lotr cave

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
cardanmoto
Berichten: 400
Lid geworden op: 18 sep 2011, 20:54
Real name: rik

lotr cave

Bericht door cardanmoto » 09 nov 2015, 13:27

Na lange tijd stilstaan weer eens mijn lotr gespeeld.
En ok ik ben wel weer beetje gepakt door het spel.
Maar heb wel weer dat irritant gevoel bij het schieten van
de cave of gimlischot waarbij de bal 7 op de 10 keer
er dwars doorvliegt. Ik denk wel bij velen gekend....
Heeft er iemand een tip of idee hoe dit te verbeteren
zodat dit euvel zich niet zoveel voordoet????????

cardanmoto
Berichten: 400
Lid geworden op: 18 sep 2011, 20:54
Real name: rik

Re: lotr cave

Bericht door cardanmoto » 21 nov 2015, 21:09

de slimme zijn hier blijkbaar afwezig.
heeeeelp.

Gebruikersavatar
edelhert
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 dec 2012, 21:34
Real name: Peter Schoenmakers
Locatie: The Netherlands

Re: lotr cave

Bericht door edelhert » 22 nov 2015, 08:21

BIj mijn LOTR gebeurt hetzelfde, maar ik heb het nooit ondervonden als een probleem. Ik denk dat het zo ontworpen is...?
Aanwezig: Dialed In LE
In verzameling gehad: TZ, ToM, RBION, LOTR, MB

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: lotr cave

Bericht door David Pinball Wizz » 22 nov 2015, 09:32

Dit is zo ontworpen idd. Gewoon meer rechts backhanden ipv links schieten.
IFPA Country Director Belgium

cardanmoto
Berichten: 400
Lid geworden op: 18 sep 2011, 20:54
Real name: rik

Re: lotr cave

Bericht door cardanmoto » 22 nov 2015, 13:47

eventjes bijvermelden dat de spoelen op soft staan.
deze heb ik dan ook nog eens verzwakt
zodat ik niet zo krachtig schiet .
ook mecanisch heb ik dat metaalgrondplaatje achter de upkicker
een dikke mm omhooggebracht.
dus ik zoek nog een betere oplossing want mij stoort het.

gsa
Berichten: 300
Lid geworden op: 29 jun 2013, 21:50
Real name: christoph
Locatie: Belgium

Re: lotr cave

Bericht door gsa » 22 nov 2015, 14:35

Mij stoort het niet ! En idd backhanden !!
Gameroom ; GB pro , Got prem, IJ (williams),TZ , Orbit , flash Gordon
Arcade; MK3
Out; circus,space time,TX,space station ,bop ,FH ,lah, ww, FT, NF,
TOM,Cftbl, Lotr , avatar, SM, tssp,twd , pinball magic, ST pro

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: lotr cave

Bericht door Richard Baan » 22 nov 2015, 14:52

Inderdaad zo ontworpen.

Heb net even een testspelletje gespeeld, en inderdaad met rechts gaat hij prima, zo schiet ik hem ook altijd.
Dan komt de bal tegen een post met rubbertje, links achter Gimli op onderstaande foto.

http://www.pinballrebel.com/lotr/lotr%20%2819%29.JPG

Vanaf de linker flipper komt de bal daar niet tegenaan, maar tegen een metalen guide (rechts achter Gimli) onder het rode driehoekige plastic. Die metalen guide staat scheef tov het gat, de bal komt daar scheef tegen aan en kaatst dus af (bocht naar links) en komt bij de bumpers terecht. Daar een post plaatsen is geen optie, want dan kan de bal vanuit de bumpers daar niet komen, en je zou al een gat in het speelveld moeten boren. Zonde.

Wat je zou kunnen proberen is daar een nieuwe guide voor maken, die gebruik maakt van de bestaande gaten in het speelveld (dan hoef je geen gaten in het speelveld te maken, dat is toch ook zonde).
Die guide moet dan de flow van de bal volgen, en een (kleine) haakse hoek maken waar de bal dan tegenaan komt en afgestuiterd wordt tegen de eerder genoemde post linksachter Gimli. De afbuiging naar links wordt dan een stuk groter en de vaart van de bal minder en de bal schiet (vermoedelijk) niet of minder door naar de bumpers.
Die haakse hoek ook weer niet te groot maken, anders stuitert de bal weer terug naar de flipper (stuk kleiner dus dan de helft van de bal). Zo te zien is daar wel ruimte voor onder het plastic.

Je zult wel wat verschillende vormen uit moeten proberen tot hij het goed doet.

Bij de mijne laat ik het iig. zo, dit schot is 100% vanaf rechts te schieten. Zo is dit schot ontworpen... ;)
Succes er mee.
Laatst gewijzigd door Richard Baan op 22 nov 2015, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
edelhert
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 dec 2012, 21:34
Real name: Peter Schoenmakers
Locatie: The Netherlands

Re: lotr cave

Bericht door edelhert » 22 nov 2015, 15:33

Je kunt natuurlijk van alles doen met settings, maar je hebt toch voldoende power nodig om goed in de ring te kunnen schieten. Zo lang je dit met settings doet is er niet veel aan de hand, maar als je al attributen op het speelveld gaat verbuigen of toevoegen, alleen maar omdat je een probleem hebt met het spel zoals het ontworpen is, neem je wel een risico denk ik. Voordat je het weet heb je schade veroorzaakt die kostbaar is om te herstellen, of het spelverloop wordt er door veranderd.
Ik zou het niet zo snel doen.
Aanwezig: Dialed In LE
In verzameling gehad: TZ, ToM, RBION, LOTR, MB

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: lotr cave

Bericht door Richard Baan » 22 nov 2015, 15:59

Ik bedoelde eigenlijk een nieuwe guide maken van een plaatje aluminium ofzo, en niet de originele verbuigen. :!:
Alles moet weer simpel in ere te herstellen zijn...
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

cardanmoto
Berichten: 400
Lid geworden op: 18 sep 2011, 20:54
Real name: rik

Re: lotr cave

Bericht door cardanmoto » 23 nov 2015, 21:38

aan zo een plaatje te maken heb ik ook al gedacht...
En natuurlijk word er geen schade gemaakt aan de origenele
stukken. ook eventjes vermelden dat ik bijna al mijn stern kasten
wat inkrimp. Daarmee bedoel ik de spoelen wat minder krachtig
maak.Is elektronisch op verschillende wijze toepasbaar.
Ben al blij dat er nu in ieder geval toch reacties komen.
Wie weet heeft er toch al iemand de oplossing gevonden
en deelt hij het hier straks............................

Gebruikersavatar
edelhert
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 dec 2012, 21:34
Real name: Peter Schoenmakers
Locatie: The Netherlands

Re: lotr cave

Bericht door edelhert » 24 nov 2015, 20:54

Ik zou zeggen: accepteer gewoon dat het zo ontworpen is, en blijf lekker spelen :angel:
Aanwezig: Dialed In LE
In verzameling gehad: TZ, ToM, RBION, LOTR, MB

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: lotr cave

Bericht door David Pinball Wizz » 24 nov 2015, 22:52

Zit je niet met overspanning? Dan zal hij er idd meer doorvliegen. Lotr spoelen wil je liefst zo sterk mogelijk.
IFPA Country Director Belgium

Plaats reactie