Kopen jullie een plasticset op voorraad of......

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Dennis
Berichten: 887
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Kopen jullie een plasticset op voorraad of......

Bericht door Dennis » 10 okt 2017, 09:06

Kopen jullie een plasticset op voorraad voor jullie kasten of wachten jullie gewoon af tot er wat stuk gaat?
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : HSll, Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, AC/DC bib, Aerosmith pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Kopen jullie een plasticset op voorraad of......

Bericht door ivang » 10 okt 2017, 10:25

Dat wel doen zou volgens mij een (onnodig) dure grap worden ...

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Kopen jullie een plasticset op voorraad of......

Bericht door g94 » 10 okt 2017, 17:41

Ik heb wel al een aantal plastic sets op voorraad liggen, maar dan wel voor kasten waarvan ik weet dat ik die ik ooit nog ga restaureren. Dus niet in afwachting dat ze kapot zouden gaan. Daarvoor dienen plastic protectors :)

(En ik ben blij dat ik die sets ooit eens gekocht heb, want Centaur, Xenon en Alien Poker zijn bij mijn weten niet meer te krijgen intussen)

Dennis
Berichten: 887
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: Kopen jullie een plasticset op voorraad of......

Bericht door Dennis » 10 okt 2017, 18:07

Dat is het dus een beetje hè. Als het nu verkrijgbaar is en over een tijdje niet meer. Neem nu bijvoorbeeld the Shadow. Daar waren plasticsets voor te krijgen en momenteel niets meer. Voor Stern is het ook best beperkt te verkrijgen volgens mij.
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : HSll, Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, AC/DC bib, Aerosmith pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟

Henry
Berichten: 163
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:21
Real name: Henry Gijsbertse
Locatie: The Netherlands

Re: Kopen jullie een plasticset op voorraad of......

Bericht door Henry » 11 okt 2017, 09:23

Als ik een kast gekocht heb, dan shop ik de kast meteen en dan vervang ik ook meteen kapotte plastics enzo.
Ik heb in die 10 jaar dat ik nu met de hobby bezig ben, nog nooit een plastic gebroken nu speel ik ook niet super veel.
Dus zoals Pascal zegt, wil je de kast ooit restaureren zou ik het wel doen en anders lijkt het mijn overbodig.
in play:HSll,MSF,F14TC,DWHO,WD?,NF,TOM,BM66,GZ premium
Game over:SOF,NF,2xWH20,SHREK,F14TC,TZ,2xCONGO,SOPRANOS,MM,JM,MB,SM,SS,AFM,IM,TWD,TS

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Kopen jullie een plasticset op voorraad of......

Bericht door g94 » 11 okt 2017, 12:46

Henry schreef: Ik heb in die 10 jaar dat ik nu met de hobby bezig ben, nog nooit een plastic gebroken nu speel ik ook niet super veel.
Ik heb het onlangs wel voorgehad (was de eerste keer), het kan bij thuisgebruik net zo goed eens stuk gaan. Gelukkig bij een kast die ik nog ga restaureren, dus geen erg. En de plastic was al gebroken op een andere plaats.

Maar de moraal van het verhaal: toch maar best plastics beschermen met protectors (of al waren het maar beschermringen op de delicaatste plaatsen).

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Kopen jullie een plasticset op voorraad of......

Bericht door Richard Baan » 11 okt 2017, 15:11

Ik wacht tot ze kapot gaan. Dan, afhankelijk wat er kapot is, en waar, verzin ik een oplossing.

Bijv. bij:
LOTR Arwen: heb ik een protector-plastic over heen gedaan. De bal valt er telkens op en is vragen om problemen. Werkt prima, de protector vangt de klappen op (als die kapot gaat vervang ik hem gewoon). Er zijn ook ideeën over een extra paaltje op het playfield boven, maar dan valt de bal in de ramp en krijg je dus geen extra souls.

Fireball II 3dt bank: heb ik er aan gelijmd. De bal komt er doorgaans niet, en blijft prima. Nu al na 2 jaar spelen. Die ene keer dat het dan toch gebeurt lijm ik hem er weer aan.

Oude Bally's waar bij de returnlane bij de flipper de bal er elke keer op komt: daar maak ik een verhoging: het plastic met spacer boven een stalen returnlane. De bal valt dan op staal, vergelijkbaar met nieuwere WMS. Het originele (gelijmde plastic monteer ik er boven en krijgt dan geen klappen meer).

Je kunt een plasticset kopen, en nu is dat een prima kwaliteit. Over 20 jaar is die set ook verdroogd en slechter.
Ik heb ook wel eens "nieuwe" slingshotplastics geïnstalleerd. Na een paar keer spelen was er al een hoekje af. :(

Die "mod's" van mij zijn zeker niet origineel, maar voor mij werkt het goed. Ik geef toe dat een nieuwe set origineel is, maar ik vind een kast ook om te spelen. En als ik heel eerlijk ben: van de returnlanes van oude Bally's vind ik het originele ontwerp verre van goed.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Billekletser
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 nov 2020, 19:37
Real name: Mark

Re: Kopen jullie een plasticset op voorraad of......

Bericht door Billekletser » 23 mar 2021, 10:08

Hoi flippervrienden,

Heeft er iemand van jullie een nieuw plastic setje van de lotr. liggen dat ik zou mogen inscannen?
Of is dit reeds ergens gedocumenteerd?
Greats Mark

Plaats reactie