Soundboard gottlieb

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Soundboard gottlieb

Bericht door HarrieD » 03 sep 2018, 06:52

Een vraag aan de pro's:

Ik heb 2 gottlieb soundboards liggen, een uit een Bone Busters en een uit een Excalibur. Beide geven geen geluid, de excalibur zal ik snel in de kast hangen en de logic analyzer en de scope er op los laten, voor de BB heb ik die mogelijkheid niet helaas.

Wat er gebeurt: beide kaarten heb ik getest met de testroms voor Gottlieb soundboards en deze komen beide door de test heen. Ook werken alle inputs op beide bordjes.

Wat ik eigenlijk wil: ik wil de scope aan de output van de DAC hangen, de logic analyzer op de input van de DAC en dan een sound genereren met schakelaars aan de ingang. Dit alles op de testbench. Nu ben ik op zoek naar welke schakelcombo ik moet gebruiken om een geluid te forceren op dat geluidsbord. Heeft iemand daar informatie over??
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

speak easy
Berichten: 193
Lid geworden op: 17 jan 2013, 18:44
Real name: edwin
Locatie: Germany

Re: Soundboard gottlieb

Bericht door speak easy » 17 sep 2018, 07:48

ik weet niet of het past
maar je mag ze testen in mijn streetfighter 2
is een systeem 3 kast

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Soundboard gottlieb

Bericht door Richard Baan » 17 sep 2018, 08:25

Geen antwoord op je vraag. Maar als je handig bent met een arduino kun je een programma schrijven om de signalen te meten. Dan met die info kun je het zelf aansturen.
Zo heb ik een bally s&t aangestuurd.

Ik denk ook dat dat wat overkill is in deze situatie, maar ik vermoed ook dat niemand hier deze info heeft.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Soundboard gottlieb

Bericht door HarrieD » 18 sep 2018, 10:16

Hey Ed en Richard,

Nee dit past helaas niet, het is ook een vrij specifieke kaart met een beperkte "soundset". Ik ga de logic analyzer er eens aanhangen en kijken of ik het gedrag kan nabootsen met wat schakelaars. Er worden 7 bits gebruikt dus max 128 mogelijkheden.

Thanks guys voor het meedenken. Als er nog wat bijzonders uitkomt zal ik dat delen.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Plaats reactie