restauratie

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
Dennis
Berichten: 887
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: speelveld restauratie door Esje Design Vierboom prof.

Bericht door Dennis » 26 mar 2015, 13:18

Sorry voor de late reactie. Mijn BSD is slechts heel licht verkleurd en dat gelijkmatig, die laat ik zo. Ik probeerde wat mee te denken voor jullie.
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : HSll, Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, AC/DC bib, Aerosmith pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟

Gebruikersavatar
Scaryflippers
Berichten: 425
Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:28
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: speelveld restauratie

Bericht door Scaryflippers » 26 mar 2015, 17:21

......
Laatst gewijzigd door Scaryflippers op 27 jan 2016, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hurricane
Berichten: 347
Lid geworden op: 24 okt 2011, 11:50
Real name: Koen Lemoine
Locatie: Belgium

Re: speelveld restauratie door Esje Design Vierboom prof.

Bericht door Hurricane » 02 apr 2015, 11:28

Zover zitten we:
IMG_7926 (Small).JPG
IMG_7926 (Small).JPG (143.33 KiB) 9853 keer bekeken

drv

Re: speelveld restauratie door Esje Design Vierboom prof.

Bericht door drv » 18 apr 2015, 01:43

Maar hoe bepalen jullie de prijs dan precies ??

Ik zou wel mijn TAF speelveld volledig willen laten restaureren door jullie,
maar ik wil natuurlijk wel eerst een prijs weten.

Een vaste prijs weliswaar , die vooraf vaststaat ...
Dus niet van : " breng maar langs , en als ie klaar is hoor je wel wat de prijs geworden is "

pushboy
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:21
Real name: Leo
Locatie: The Netherlands

Re: speelveld restauratie door Esje Design Vierboom prof.

Bericht door pushboy » 19 apr 2015, 13:43

Bij mij hetzelfde,
Heb ook een TAF is al volledig leeggehaald. Zou ook graag een vaste prijs willen hebben.

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: speelveld restauratie

Bericht door HarrieD » 20 apr 2015, 08:33

Scaryflippers schreef:
IMG_0205.JPG

voilla hersteld voor de brandweerman van st truiden :good: :good: :good:
Je hebt mooie close ups van het "before", maar de "after" foto's zijn geen close-up en zeer wazig. Toch ben ik benieuwd naar wat duidelijker after foto's.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
markske
Berichten: 529
Lid geworden op: 18 apr 2012, 22:49
Real name: mark
Locatie: Belgium

Re: speelveld restauratie door Esje Design Vierboom prof.

Bericht door markske » 27 apr 2015, 14:09

hoe zit het nu met de mijne ?
ging rond paasverlof klaar zijn, "foto's van de vorderingen komen via mail" ik heb nog geen foto gezien om van mail/pm over de vordering nog maar te zwijgen :whisling: :run:
old beetles don't leak oil, they just mark their spot
wishlist: FH,TAF,CV,RS,JY
under construction: cyclone,smart set,galaxy

Gebruikersavatar
Scaryflippers
Berichten: 425
Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:28
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: speelveld restauratie door Esje Design Vierboom prof.

Bericht door Scaryflippers » 29 apr 2015, 21:55

......
Laatst gewijzigd door Scaryflippers op 27 jan 2016, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Dennis
Berichten: 887
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: speelveld restauratie door Esje Design Vierboom prof.

Bericht door Dennis » 30 apr 2015, 04:34

Die van mij zei altijd : Afspraak is afspraak!
Of laat in ieder geval iets van je horen. ;)
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : HSll, Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, AC/DC bib, Aerosmith pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟

Gebruikersavatar
markske
Berichten: 529
Lid geworden op: 18 apr 2012, 22:49
Real name: mark
Locatie: Belgium

Re: speelveld restauratie door Esje Design Vierboom prof.

