restauratie

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
Gebruikersavatar
markske
Berichten: 529
Lid geworden op: 18 apr 2012, 22:49
Real name: mark
Locatie: Belgium

Re: speelveld restauratie door Esje Design .

Bericht door markske » 25 jan 2016, 22:04

Die 50 tinten grijs storen mij niet ter verduidelijking, de onscherpe omlijning en die zwarte vlekken aan de ramp en spook house daarentegen wel.

Ondertussen wel een pm ontvangen dat ik het speelveld mag terugbrengen om alles naar wens te herstellen :good:
Ik denk er even over na... dit is voor beide partijen niet makkelijk.
Ik verschiet zelfs wat van de reacties.
old beetles don't leak oil, they just mark their spot
wishlist: FH,TAF,CV,RS,JY
under construction: cyclone,smart set,galaxy

JWV
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 nov 2014, 11:51
Real name: Jan-Willem
Locatie: The Netherlands

Re: speelveld restauratie door Esje Design .

Bericht door JWV » 25 jan 2016, 22:40

Voor en na is een wereld van verschil! Iedereen hier zit met die HEP reparaties in zn hoofd te kijken.. Maar een speelveld van een cyclone ga je toch niet voor een mega bedrag laten verspijkeren?
Vind reacties hier nogal negatief zonder dat duidelijk is wat de afspraken en verwachtingen waren.. :roll:
Alle lelijke plekken zijn weggewerkt, en vraag me af of die soms niet zo rechte lijnen wel opvallen als het speelveld weer opgebouwd is.. Superstrakke lijnen passen m.i. niet eens in de handgetekende stijl van dit speelveld..
Hier is een speelveld van de sloop gered en kan je nu nog jaren plezier mee hebben!
On a visit: TOM
Good friends: BSD

Gebruikersavatar
philip van beirs
Berichten: 533
Lid geworden op: 10 aug 2013, 08:22
Real name: Philip VB

Re: speelveld restauratie door Esje Design .

Bericht door philip van beirs » 26 jan 2016, 14:25

Sorry hoor maar -1
Ofwel doe je het goed ofwel blijf je eraf...

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: speelveld restauratie door Esje Design .

Bericht door ivang » 26 jan 2016, 16:13

Je kan het ook positief bekijken ... Als de afspraak was om ervoor te zorgen dat er minder stukken blank hout zichtbaar zouden zijn, dan is de missie zeker geslaagd.

Als deze prentjes in een 'mijn eerste paintbrush herstelling'-post hadden gestaan, dan waren de reacties waarschijnlijk ook gematigder geweest dan in een thread waar professionele speelveldherstellingen gepromoot worden.

Ik kan niet geloven dat de herstellers van dienst echt fier zijn op hun werk, anders hadden ze de foto's na wel zelf getoond, zoals ze bij het Xenon speelveld hebben gedaan. Ook de reactie op de (logische ) commentaren zou ik niet direct omschrijven als professioneel gedrag . Misschien is er iemand met wat marketting-ervaring die ( na het zien van deze foto's nog steeds) bij hen wil leren paintbrushen, en in ruil wat PR/marketting advies kan geven ?

Om toch met een positieve noot te eindigen : ikzelf zou de herstelling zeker niet beter kunnen doen, en ik zou willen dat ik (maar dan wel enkel voor mezelf) zou kunnen wat ze met dat speelveld gedaan hebben

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: speelveld restauratie door Esje Design .

Bericht door Cenobyte » 26 jan 2016, 16:21

Dit zijn geen "logische commentaren" hoor. Zoiets heen "ongenuanceerd affikken". :roll:

Ik vind het een beetje oneerlijk om hobby werk (en daarmee een oneindig aantal "gratis" werkuren) te vergelijken met iets wat voor vergoeding wordt gedaan en ook nog eens aan een budget gebonden zit. Ik neem tenminste niet aan dat herstel van een speelveld van een Cyclone evenveel mag kosten als van een Medieval Madness? Ga dan eens na: als hier 10 manuren in worden gestoken en met materialen erbij zit je kostentechnisch al snel op 300 a 400 Euro en dat is die hele Cyclone niet waard. Ik kan me dan ook voorstellen dat budget en hiermee een beperkt aantal manuren gemoeid waren en dat daarmee de eisen t.a.v. kwaliteit ook een stuk lager liggen. Wellicht is ook gecommuniceerd "netjes bijspuiten" i.p.v. "compleet restaureren" en ook daar is veel verschil in kosten/uren natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Cenobyte op 26 jan 2016, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 541
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: speelveld restauratie door Esje Design .

