1075
Locatie: The Netherlands

Re: Funhouse

Bericht door bartk1075 » 08 mar 2015, 13:08

En nog 1.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (42.7 KiB) 1967 keer bekeken
TAF, RS en TZ

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Funhouse

Bericht door g94 » 08 mar 2015, 21:16

Die lucht zit niet onder je mylar zelf, maar erger: het is de originele vernis, en samen met de vernis ook de bedrukking, die los komt van de plastic inserts. Die vernis kleeft harder aan je mylar dan aan je inserts.
Je hebt twee opties:
- Ofwel leer je ermee te leven en laat je alles zoals het is.
- Ofwel probeer je de mylar te verwijderen maar dan komt die vernis met bedrukking gegarandeerd mee. Dat is allemaal te herstellen maar lees er eerst maar enkele restauratietopics op na eer je daaraan begint...

bartk1075
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 dec 2013, 12:38
Real name: bartk1075
Locatie: The Netherlands

Re: Funhouse

Bericht door bartk1075 » 09 mar 2015, 09:01

Dank voor je reactie. Idd lijkt het alsof het vernis al aan het mylar kleeft.
Indien het mylar weg gehaald wordt, heb ik wel wat vrees voor het speelveld zelf ex inserts.
Is de vrees reëel dat ik met het voorzichtig los maken, ook de vernis beschadig?
Of blijft het bij de inserts?
Dank en groeten,
Bart
TAF, RS en TZ

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Funhouse

Bericht door HarrieD » 09 mar 2015, 09:43

Zie mijn Funhouse restauratie project. Zo te zien kom je dezelfde uitdagingen tegen. Voor mij is mijn Funhouse mijn 3e project en dat is meteen ook de tip die ik je meegeef. Probeer een clearcoat restauratie eerst uit op een kast die weinig waarde heeft (mijn Tomcat project).

Succes! Stel je vragen gerust!
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Funhouse

Bericht door g94 » 09 mar 2015, 11:00

bartk1075 schreef:Dank voor je reactie. Idd lijkt het alsof het vernis al aan het mylar kleeft.
Indien het mylar weg gehaald wordt, heb ik wel wat vrees voor het speelveld zelf ex inserts.
Is de vrees reëel dat ik met het voorzichtig los maken, ook de vernis beschadig?
Of blijft het bij de inserts?
Dank en groeten,
Bart
De bedrukking en vernis hecht veel beter op het ruwere hout van een speelveld, dan op die gladde plastic inserts. Vandaar dat die eerder aan inserts zal loskomen. Of aan het hout rond de inserts. Maar zelden op andere plaatsen, tenzij het hout beschadigd (mul) is door balimpact - bijvoorbeeld bij ball drops, bij scoops of tussen de bumpers.

Sowieso mylar verwijderen met freeze spray methode. Niet met de haardroger - en al zeker niet met de verfstripper :geek:

Plaats reactie