Bericht door markske » 30 apr 2015, 06:39

zo denk ik er dus ook over, al ligt dat speelveld 6 maand ter herstelling dat maakt mij geen bal uit maar laat dan op zijn minst weten hoe het verloopt !
binnen gestoken op 23 februari en af gesproken dat er foto's gingen komen van de vorderingen, ja er was er nog 1 voor mij maar het mijne zou klaar zijn rond de aanvang van het paasverlof, tot op de dag van vandaag nog geen enkele foto mogen ontvangen.
14 maart het laatste bericht ontvangen ivm clear coat en dat de lijmresten verwijderen ging tegen vallen.
daarna werd het aardig stil en dat steekt mij tegen, ik ga er dan van uit geen foto's = nog geen werk aan gedaan.
old beetles don't leak oil, they just mark their spot
wishlist: FH,TAF,CV,RS,JY
under construction: cyclone,smart set,galaxy

Gebruikersavatar
spliffsecond
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 aug 2011, 22:34
Real name: Free Fontaine
Locatie: Belgium

Re: speelveld restauratie door Esje Design Vierboom prof.

Bericht door spliffsecond » 30 apr 2015, 07:10

Leave the artist alone en laat ons moeders hierbuiten.
Soms is het de moeite niet om foto's te tonen.
Als het gemakkelijk was zou iedereen het doen.
Bij mij liggen er planken en een complete flipper waarvan de eigenaars
soms jaren geen updates krijgen en dan ineens is het klaar en de moeite om foto's te sturen.
Ik weet waarom HEP alleen met bijna perfecte playfields werkt, al de andere zijn twee stappen vooruit en drie achteruit.
Als je dan foto's begint te sturen van al wat mis gaat, is dit redelijk deprimerend voor de eigenaar.

Dus zoals hierboven al gezegd een beetje geduld en dan zal je tevreden zijn over het resultaat,

Ik zal binnenkort ook eens wat werk posten,
BTW posts als hierboven zijn de reden dat ik geen ander werk aanneem.

Grtz free
Ps keep up the good work

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: speelveld restauratie door Esje Design Vierboom prof.

Bericht door ivang » 30 apr 2015, 08:35

Iets kan altijd uitlopen, en je kan altijd tegenslag hebben, maar 'leave the artist alone, ge moet maar geduld hebben', dat is volgens mij de dikste zever die ik gehoord heb sinds ik Willy Somers hoorde zeggen dat zijn volgende single een potentiële wereldhit was ...

Een afspraak is een afspraak, en die kan altijd veranderen, maar een simpel mailtje/berichtje/telefoontje met een klein woordje uitleg is dan toch echt wel het minimum (volgens mij valt dat zelfs onder de noemers 'respect' en 'elementaire beleefdheid')

Gebruikersavatar
spliffsecond
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 aug 2011, 22:34
Real name: Free Fontaine
Locatie: Belgium

Re: speelveld restauratie door Esje Design Vierboom prof.

Bericht door spliffsecond » 30 apr 2015, 09:05

Kga mij niet laten vangen aan een flame war, maar heb toch nog een paar dingen te zeggen.

Voor de prijs die jullie betalen is het doodeenvoudig "WACHTEN TOT HET KLAAR IS",
een goede restauratie van het soort speelvelden dat wij in België nog willen restaureren (wrakken volgens HEP)
zou je normaal gezien tussen de 1500 a 2000 euro betalen bij een "herkent reparateur",
dan krijg je er wel een vervangwagen bij !! en mag je eisen op de hoogte gehouden te worden.

Ik denk dat Esje het probeert betaalbaar te houden zoals ik, maar dan mag je geen eisen stellen aan tijd.
Anders gaat de kwaliteit er onder lijden. En soms moet je een moeilijk speelveld eens een tijdje wegleggen

Foto's zijn overroepen, op een foto zie je niet altijd de kwaliteit en of de fouten. En het onderbreekt ongelofelijk de workflow om te stoppen om (goede) foto's te nemen, deze op te laden en door te mailen.
This is not our dayjob ! (bij mij althans niet)

Afbeelding

Hier werk ik al 4 jaar aan, de eigenaar weet dat het niet gemakkelijk ging zijn, maar wacht rustig (zonder foto's of nieuws) tot ik klaar ben.
Hier ben ik vandaag
Afbeelding
Ik zal hier eens een apart topic voor openen, is ook een complete cabinet repaint en de apron is ook helemaal herdaan.

Grtz free

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: speelveld restauratie door Esje Design Vierboom prof.