Bericht door MeesterPieter » 26 jan 2016, 20:03

het speelveld is duidelijk gered, onzin om te roepen dat het er minder waard van is geworden, economisch gezien was het enkel nog voor decoratie geschikt want dit perfect herstellen is duurder als een complete nette kast.

ik vind het resultaat prima voor een low-budget herstel, is nu weer gewoon prima te gebruiken en enkel met je neus op het speelveld ga je het verschil zien denk ik.

prima resultaat wat mij betreft als het uitgangspunt een low-budget herstel was ;)
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: speelveld restauratie door Esje Design .

Bericht door Cenobyte » 26 jan 2016, 20:41

Precies mijn idee, Pieter.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Dennis
Berichten: 887
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: speelveld restauratie door Esje Design .

Bericht door Dennis » 26 jan 2016, 21:27

Ik denk dat er maar weinig zich aan z'n beschadigd speelveld zullen wagen. De bedoeling was goed denk ik. Over het resultaat kan je discussiëren.
Even heel wat anders. Hoe is de clearcote over het hele veld? Dat zou al een gat in de markt zijn en niet al te ingewikkeld lijkt mij. Gewoon goed clearcoten.
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : HSll, Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, AC/DC bib, Aerosmith pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: speelveld restauratie door Esje Design .

Bericht door HarrieD » 26 jan 2016, 22:13

Cenobyte schreef:Dit zijn geen "logische commentaren" hoor. Zoiets heen "ongenuanceerd affikken". :roll:

Ik vind het een beetje oneerlijk om hobby werk (en daarmee een oneindig aantal "gratis" werkuren) te vergelijken met iets wat voor vergoeding wordt gedaan en ook nog eens aan een budget gebonden zit. Ik neem tenminste niet aan dat herstel van een speelveld van een Cyclone evenveel mag kosten als van een Medieval Madness? Ga dan eens na: als hier 10 manuren in worden gestoken en met materialen erbij zit je kostentechnisch al snel op 300 a 400 Euro en dat is die hele Cyclone niet waard. Ik kan me dan ook voorstellen dat budget en hiermee een beperkt aantal manuren gemoeid waren en dat daarmee de eisen t.a.v. kwaliteit ook een stuk lager liggen. Wellicht is ook gecommuniceerd "netjes bijspuiten" i.p.v. "compleet restaureren" en ook daar is veel verschil in kosten/uren natuurlijk.

Ja en nee. We vallen met z'n allen wel heel erg over het werk van Esther heen. Ik denk dat heel weinig mensen zich zouden wagen aan dit type speelveld. Het ziet er 1000 keer beter uit dat voor de restauratie en eenmaal volledig bezet met alle spullen en in de kast zal het er best knap uit zien. Het is ook wat je referentiekader is.

Maar (en daar komt de maar), zo werd deze thread niet ingezet, en dit had ik al eens geroepen. En ook hier is het sterk afhankelijk van de afspraken tussen klant en leverancier.
Daarbuiten vind ik dat het beter kan. Als ik het niveau van sommige forummembers zie dan vind ik dat echt beter.
En dan ook: als je iets op een publiek forum plaatst, weet dan ook je reacties krijgt die je niet leuk vindt. Sta er voor open en wellicht leer je er nog van. En zo ook mijn reactie. Alle respect voor jullie werk, ik weet hoe leuk het is maar ook frustrerend van tijd tot tijd. Maar het kan echt beter. Laat je door het commentaar motiveren het beter te doen en laat je zeker niet tegen houden.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: speelveld restauratie door Esje Design .

Bericht door Cenobyte » 26 jan 2016, 23:15

Natuurlijk kan het beter maar ik weet niet of dat hier de doelstelling was. Als er met een bepaald budget gewerkt moest worden dan kan dat een beter resultaat in de weg hebben gestaan. Waarschijnlijk had dit daarom ook beter in een eigen draadje kunnen staan ;)
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Scaryflippers
Berichten: 425
Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:28
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: speelveld restauratie door Esje Design .

Bericht door Scaryflippers » 26 jan 2016, 23:44

Dennis schreef:Ik denk dat er maar weinig zich aan z'n beschadigd speelveld zullen wagen. De bedoeling was goed denk ik. Over het resultaat kan je discussiëren.
Even heel wat anders. Hoe is de clearcote over het hele veld? Dat zou al een gat in de markt zijn en niet al te ingewikkeld lijkt mij. Gewoon goed clearcoten.
+-9lagen clear coat 2K autolak en schuren en polieren tussen door vlakker dan een nieuwe stern en super hooogglans .
iedereen bedankt voor de reacties .

OPENDEURDAG ESJE DESIGN 5/6 maart er zullen verschillende speelvelden in restauratie te zien zijn gelieve wel een vergrootglas meebrengen wij hebben dat niet en iedereen is welkom.

