Speelveld overlay

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
Thomassen1
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 mei 2014, 18:54
Real name: Jelle
Locatie: The Netherlands

Re: Speelveld overlay

Bericht door Thomassen1 » 27 jul 2014, 21:40

Haha, gewoon beginnen en de rest komt vanzelf :)
Mocht je de insert adresjes willen hebben, dan hoor ik het wel. Zijn erg lastig te verkrijgen!

Thomassen1
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 mei 2014, 18:54
Real name: Jelle
Locatie: The Netherlands

Re: Speelveld overlay

Bericht door Thomassen1 » 11 aug 2014, 13:37

En weer een klein vervolg van mijn projectje.
Het speelveld ligt momenteel even stil, aangezien de drukker op vakantie is.
Heb mezelf een leuk airbrush setje cadeau gedaan, en ben hiermee gaan experimenteren.
Ik gebruik een airbrush al regelmatig op mijn werk ter decoratie van bruidstaarten etc. dus dit moet niet zo'n verschil opleveren denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Verschil is duidelijk.

Afbeelding
Voor.
Afbeelding
Na.
Ben erg tevreden met m'n nieuwe speelgoed, al is het wel even wennen om de juiste verfdikte te maken.
voorlopig ben ik nog wel een tijdje bezig met het kabinet, alle rode lijnen ga ik eerst aanpakken, vervolgens kijk ik even hoe het eindresultaat is, misschien krijgen de witte delen ook een nieuwe laag.

Een grotere uitdaging zal de kopruit worden. Er is een flink deel afgebladderd door de warmte. Ik heb al contact gehad met een Amerikaan die mij een super mooie translite kan leveren, aangezien dit niet de goedkoopste oplossing is, wil ik toch gaan proberen dit zelf te airbrushen. Mocht dit niet het gewenste resultaat opleveren, dan kan ik altijd nog een translite bestellen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Speelveld overlay

Bericht door Baron Shadow » 11 aug 2014, 14:41

Ziet er goed uit hoor.
Krijg als ik dit soort opknap werk zie altijd zin om ook eens aan de airbrush te gaan ;)
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Thomassen1
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 mei 2014, 18:54
Real name: Jelle
Locatie: The Netherlands

Re: Speelveld overlay

Bericht door Thomassen1 » 11 aug 2014, 14:56

Baron Shadow schreef:Ziet er goed uit hoor.
Krijg als ik dit soort opknap werk zie altijd zin om ook eens aan de airbrush te gaan ;)
Bij deze grotere delen is het airbrushen niet het lastigste. Het geduld hebben om de lijnen netjes uit te snijden is een hels karwei :) Maar zeker de moeite waard om op deze manier de verkleuring de maskeren

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Speelveld overlay

Bericht door Baron Shadow » 11 aug 2014, 15:18

Ja dat is volgens mij inderdaad zover ik begreep vaak het lastigste en zeer tijdrovend.
En natuurlijk het mengen van de juiste kleur.
Maar goed kast knapt er wel echt van op.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Speelveld overlay

Bericht door HarrieD » 14 aug 2014, 07:03

Baron Shadow schreef: En natuurlijk het mengen van de juiste kleur.
En dit valt dan nog best wel mee. Als je de kleur volledig overspuit dan kun je wat "foetelen" Als je een speelveld bijwerkt luistert dit veel nauwer.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Thomassen1
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 mei 2014, 18:54
Real name: Jelle
Locatie: The Netherlands

Re: Speelveld overlay

Bericht door Thomassen1 » 21 jun 2016, 22:26

Eindelijk weer begonnen aan de space shuttle. Ik heb de kast weer volledig opgebouwd, alleen had wat technische mankementen die ik er niet uit kreeg. De kast is naar Starjet geweest en speelt sinds deze week weer top.
Nu veel speeluren maken om te zien hoe de overlay zich gaat houden. Heb alleen gemerkt dat één insert iets omhoog gekomen is, iemand een idee hoe ik deze terug kan zetten? Eventueel weer met een stukje hout + hamer?

Hier een filmpje van de kast momenteel
https://youtu.be/YZV_Uvog0Bw

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Akuma2000
Berichten: 181
Lid geworden op: 15 apr 2015, 16:21
Real name: Freddy

Re: Speelveld overlay

Bericht door Akuma2000 » 21 jun 2016, 22:41

Dat ziet er mooi uit!
Mooi dat het eindelijk werkt (ik had een tijd terug de Street Fighter bij jou opgehaald :)).

Plaats reactie