bally champ .... steeds 4 players

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
ta2mol
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2012, 14:20
Real name: geert de mol
Locatie: Belgium
Contacteer:

bally champ .... steeds 4 players

Bericht door ta2mol » 09 nov 2017, 17:24

hallo, Ik heb een oude bally champ gekocht en na wat opknapwerk en contacten te reinigen begon deze er langzaam door te komen, wel wat werk gehad om de 1000 points relais er door te krijgen maar na wat afstelwerk werk deze ook terug netjes net zoals de linker flipper en ook de draai carrousellen losjes gekregen.
Speelt prima ook de puntenverdeling werkt netjes behalve dat de kast steeds met 4 players blijft spelen .
Ook al druk ik een enkele spel de kast gaat steeds naar de 4 players mode.
Waar moet ik gaan zoeken om dit op te lossen?
mvg Geert.
Game room: RCT, pat hand, Earth wind and fire.

Gone: AFM,StarWars,getaway2, Johnny mnomic,champ

Gebruikersavatar
wizardblom
Berichten: 280
Lid geworden op: 26 mei 2012, 07:36
Real name: Ronald Blom
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: bally champ .... steeds 4 players

Bericht door wizardblom » 10 nov 2017, 13:07

Zit bij de coin unit een eindcontact, kan zijn dat de pen van de stepper aan de verkeerde kant van het contact zit.
Even een schroef van de contacten los draaien, de contacten opzij zetten en de coinunit laten resetten.
Als het goed is staat ie dan weer op 1 speler.
Werkt dit niet kan het zijn dat de terugspanveer te slap staat waardoor hij niet terug gaat.
Staat de coin unit wel op de eerste speler dan de wiper unit van zowel de coin als de player schoonmaken.
Slechte flipperkasten zijn er bijna niet, slecht afgestelde des te meer!

ta2mol
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2012, 14:20
Real name: geert de mol
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: bally champ .... steeds 4 players

Bericht door ta2mol » 10 nov 2017, 17:04

Ik heb het al gevonden, was de stappenschijf met de twee spoelen die vier standen heeft (player 1,2,3 en 4) die niet meer netjes draaide, enkele keren laten bewegen en hij ging weer. speelt weer perfect ook de puntentelling gaan probleemloos.(ik ga deze later volledig uit elkaar nemen om te reinigen maar eerst kijken wat er nog allemaal zal misgaan. vandaag komt er een origineel bijna niet gespeeld en perfect playfield in :D
Game room: RCT, pat hand, Earth wind and fire.

Gone: AFM,StarWars,getaway2, Johnny mnomic,champ

Plaats reactie