Star Wars (Stern)

Wat doen intussen de fabrikanten?
Gebruikersavatar
gawcol
Berichten: 562
Lid geworden op: 11 jan 2012, 01:58
Real name: David (Moorsele)
Locatie: Belgium

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door gawcol » 09 nov 2017, 22:29

Hoe meer je hem speelt, hoe mee je hem begrijpt.
Het is al van twd geleden dat ik nog zo'n rush heb gevoeld bij het spelen van een nieuwe release.
De software is al redelijk goed afgewerkt vind ik, en kan alleen maar beter worden.
Deze word je niet snel beu. Eerst haalde ik scores van 200 a 300 miljoen, nu twee dagen verder tussen 1.5 en 2 miljard.
Zoveel verschillende manieren om te spelen.
Je moet aan veel denken, maar dat lukt, en daardoor ga je ook volledig op in het spel.
Het is gewoon wauw. Klein schempje geeft je de info die je op dat moment nodig hebt, groot scherm ook en is aangenaam voor medespelers om naar te kijken. Een shaker is een must in deze kast, en die is prachtig gesynchroniseerd met de animaties en effecten. Met de vele soorten highscores heb je ook telkens iets om voor te spelen.

Gebruikersavatar
gawcol
Berichten: 562
Lid geworden op: 11 jan 2012, 01:58
Real name: David (Moorsele)
Locatie: Belgium

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door gawcol » 13 nov 2017, 22:14

Verslavend spel :)

Afbeelding

Stoffel
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 apr 2014, 11:42
Real name: Christophe
Locatie: Belgium

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door Stoffel » 18 nov 2017, 08:59

Hoeveel kost een premium eigenlijk aan de huidige koersen?

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door Cenobyte » 18 nov 2017, 09:21

Stoffel schreef:Hoeveel kost een premium eigenlijk aan de huidige koersen?
€40.000? :lol:

Volgens mij zit deze op €9000 incl. BTW voor de Premium.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door Pascal » 18 nov 2017, 10:12

Volgens mij is het toch een aantal 100 euro's minder bij Carl...

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door Cenobyte » 18 nov 2017, 12:29

Pascal schreef:Volgens mij is het toch een aantal 100 euro's minder bij Carl...
Kan wel kloppen hoor, ik heb de prijs bij Freddie's gevonden en die zit meestal net iets hoger (hij geeft €8999,- op).
Zal Carl dan ergens op 8700 zitten of zo?
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door Cenobyte » 18 nov 2017, 12:32

Zijn er veel verschillen qua spel (niet qua toys) tussen de Pro en de Premium?
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Bramvk
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 dec 2015, 22:23
Real name: Bram
Locatie: The Netherlands

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door Bramvk » 18 nov 2017, 16:44

Cenobyte schreef:Zijn er veel verschillen qua spel (niet qua toys) tussen de Pro en de Premium?
Nee ik geloof van niet, zover ik weet speelt alleen de hyper space multibal (zit in beide) anders.
Om die reden dat ik voor de pro gekozen heb. Game play nagenoeg gelijk.
NFV lid
In play: ...empty :-(
Used to own: DP LE, Tron, Judge Dredd, TZ, TOM, ST-Pro, Star Wars pro, Baywatch, Street fighter 2.

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3013
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door Q » 18 nov 2017, 20:36

Cenobyte schreef:Zijn er veel verschillen qua spel (niet qua toys) tussen de Pro en de Premium?
De Pro is quasi een lege plank. Op de Premium/LE staat er nog iéts op het speelveld. :lol: :lol: :lol:
*** Q is good for you !! ***

Gebruikersavatar
Bingovit
Berichten: 4872
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:40
Real name: Evert Brochez
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door Bingovit » 08 dec 2017, 12:43

New code is coming! :rock:

Beta code vanaf deze middag te spelen in het Oud Rethorica, opmerkingen, bugs enz zeker doorgeven! ;)
-->The Dark Pinball Specialist<--
*"Serving the world of pinball since 2005!"*

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door David Pinball Wizz » 08 dec 2017, 15:58

Wat is er nieuw aan? Curieus!
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door g94 » 08 dec 2017, 16:23

Paar dingetjes: ge kunt nu voortaan de jackpot vermenigvuldigen met de helft van de laan waar dat je niet naar schiet, maar dan moet wel de pijl van de laan ernaast branden en je mag nog geen multiball gestart hebben. Bij multiball zijn de lanen waar je niet in geraakt dubbel zoveel waard op voorwaarde dat je eerst 2 modes gecombineerd hebt en je al 3 jedi's gered hebt waaronder de prinses. Ja, vooral de prinses :mrgreen: :)

f2neill
Berichten: 542
Lid geworden op: 17 feb 2013, 12:30
Real name: Olivier & Mathias Leurs
Locatie: Belgium

