[FH] Stay away from the clock!

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door HarrieD » 07 apr 2015, 08:48

Okee, na een dikke 2 maanden met zeer weinig FH inspiratie heb ik gisteren maar weer eens een dag mogen besteden aan de wederopbouw. Het speelveld is inmiddels een maand terug van de laatste clearcoat sessie en ik moet zeggen dat het goed vlak is geworden. Helaas zijn sommige inserts toch nog te hoog om te schuren en te polijsten. Dit is niet storend, maar polijsten zit er niet in voor deze funhouse. De volgende keer zal ik dus nog kritischer moeten zijn.

De verlichting zit er volledig op, de kast zal worden voorzien van leds. Verder heb ik de subramp ook nog even geflamepolished. Geen hond die het ooit zal zien, maar voor mij levert dit een goed gevoel op natuurlijk.

Afbeelding

Afbeelding
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door HarrieD » 10 apr 2015, 07:30

Kak! Ben ik bezig met de assemblage en monteer ik 2 draadbeugels (die nylon dingen waar de kabelboom doorheen loopt). Echter, 2 van die beugels lopen net onder de shooterlane en juist daar draai ik dus een te lange schroef doorheen. Godverdegodver.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door HarrieD » 20 apr 2015, 08:43

Okee, wat voortgang. Gelukkig heb ik de schade weggeschuurd gekregen met #1200 en #2000 schuurpapier zonder al te veel schade.

Verder heb ik angel eyes in de popbumpers geplaatst ipv bulbs. Rood in rood, blauw in blauw en wit in wit:

Afbeelding

Verder de voortgang aan de onder en bovenkant. Zodra de alle zaken zijn gemonteerd en getest zullen de kabelbomen nog worden opgebonden met tie-wraps om het geheel een rustiger aanblik te geven.
Onder de slingshot starposts is ook nog led verlichting aangebracht.

Afbeelding

Afbeelding
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door HarrieD » 26 mei 2015, 06:03

Zo, speelveld is klaar en ligt in de kast. Tijdens de testrun kwamen nog wat puntjes naar voren.

1. Bovenste flipper soms zwak. Dit probleem heeft zich inmiddels zelf opgelost. Ik heb de EOS even nagekeken maar deze opent op tijd, dus ik vermoed vuil tussen die EOS (ik gooi ze ook altijd even in de tumbler).
2. Rudy sluit zijn ogen niet. Dit is een lastig puntje van de kop. Deze afstelling is altijd even friemelen, toen ik de kast kocht was het mechanisme (de "vork") omgedraaid, waardoor het sluiten van de ogen niet werkte. Ik heb tijdens assemblage hier speciaal op gelet dat ik deze fout niet zou maken. Deze week Rudy maar eens ontleden.
3. Tijdens de coiltest vloog er weer een zekering uit tijdens de right slingshot test. Nu had ik natuurlijk geleerd van de fout die ik maakte van mijn F14 Tomcat issue (spoel verkeerd om gesoldeerd). Funhouse heeft echter geen diode die parallel over de spoel is gesoldeerd. Echter had ik een nieuwe spoel gemonteerd en daarop zat wel die diode gesoldeerd. Helemaal over het hoofd gezien zeg én natuurlijk heb ik de wet van Murphy weer trouw gevolgd en de spoel "verkeerd om" gesoldeerd. Daarbij werd de bijbehorende transistor natuurlijk weer gefrituurd, maar ach, daar hebben we inmiddels wat ervaring mee en zo'n TIP102 ligt bij mij gewoon op voorraad. Slingshot slinged er nu weer een eind op los.
4. Een aantal switches functioneren niet. Main ramp switch, S-T-E-P "t" (geloof ik), rode popbumper, steps ramp frenzy. In de matrix zitten ook nog de plumb tilt, start button en nog 2 switches. Uiteindelijk bleken er 2 groene draden naar het CPU board te gaan op 2 verschillende pinnen op de connector. 1 draad vanuit het cabinet en 1 draad vanaf het speelveld. Die draad vanaf het speelveld was los op de connector. Nu niet meer dus :D

Voor de rest werkt alles. Het speelveld is zo glad als een babyhuidje en de kast speelt formidabel. Verder heb ik de kast getrakteerd op een verse speakerset met subwoofer (zelfbouw), dit maakt de kast helemaal af.

Next stop: de kopkast moet nog volledig gerestaureerd worden. Eerst een weekje testspelen, dan gaat de kopkast er weer vanaf.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door HarrieD » 29 mei 2015, 06:56

Een paar sfeerfoto's dan maar van kast met alleen de GI aan. Ik heb Rudy overigens nog een bling bling laagje lak gegeven :gay:

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik FH maar eens voorzien van een setje fatsoenlijke speakers, hiertoe heb ik 2 stuks 6,5" 8Ohm speakers gemonteerd. Deze hebben een frequentierange van 35-8000Hz en een 4" 8Ohm tweeter die een range heeft van 2KHz-20KHz. Een van de grote speakers heb ik in het cabinet geplaatst als subwoofer, en de backbox voorzien van 1 grote speaker als midrange en de tweeter. Daartussen zit een 3-weg filter.

Afbeelding

Het verschil tussen de oude speakerset en de nieuwe. Die magneet op de nieuwe is een stuk zwaarder.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder staat er een filmpje online waarin de kast in attract mode staat. Wat een licht!

https://youtu.be/vC9rOlICA1o
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
markske
Berichten: 529
Lid geworden op: 18 apr 2012, 22:49
Real name: mark
Locatie: Belgium

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door markske » 30 mei 2015, 08:39

:love:
old beetles don't leak oil, they just mark their spot
wishlist: FH,TAF,CV,RS,JY
under construction: cyclone,smart set,galaxy

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door Baron Shadow » 30 mei 2015, 10:31

Blijf het een leuke kast vinden en ziet er mooi uit zo hoor.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door zwartepanter » 30 mei 2015, 14:25

Héél erg mooi!!!

Plaats reactie