RFM monitor/LCD/Pinbox/bos-en-bomenprobleem

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
BigBangJoe
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 sep 2012, 23:40
Real name: Janick Pauwels

RFM monitor/LCD/Pinbox/bos-en-bomenprobleem

Bericht door BigBangJoe » 03 jul 2017, 11:50

Hallo,

Ik heb even jullie advies nodig ivm de monitor in RFM, want ik weet nu totaal niet meer wat ik moet doen.

Om te beginnen, de probleemomschrijving: de monitor werkt nog, maar de kleuren zijn flets/fout en het beeld te donker. Vroeger was het beeld al wazig, maar waren de kleuren wel nog correct. Dan is dat van het ene op het andere moment "kapot" gegaan, en kreeg ik alleen nog wat rood te zien. Nu heb ik terug wat kleur, maar trekt het beeld op niets.

De mogelijke oplossingen:
1) De monitor herstellen. Daar valt veel over te lezen, maar ik ken er niets van, en ik zie dat totaal niet zitten. Wie hier verstand van heeft, mag het mij zeggen. Bovendien is de beeldbuis hoe dan ook al een oud beestje, dus leek het mij beter om hem te vervangen door iets anders
2) Monitor vervangen door LCD of VGA monitor. Ik heb nog oude VGA CRT monitors liggen die ongeveer hetzelfde formaat hebben, maar ik heb nog niet gekeken of het überhaupt mogelijk is om dat in te bouwen. Eerst maar eens proberen om er correct beeld op te krijgen, dan pas kijken om te vervangen.
3) Nucore/Pinbox: is niet te koop, en allerhande links op internet werken niet meer. Geen idee of dit op dit moment nog een optie is?

Ik heb al een poging gedaan om het beeld op de VGA monitor te krijgen. Daarvoor heb ik onderstaande printje gekocht bij arcadewinkel.nl:
http://www.arcadewinkel.nl/componenten/ ... -converter

Maar: als ik dat aansluit, blijft het beeld op de VGA monitor bibberen en valt het weg (aanduiding no signal, komende van het printje, niet van de monitor). Geen idee of dat printje al dan niet compatibel is met P2000 of dat ik iets fout doe. Zonder dat printje, geeft de VGA monitor simpelweg de melding dat het signaal out of range is.

Ik had verwacht van met dat printje alvast een stabiel beeld te hebben, desnoods nog niet correct gespiegeld.

En nu zit ik dus vast. Geen idee of ik verder moet met dat printje, of dat ik beter naar Nucore/pinbox kijk, of dat ik best een poging doe om de originele monitor tot leven te wekken.

Kan iemand mij een concrete tip geven? Wat is mijn volgende stap?

Is er iemand op dit forum die zelf al de conversie naar LCD gemaakt heeft? Zo ja, was dat met onderdelen die vandaag nog verkrijgbaar zijn?

Thanks!!
Heb ik nu: TAF, Shrek, RFM, GnR LE, Dialed In, Godzilla Prem, Elvira HOH, Spider-Man
Ooit gehad: Airborne, Big Bang Bar, STTNG, Grand Prix, RS

Gebruikersavatar
fantomas
Berichten: 692
Lid geworden op: 10 aug 2011, 17:33
Real name: Tom Geneyn
Locatie: Belgium

Re: RFM monitor/LCD/Pinbox/bos-en-bomenprobleem

Bericht door fantomas » 03 jul 2017, 12:16

voor wat pinbox betreft:
https://www.youtube.com/watch?v=Fk5NuRdAhQY
uitleg int duits :
http://www.flippermarkt.de/community/ho ... ulator.php

pinbox is nog te downloaden via torrents

heb dit vroeger nog gedaan, pinbox op compatibele desktop en LCD ingebouwd. Is wat werk aan, maar is zeker te doen.

jan
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 nov 2015, 10:36
Real name: jandejong
Locatie: The Netherlands