Gebruikersavatar
markske
Berichten: 529
Lid geworden op: 18 apr 2012, 22:49
Real name: mark
Locatie: Belgium

Re: speelveld restauratie door Esje Design .

Bericht door markske » 26 jan 2016, 23:52

Euh sorry maar 9 lagen vernis met tussen schuren? Deze gaat er over hoor, ik zit al lang genoeg in de autosector om te weten dat dat onmogelijk is !
Om het eenvoudig te zeggen, korrel 80 is fijner dan dit speelveld en daar heb je zelfs geen vergrootglas voor nodig !
old beetles don't leak oil, they just mark their spot
wishlist: FH,TAF,CV,RS,JY
under construction: cyclone,smart set,galaxy

Gebruikersavatar
Scaryflippers
Berichten: 425
Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:28
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: speelveld restauratie door Esje Design .

Bericht door Scaryflippers » 27 jan 2016, 00:05

ja en toch staan er minstens negen lagen op er zullen er ook verschillende van afgeschuurd zijn om alles terug vlak te krijgen maar ja wie zijn wij en wij spuiten niet met een pistool zoals in de carroserie
Laatst gewijzigd door Scaryflippers op 27 jan 2016, 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Scaryflippers
Berichten: 425
Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:28
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: speelveld restauratie door Esje Design .

Bericht door Scaryflippers » 27 jan 2016, 00:05

HIER STOPT HET

ER MAG EEN SLOTJE OP

Gebruikersavatar
Scaryflippers
Berichten: 425
Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:28
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: speelveld restauratie door Esje Design .

Bericht door Scaryflippers » 30 jan 2016, 19:38

slotje er op

Gebruikersavatar
markske
Berichten: 529
Lid geworden op: 18 apr 2012, 22:49
Real name: mark
Locatie: Belgium

Re: restauratie

Bericht door markske » 30 jan 2016, 20:01

Er komt negatieve commentaar en er moet een slot op ?
Voor ik men speelveld had binnen gedaan had ik een offerte gevraagd via pb adhv foto's, daar is toen op gereageerd met een richtprijs tussen de 250€ en de 300€. Viel me heel goed mee en was minder dan wat toen een Repro koste (600€) dus afgesproken en het speelveld binnen gedaan voor herstelling.
Bij het in ontvangst nemen en het bekijken van het speelveld de melding gehad dat het eerder 300€ gaat zijn. Afgesproken termijn wordt ruim overschreden, dat verhaal is hier reeds besproken.
Reden was de verschrikkelijke lijmresten op het speelveld. Bij het afhalen van de lijmresten zijn de grotere beschadigingen aangebracht, in hoofdzaak in het grijs. (Zoek me al dagen rot achter de foto's hoe het is binnen gebracht)
Na weken voorbij de afgesproken tijd het speelveld kunnen halen voor 450€, maar 150€ verschil meer met een nieuw welke er veel kans stukken beter had uitgezien dan wat ik nu heb.
old beetles don't leak oil, they just mark their spot
wishlist: FH,TAF,CV,RS,JY
under construction: cyclone,smart set,galaxy

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: restauratie

Bericht door Cenobyte » 30 jan 2016, 21:51

Ik weet natuurlijk niet wat er financieel allemaal is afgesproken, maar aan 35 euro per uur zit je zonder materiaal al snel aan de 350 uur, tien uur is met dit werk niks. Ik zie sommige speelveldrestauraties voorbij komen waar gemakkelijk 20 uur in een klus gaat zitten.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
markske
Berichten: 529
Lid geworden op: 18 apr 2012, 22:49
Real name: mark
Locatie: Belgium

Re: restauratie

Bericht door markske » 30 jan 2016, 22:00

Dat is de reden waarom ik een offerte vraag, ik weet dat het veel tijd kost en had net daarom een offerte gevraagd, was het te duur had ik me een repro gekocht.
35€ per uur in het zwart (geen factuur) gaan niet veel 'gewone' werk mensen hebben...

Maar kom daar gaat het niet om, als je iets doet en er geld voor vraagt is dat ni wit zwart of grijs zorg je dat het goed is, dit is gewoonweg om te huilen !
old beetles don't leak oil, they just mark their spot
wishlist: FH,TAF,CV,RS,JY
under construction: cyclone,smart set,galaxy

Gebruikersavatar
yorkie
Berichten: 1012
Lid geworden op: 11 aug 2011, 19:15
Real name: Glenn Verhoosele
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: speelveld restauratie door Esje Design .

Bericht door yorkie » 31 jan 2016, 00:16

Scaryflippers schreef:slotje er op
Hier is idd geen reden toe. Er wordt gediscussieerd over het verloop en het resultaat. Je kan dan niet in een topic om een slotje vragen als het verloop van dat topic je niet zint.

Plaats reactie