Bericht door ivang » 30 apr 2015, 09:29

'k ga mij ook niet laten vangen, maar een simpel berichtje wanneer iets langer duurt dan initieel afgesproken, dat heeft dus echt helemaal niets te maken met de prijs die men voor iets betaalt hé ... Ik weet het , ik val in herhaling, maar dat is niet meer dan een vorm van elementaire beleefdheid ... net zoals het niet onbeantwoord laten van vragen dat is ...

Als de afspraak van in het begin is van : kijk, ik ga eraan beginnen, maar het kan makkelijk een paar jaar duren eer het klaar is, dan wordt het natuurlijk een (iets) ander verhaal.

Gebruikersavatar
spliffsecond
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 aug 2011, 22:34
Real name: Free Fontaine
Locatie: Belgium

Re: speelveld restauratie door Esje Design Vierboom prof.

Bericht door spliffsecond » 30 apr 2015, 09:53

ok, cool.

Ik snap esjes situatie en wou gewoon effe mijn 2 cents geven.

grtz
free

Gebruikersavatar
Scaryflippers
Berichten: 425
Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:28
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: speelveld restauratie door Esje Design Vierboom prof.

Bericht door Scaryflippers » 30 apr 2015, 14:21

111
Laatst gewijzigd door Scaryflippers op 27 jan 2016, 00:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
markske
Berichten: 529
Lid geworden op: 18 apr 2012, 22:49
Real name: mark
Locatie: Belgium

Re: speelveld restauratie door Esje Design Vierboom prof.

Bericht door markske » 30 apr 2015, 15:02

Scaryflippers schreef:
En wij beloven nooit dat er tussendoor foto's komen
dat is dan uw woord tegen het mijne, ik weet dat jij, ja jij, gevraagd hebt om men mail door te sturen zodat je foto's kon sturen van de vorderingen.
werk kan uitlopen ja maar dan is het een kleine moeite om even bericht te laten dat het allemaal sterk uitloopt, ik ben de laatste om iemand af te jagen maar ik ben wel de eerste om mijn klanten netjes te verwittigen als het allemaal wat uitloopt om welke reden dan ook, dat noemt men beleefdheid.
als ik foto's beloof van de vorderingen van werken die ik uit voer komen die er ook, ook al kost mij dat ook tijd, dat noem ik dan weer service

soit tsal wel weer aan mij liggen zeker, ik zal maar braaf en netjes wachten tot ik iets hoor
old beetles don't leak oil, they just mark their spot
wishlist: FH,TAF,CV,RS,JY
under construction: cyclone,smart set,galaxy

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: speelveld restauratie door Esje Design Vierboom prof.

Bericht door Cenobyte » 30 apr 2015, 17:31

Haha, als ik bovenstaande zo lees zou ik na dit speelveld mijn pijp aan Maarten geven. Denk je iets voor je mede-hobbyisten te kunnen doen tegen kostprijsberekening, heb je straks een ellenlange klaagzang en eindig je met een hoop gezeik in malafide feedback systeem alhier, lekker openbaar op het forum.

Ik snap dat iemand ongeduldig is en wellicht is er niet duidelijk genoeg gecommuniceerd over de tijd dat dit in gaat nemen, maar met deze harde manier van zaken doen (deadlines en wekelijkse rapportages met foto's) zou ik ook snel afhaken als ik iets hobbymatig wil doen en alleen kosten bereken. Man, dit gezeik krijg je al dagelijks op je werk, dit heb je echt bij je hobby ook nog niet nodig...
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: speelveld restauratie door Esje Design Vierboom prof.

Bericht door ivang » 30 apr 2015, 17:59

Ter info/verduidelijking : mijn reactie is op niemand persoonlijk gericht he, en mijn mening - die maar exact even veel waard is dan elke andere - is dat van een beetje wederzijds respect nog niemand doodgegaan is .
Net zoals het eigenlijk nog done is om iemand meteen publiekelijk aan het kruis te nagelen (daar heb je email,SMS,GSM,anonieme dreigbrieven met uit de krant geknipte letters,... voor) is het evengoed onbeleefd om iemand die vraagt naar iets dat afgesproken was geen antwoord te geven.
(Voor de zekerheid toch maar even dubbel nagekeken of ik niet per ongeluk op het aannemers/bouwvakkers forum zat)

En voor de rest, shake hands, en terug even dikke vrienden als voorheen

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: speelveld restauratie door Esje Design Vierboom prof.

