Hulp gezocht bij opbouw/reparatie Apollo 13

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Hulp gezocht bij opbouw/reparatie Apollo 13

Bericht door Cenobyte » 31 aug 2011, 21:05

Momenteel ben ik bezig met een half uitgeklede Apollo 13 te (proberen te) herstellen. De flipper arriveerde bij mij met alle ramps eruit gehaald en met diverse onderdelen los in een doos. Het speelveld zat onder een dikke laag stof en vuil en er zit ook een of andere aanslag achter alle geleiders wat lijkt op witte residu van een wax of zo?! Dat wordt nog een aardige puzzel om dat terug in elkaar te steken, maar ik denk dat ik eerst nog iets verder demonteer om goed schoon te kunnen maken. Ik zoek eigenlijk mensen die mij straks kunnen helpen met het correct lokaliseren van alle onderdelen.

Eerst moeten er echter een aantal zaken gerepareerd worden. Het CPU board heeft batterij schade, maar dat klusje heb ik uitbesteed :lol:

De magneet in de maan is echter ook niet helemaal kits: het magneet blijft de bal vasthouden en ik ben bang dat er iets door sneuvelt. Deze magneet werkt echter niet met mosfets als ik het goed heb, maar met grote relais die onder het speelveld hangen. Klopt dit? In de dikke manual kan ik daar niet echt uitsluitsel over vinden namelijk.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Pinman
Berichten: 322
Lid geworden op: 16 aug 2011, 08:46
Real name: Yes

Re: Hulp gezocht bij opbouw/reparatie Apollo 13

Bericht door Pinman » 31 aug 2011, 22:26

...
Laatst gewijzigd door Pinman op 07 apr 2021, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Hulp gezocht bij opbouw/reparatie Apollo 13

Bericht door Cenobyte » 01 sep 2011, 10:08

Pinman schreef:De maanmagneet wordt wel door een fet aangestuurd. Deze zit op een los printje onder het speelveld, en wordt aangestuurd door de displayprint ook onder het speelveld.
Aha, ik dacht inderdaad al dat het die print was vanuit de handleiding. Waar zou die ergens onder het speelveld zitten? Die stuurt ook het kleine afteldisplay aan natuurlijk? Dan kan ik die bedrading wel volgen.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Plaats reactie