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door f2neill » 08 dec 2017, 19:07

g94 schreef:Paar dingetjes: ge kunt nu voortaan de jackpot vermenigvuldigen met de helft van de laan waar dat je niet naar schiet, maar dan moet wel de pijl van de laan ernaast branden en je mag nog geen multiball gestart hebben. Bij multiball zijn de lanen waar je niet in geraakt dubbel zoveel waard op voorwaarde dat je eerst 2 modes gecombineerd hebt en je al 3 jedi's gered hebt waaronder de prinses. Ja, vooral de prinses :mrgreen: :)


:D hilarisch :D

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door David Pinball Wizz » 08 dec 2017, 23:17

ik snap je nu ook niet Pascal... ge ziet dat bestaat in 2 richtingen hé :)

Nee, grootste change (wel via setting te sturen) is dat je default geen 4de mode (een multiball mode dus) kan stacken met een andere mode.
Oja, er zijn nog wat chances... een heel pak zelf. veel nice to haves, veel bug fixes, etc etc... en een 4de mode die volledige herwerkt is qua rules en ook met extra clips, callouts, etc.. vergeten dewelke
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
gawcol
Berichten: 562
Lid geworden op: 11 jan 2012, 01:58
Real name: David (Moorsele)
Locatie: Belgium

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door gawcol » 09 dec 2017, 08:43

David Pinball Wizz schreef:Nee, grootste change (wel via setting te sturen) is dat je default geen 4de mode (een multiball mode dus) kan stacken met een andere mode.
Ik vind dit nu net het leukste van heel het spel. Met welke mode zal ik de 4de mode combineren... pfff
Dan zouden ze beter instellen dat er default geen modes qualified zijn bij de start van je spel, maar het stacking (max 2 modes samen) gerust laten.

Gebruikersavatar
Bingovit
Berichten: 4872
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:40
Real name: Evert Brochez
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door Bingovit » 09 dec 2017, 10:07

gawcol schreef:Ik vind dit nu net het leukste van heel het spel. Met welke mode zal ik de 4de mode combineren... pfff
Dan zouden ze beter instellen dat er default geen modes qualified zijn bij de start van je spel, maar het stacking (max 2 modes samen) gerust laten.

Je kan dat gerust aan laten staan hé die stacking met de 4de mode, zo staat hij op café nu ook ingesteld hoor :)
-->The Dark Pinball Specialist<--
*"Serving the world of pinball since 2005!"*

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door Pascal » 09 dec 2017, 11:15

Dat stacken is enkel een gewone mode met een planeet multiball?
Je kan geen 2 kleine modes stacken zoals bij GOT?

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door David Pinball Wizz » 09 dec 2017, 11:30

jawel default settings zijn
2 kleine modes kunnen gestacked worden
multiball mode kan niet gestacked worden met een andere
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door Pascal » 09 dec 2017, 12:04

zoals evert en gawcol het zeggen is het precies of je kan enkel een kleine mode stacken met een grote.

Gebruikersavatar
Bingovit
Berichten: 4872
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:40
Real name: Evert Brochez
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door Bingovit » 09 dec 2017, 12:16

Pascal schreef:zoals evert en gawcol het zeggen is het precies of je kan enkel een kleine mode stacken met een grote.
Neen hoor, maar het is wel leuk en een goede manier om snel door het spel te raken om een grote (planeet) te stacken met een klein! :)

Je kan dan ook nog altijd een kleine met kleine stacken, die keuze ben je zelf vrij in natuurlijk!

Maar default settings kan je enkel kleine stacken nu en geen grote + kleine meer.
Ik heb het ingesteld zoals het bij de vorige softwares was dus: je kan eender welke mode met elkaar stacken zoals je zelf kiest :)
Heb ook de indruk dat de caféspelers nu net dat leuk vinden ook om die combinaties te maken dus waarom zou ik het beperken? ;)
-->The Dark Pinball Specialist<--
*"Serving the world of pinball since 2005!"*

Gebruikersavatar
gawcol
Berichten: 562
Lid geworden op: 11 jan 2012, 01:58
Real name: David (Moorsele)
Locatie: Belgium

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door gawcol » 09 dec 2017, 12:46

Bingovit schreef:
Pascal schreef:zoals evert en gawcol het zeggen is het precies of je kan enkel een kleine mode stacken met een grote.
Neen hoor, maar het is wel leuk en een goede manier om snel door het spel te raken om een grote (planeet) te stacken met een klein! :)

Je kan dan ook nog altijd een kleine met kleine stacken, die keuze ben je zelf vrij in natuurlijk!

Maar default settings kan je enkel kleine stacken nu en geen grote + kleine meer.
Ik heb het ingesteld zoals het bij de vorige softwares was dus: je kan eender welke mode met elkaar stacken zoals je zelf kiest :)
Heb ook de indruk dat de caféspelers nu net dat leuk vinden ook om die combinaties te maken dus waarom zou ik het beperken? ;)
Helemaal met je eens Evert. Ik ben geen goede speler en net dat maakt het leuk voor mij, dat ik toch ergens kan geraken. Eigenlijk zou stern standaardinstellingen moeten instellen voor cafespelers/exploitatieplezier en niet voor topspelers. Gelukkig dat het toch kan aangepast worden in het menu.