Re: RFM monitor/LCD/Pinbox/bos-en-bomenprobleem

Bericht door jan » 06 jul 2017, 21:56

he hallo

als alleen je monitor stuk is zou ik voor een lcd monitor gaan weet niet die jij hebt werkt op een pinball2000
ik weet wel dat je Pinball 2000 CGA/VGA Converter nodig hebt kun je vinden via google .

als er meer aan de hand is dan alleen je monitor dan zou ik voor pinbox gaan. nucore is niet te verkrijgen pinbox zelf doen is ook een probleem
je kunt hem wel downloaden maar werkt niet omdat je hem moet updaten en aangezien pinbox verwerkt zit in een
oude Linux ubuntu versie en maar 5 jaar updates geeft loop je helemaal vast .
als je zelf heel veel verstand van computers af weet zou het mischien wel lukken
mij is het iedergeval nooit gelukt houd er ook rekening mee dat maar een beperkt aantal moederborden geschikt zijn
en minimaal een parallelport hebben kun je ook veel informatie over vinden via google
heb eventueel nog een cd liggen met pinbox er op mocht je het willen proberen .
ik heb zelf bij in engeland een complete werkende set gekocht ,moederbord en pinbox op ssd disk geheel geinstalleerd alles nieuw kost rond de 250 euro
plug en play werkt bij mij perfect.

groeten jan

groeten jan

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: RFM monitor/LCD/Pinbox/bos-en-bomenprobleem

Bericht door David Pinball Wizz » 06 jul 2017, 22:47

Of je zoekt een werkende vervangmonitor zelfde type. IMHO heb je bij de originele monitors een mooier beeld dan bij een lcd (mooier zwart, etc..)
IFPA Country Director Belgium

BigBangJoe
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 sep 2012, 23:40
Real name: Janick Pauwels

Re: RFM monitor/LCD/Pinbox/bos-en-bomenprobleem

Bericht door BigBangJoe » 13 jul 2017, 19:57

Okee merci voor de informatie, maar ik ben in feite nog geen stap verder.

- Link naar flippermarkt geeft wel wat uitleg, maar de eigenlijke pinbox software staat er niet bij.
- Ik kan de software echt nergens vinden, ook niet via torrent. Post gerust de juiste torrent-link, en dan kan ik het downloaden.
- Ik heb nog wat oude computers liggen, waaronder dual-cores met parallelle poort. Ik heb ICT gestudeerd, dus ik ken wel mijn weg in de computerwereld. Om te weten of die moederborden compatibel zijn, heb ik eerst de software nodig.
- CGA/VGA convertor printje heb ik gekocht, maar lijkt niet goed te werken (of misschien doe ik iets verkeerd). Zie de link in mijn eerste post: zou deze moeten werken? Dat lijkt me een convertor printje die arcademonitor signalen zou moeten omzetten naar analoge VGA? Maar ik krijg het beeld niet stabiel op mijn monitor.
- Een CD met de pinbox software is zeker welkom. Stuur maar PM als iemand dat voor mij wil regelen. Of je kan ook heel makkelijk bestanden tot 1 GB verzenden via WeTransfer. Wie heeft een werkende pinbox-PC staan en wil mij helpen aan een iso-image van de software?
- Vervangmonitor van zelfde type kan ik nergens vinden. Volgens mij worden die dingen ook al jaren niet meer gemaakt. Ik heb ook geen zin om er ettelijke honderden euro's aan uit te geven en het uit Amerika te laten importeren of zo.

Wie kan mij nog een stapje verder helpen?