Bericht door g94 » 30 apr 2015, 22:52

Hmm... ik heb van al mijn speelveldrestauraties wel konstant foto's gepost én in close up bovendien zodat elk detail te zien was.

Niks tonen en ook niks laten weten? Ik kan de redenering van Ivan volgen. Als je goed bezig bent, dan is er geen reden om niks te laten horen. Glenn heeft ook zo eens 4 jaar gewacht op zijn CV speelveld dat maar niet terugkwam uit de VS. En toen het uiteindelijk terugkwam... tja :wtf: :roll:

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: speelveld restauratie door Esje Design Vierboom prof.

Bericht door HarrieD » 30 apr 2015, 23:18

Oei, mijn reactie maakte wat los merk ik.

My 2 cents: bij professioneel werk hoort ook communicatie. Simpel zat, kost niets maar levert veel op. Het gaat hier dan ook over verwachtingsmanagement. Over de prijs en het geleverde werk geldt dat ook, en dat zegt dan niets over de verhouding van beide.
Wat me dan enorm tegenvalt is de toon van: "op deze manier heeft ze er geen zin meer in". Als je overtuigd bent van een goede kwaliteit mag die emotie in mijn ogen niet bij je op komen, en al zeker niet als je pretendeerd prof te zijn.

Dus, hoofd omhoog, schoudertjes recht, wees trots op je werk en leer van deze opbouwende kritiek. Kennelijk willen je klanten meer informatie. Klant is koning.

Verder voor Markske: ik had ook even het gevoel dat je opmerking wat genuanceerder kon.

Maar goed, dit is slechts mijn mening. Peace brothers!
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: speelveld restauratie door Esje Design Vierboom prof.

Bericht door Cenobyte » 01 mei 2015, 07:01

g94 schreef:Niks tonen en ook niks laten weten? Ik kan de redenering van Ivan volgen. Als je goed bezig bent, dan is er geen reden om niks te laten horen. Glenn heeft ook zo eens 4 jaar gewacht op zijn CV speelveld dat maar niet terugkwam uit de VS. En toen het uiteindelijk terugkwam... tja :wtf: :roll:
Het is volgens mij anders als je met je eigen speelveld bezig bent Pascal, geen druk van buitenaf een geen "concurrerend" werk op de werkvloer dat ook af moet. Als je even een half jaar geen zin of tijd hebt met je eigen werk dan geeft dat niks. Ik kan me voorstellen dat als je dit voor medeflipperaars gaat doen en er een vergoeding voor vraagt dat er een andere druk ligt. Ik heb in het verleden ook wel eens zoiets gedaan en uiteindelijk werd het gezeur van "klanten" me ook teveel: die druk heb je in je dagelijkse job al en het moet leuk en gezellig blijven, alhoewel ik ook de andere kant van het verhaal wel snap. Ik ben er weer heel snel mee gestopt want ik had geen zin in het gezeur en de kans dat je er uiteindelijk nog een slecht imago door krijgt ook. Een hobby moet leuk blijven. "De klant is koning" heeft betrekking op werk, niet op een hobby. En als je zegt dat communicatie niets kost dan denk ik niet dat je communiceert. Goede communicatie kost juist erg veel: veel tijd en energie en veel momenten waarin je je van je dagelijkse werk moet los trekken.

Daarom denk ik ook dat het niet slim is om hobby en werk op deze manier te combineren ;)
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: speelveld restauratie door Esje Design Vierboom prof.

Bericht door Gunske » 01 mei 2015, 08:51

Buh, als ik voor familie of vrienden werk, verwachten ze geen constante update omdat ze blij zijn dat ik ze zo goedkoop mogelijk uit de nood help.

Echte klanten daarentegen, verwachten dat ze zo snel mogelijk worden geholpen, kostte wat het kost. Een domme SMS met "dag vertraging" voorkomt al een hoop frustraties.

