BOND...JAMES BOND!!

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Pinballwizzie
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 aug 2011, 09:01
Real name: Taco Wouters
Locatie: The Netherlands

BOND...JAMES BOND!!

Bericht door Pinballwizzie » 14 sep 2011, 08:02

Op mijn 007 werkt de magneet in de schotel niet meer naar behoren. Hij pakt hem wel vast maar laat hem direct weer los. Dus multibaal halen via de schotel is niet meer mogelijk.
Toen ik hem kocht deed hij het zo nu en dan, nu lijkt hem nooit meer vast te houden. De schotel zelf zit een barst in, dit kan het toch niet zijn. Wie weet waar ik wel moet zoeken?

Gebruikersavatar
cajoeter
Berichten: 207
Lid geworden op: 17 aug 2011, 12:33
Real name: Michel
Locatie: The Netherlands

Re: BOND...JAMES BOND!!

Bericht door cajoeter » 14 sep 2011, 10:28

Het probleem kan met een slechte verbinding te maken hebben in de zekeringhouder op het power/driver board. Er is een modificatie geweest waarbij de voeding van het magneet bord naar een andere zekering verplaatst moest worden omdat de originele zekeringhouder te zwaar belast werd. Wanneer de zekeringhouder slecht is kan de 50V spanning iets inzakken, het oppakken van de bal gebeurd met de magneet op volle kracht en daarna gaat het vermogen heel ver omlaag, net voldoende om de bal vast te houden zonder dat de magneet spoel te heet wordt, hetzelfde idee als bij een flipper die over gaat op de hold spoel. Een ingezakte voedingsspanning kan ervoor zorgen dat de magneet in de hold stand net niet krachtig genoeg is.

Gebruikersavatar
cajoeter
Berichten: 207
Lid geworden op: 17 aug 2011, 12:33
Real name: Michel
Locatie: The Netherlands

Re: BOND...JAMES BOND!!

Bericht door cajoeter » 14 sep 2011, 10:30

Service bulletin mbt de modificatie: http://www.sternpinball.com/downloads/sb84.pdf

Plaats reactie