Thanks!
Heb ik nu: TAF, Shrek, RFM, GnR LE, Dialed In, Godzilla Prem, Elvira HOH, Spider-Man
Ooit gehad: Airborne, Big Bang Bar, STTNG, Grand Prix, RS

Gebruikersavatar
Arcadia Amusements
Berichten: 135
Lid geworden op: 24 aug 2011, 22:45
Real name: Peter Smets

Re: RFM monitor/LCD/Pinbox/bos-en-bomenprobleem

Bericht door Arcadia Amusements » 17 jul 2017, 17:15

Moest het je niet lukken kunnen wij je eventueel wel helpen. Het is altijd beter dat je de originele PC laat zitten en enkel het scherm vervangt. Maar we hebben ook nog 1 NuCore licentie op voorraad moest je de computer ook willen vervangen. Hier zijn al vele RFMs omgebouwd!

Gebruikersavatar
killerboy0000007
Berichten: 61
Lid geworden op: 03 feb 2016, 19:04
Real name: diego
Locatie: Belgium

Re: RFM monitor/LCD/Pinbox/bos-en-bomenprobleem

Bericht door killerboy0000007 » 12 aug 2017, 17:44

BigBangJoe schreef:Okee merci voor de informatie, maar ik ben in feite nog geen stap verder.

- Link naar flippermarkt geeft wel wat uitleg, maar de eigenlijke pinbox software staat er niet bij.
- Ik kan de software echt nergens vinden, ook niet via torrent. Post gerust de juiste torrent-link, en dan kan ik het downloaden.
- Ik heb nog wat oude computers liggen, waaronder dual-cores met parallelle poort. Ik heb ICT gestudeerd, dus ik ken wel mijn weg in de computerwereld. Om te weten of die moederborden compatibel zijn, heb ik eerst de software nodig.
- CGA/VGA convertor printje heb ik gekocht, maar lijkt niet goed te werken (of misschien doe ik iets verkeerd). Zie de link in mijn eerste post: zou deze moeten werken? Dat lijkt me een convertor printje die arcademonitor signalen zou moeten omzetten naar analoge VGA? Maar ik krijg het beeld niet stabiel op mijn monitor.
- Een CD met de pinbox software is zeker welkom. Stuur maar PM als iemand dat voor mij wil regelen. Of je kan ook heel makkelijk bestanden tot 1 GB verzenden via WeTransfer. Wie heeft een werkende pinbox-PC staan en wil mij helpen aan een iso-image van de software?
- Vervangmonitor van zelfde type kan ik nergens vinden. Volgens mij worden die dingen ook al jaren niet meer gemaakt. Ik heb ook geen zin om er ettelijke honderden euro's aan uit te geven en het uit Amerika te laten importeren of zo.

Wie kan mij nog een stapje verder helpen?

Thanks!

torrent is wel te vinden hoor..
in play : sopranos , wcs94 , junkyard , champion pub , taxi

Co-303
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2018, 19:49
Real name: Eelco Hos

Re: RFM monitor/LCD/Pinbox/bos-en-bomenprobleem

Bericht door Co-303 » 16 jan 2018, 21:29

jan schreef: Ik heb zelf bij in engeland een complete werkende set gekocht ,moederbord en pinbox op ssd disk geheel geinstalleerd alles nieuw kost rond de 250 euro
Heb je hier meer informatie over?
Of bijvoorbeeld een linkje van de webshop?

jan
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 nov 2015, 10:36
Real name: jandejong
Locatie: The Netherlands

Re: RFM monitor/LCD/Pinbox/bos-en-bomenprobleem

Bericht door jan » 17 jan 2018, 23:27

hallo kijk even of deze link werkt van pinballinfo
http://www.pinballinfo.com/community/th ... ble.19658/
gr jan

Co-303
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2018, 19:49
Real name: Eelco Hos

Re: RFM monitor/LCD/Pinbox/bos-en-bomenprobleem

Bericht door Co-303 » 19 jan 2018, 21:19

jan schreef:hallo kijk even of deze link werkt van pinballinfo
http://www.pinballinfo.com/community/th ... ble.19658/ gr jan
Dat geeft vertrouwen. Bij grote problemen redelijk makkelijk op te lossen.
Ga er binnenkort eens een paar bekijken.

Plaats reactie