Als ik bvb mijn auto laat herstellen wil ik hem als het kan, dezelfde dag nog terug, dus ga ik naar een officiele garage. Kan ik hem lang missen, ga ik naar iemand die het na zijn uren doet.

Dus je moet hier je keuze gaan maken en het ook duidelijk laten weten aan diegene die interesse hebben.
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: speelveld restauratie door Esje Design Vierboom prof.

Bericht door HarrieD » 01 mei 2015, 08:53

Cenobyte schreef:
Het is volgens mij anders als je met je eigen speelveld bezig bent Pascal, geen druk van buitenaf een geen "concurrerend" werk op de werkvloer dat ook af moet. Als je even een half jaar geen zin of tijd hebt met je eigen werk dan geeft dat niks. Ik kan me voorstellen dat als je dit voor medeflipperaars gaat doen en er een vergoeding voor vraagt dat er een andere druk ligt. Ik heb in het verleden ook wel eens zoiets gedaan en uiteindelijk werd het gezeur van "klanten" me ook teveel: die druk heb je in je dagelijkse job al en het moet leuk en gezellig blijven, alhoewel ik ook de andere kant van het verhaal wel snap. Ik ben er weer heel snel mee gestopt want ik had geen zin in het gezeur en de kans dat je er uiteindelijk nog een slecht imago door krijgt ook. Een hobby moet leuk blijven. "De klant is koning" heeft betrekking op werk, niet op een hobby. En als je zegt dat communicatie niets kost dan denk ik niet dat je communiceert. Goede communicatie kost juist erg veel: veel tijd en energie en veel momenten waarin je je van je dagelijkse werk moet los trekken.

Daarom denk ik ook dat het niet slim is om hobby en werk op deze manier te combineren ;)
Maar zo werd deze thread niet opgezet. Dit is een reclamethread waarin een dienst wordt aangeboden, met prijsstelling en alles. Niks hobby, keiharde business. Dan moet je niet lopen zeiken naderhand, zeker niet als je "prof" noemt in je topictitel. Tijd voor Timmy om wat duidelijker randvoorwaarden te noemen wat mij betreft.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: speelveld restauratie door Esje Design Vierboom prof.

Bericht door g94 » 01 mei 2015, 08:57

Cenobyte schreef:Het is volgens mij anders als je met je eigen speelveld bezig bent Pascal, geen druk van buitenaf een geen "concurrerend" werk op de werkvloer dat ook af moet. Als je even een half jaar geen zin of tijd hebt met je eigen werk dan geeft dat niks. Ik kan me voorstellen dat als je dit voor medeflipperaars gaat doen en er een vergoeding voor vraagt dat er een andere druk ligt.
Dat klopt Mario, alhoewel: die LOTR speelveldrestauratie was niet voor mezelf maar voor een vriend. Ik heb er wel idd geen geld voor gevraagd en dat heeft efkes geduurd. Maar het kostte me helemaal geen moeite om te communiceren over de vorderingen en detailfoto's te tonen.
Ik ben nu bezig met alle TAF speelveldinserts opnieuw te tekenen, omdat diegene in de handel op niks trekken. Enkele forumleden zijn erop aan 't wachten, maar het is een project van lange adem. Ook die zal ik gratis weggeven als ze klaar zijn. Die medeforumleden weten dat en ze wachten geduldig af.

Maar in dit geval, biedt deze man inderdaad diensten aan tegen betaling. Heeft niks met 'hobby' te maken. En als je zaken doet, dan gelden er andere regels. Dan ben je wel verantwoording verschuldigd aan je 'klanten'. En dan vind ik dergelijk gezeur van 'hou maar op met zagen want ze heeft al geen goesting meer' dikke zever. En sorry Free: ook jouw prijsargument doet mij fronsen. Als je voor een afgesproken prijs een job aanvaardt, dan is het gewoon lomp om aan je klant te zeggen dat hij moet zwijgen en wachten en integendeel heel content mag zijn, want dat je eigenlijk veel te weinig rekent. Aanvaard dan die job niet. Simpel.

Bon... :eating:

Plaats reactie