Kan je dan een multiballmode bijvoorbeeld wel nog samen spelen met tie fighter multiball?

Hopelijk komen er leuke verrassingen met de toevoegingen die gebeurd zijn.

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door David Pinball Wizz » 12 dec 2017, 23:50

Software 1.0 is uit!

LE/PREMIUM V1.00 - December 11, 2017
====================================
Moved to System 1.88:
- Reworked boot time displays for node board firmware update and locating node
boards.
- Added boot time display for overcurrent detected (shorted coil or LED) on
node boards.
- Added support for dynamic detection and isolation of overcurrent coils or
LEDs. Previous behavior would disable all coils and LEDs for 1/2 second each
time a short was detected. New behavior will determine the short coil and/or
LED and disable only the offender.
- Added tech alert for overcurrent coils and LEDs on node boards. New
diagnostic test to retest node board and report with coils/LEDs are drawing
too much current. Excessive current draw could be the result of a shorted
coil, an incorrect replacement LED/incandescent bulb, shorted light socket,
et cetera.
- Every 15 minutes during attract mode overcurrent coils/led will be rechecked
and returned to service if operating correctly.
- Added adjustment for "GAME PLAY B.BOX BRIGHTNESS"
- Renamed "BACKBOX BRIGHTNESS" to "ATTRACT MODE B.BOX BRIGHTNESS"


Fixed:
- FORCE targets will no longer play a sound effect when reset during game over
or ball search.
- MYSTERY, PICTOPOPS and SKILL SHOT were sometimes awarding LIGHT ESCAPE
when it couldn't be lit.
- The center instruction display panel, during main play, will now indicate
when FORCE targets will award LIGHT VIDEO MODE correctly.
- TIE FIGHTER ASSAULT now shows exploding TIEs immediately.
- JEDI TRAINING now resets when selecting a new hero.
- The CHOOSE YOUR PATH prompt will now be seen during LIGHTSABER DUEL READY
- Corrected PICTOPOPS to only award ADD TIME when a timed or hurry up
mode is running.
- You can no longer start TIE FIGHTER MULTIBALL while it is already running.
- During JEDI MULTIBALL victory celebration, the ADD-A-BALL function was
still enabled even though it would be lost if used. This has been fixed.
- START MISSION as LUKE with multiple groups lit was displaying the wrong
image for DEATHSTAR III: FIGHT TIE FIGHTERS.
- CHOOSE YOUR PATH was offering HYPERSPACE HURRYUP when it wasn't playable.
- Sometimes the "NEXT AWARD" shown on the small display for TIE
achievement levels was not correct.
- The HEADPHONE CABLE KIT DETECT switch during ACTIVE SWITCH TEST was
overlapping the switch information.
- The shot multiplier was always 1X when playing VIDEO MODE from HOTH I.
It now uses the RIGHT INNER LOOP's multiplier correctly.
- If LIGHTSABER DUEL was played multiple times, only the most recent victory
or defeat was used to qualify towards JEDI MULTIBALL. Now any LIGHTSABER
DUEL victory will qualify.
- Very long tournament player names displayed during attract mode were being
truncated.
- Greatly improved process stability. The game will no longer hold on to the
ball when it should not. Also the some of the mechanical devices will be
better behaved. Also the screen should no longer freeze during TIE Fighter
Assault.
- Improved lamp effect resource allocation. The game will no longer crash from
missing resources.
- Sometimes Slave One would appear to be stuck or reappear too quickly on the
background display.


New:
- Added a right eject ball save adjustment. If the adjustment is non-zero, the
ball saver will activate for the amount of time of the adjustment whenever
balls are ejected from the scoop. The factory default is zero. If you want
to turn on 5 seconds is recommended.
- Added sound fx to Advanced TIE reveals in the small display.
- Added lamp effect when hitting FORCE targets.
- Added lamp effects when ESCAPE is lit or used.
- Added speech callouts when players are awarded some of the HSTD champions.
- Added instructional speech for FORCE target awards except when in
tournament mode.
- Added audits for extra balls lit from TIE Fighter achievements and from the
Advance TIE mini game.
- Added speech for
- TIE FIGHTER MULTIBALL SUPER JACKPOT
- VICTORY MULTIBALL
- EXTRA BALL LIT
- ESCAPE FROM BOBA FETT
- Lighting missions
- Shot Multipliers are DOUBLED
- During TIE FIGHTER ASSAULT
- The hurry up stages of DUEL ON CLOUD CITY and CLOUD CITY ESCAPE
- The hurry up stages of REPAIR THE HYPERDRIVE and TIE FIGHTER ESCAPE
- Lighting MYSTERY.
- Starting HYPERSPACE MULTIBALL.
- Added difficulty adjustments for JEDI TRAINING, LIGHTSABER DUEL
and ESCAPE FROM BOBA FETT.
- Added all difficulty adjustments to INSTALL functions
(INSTALL EASY, INSTALL 3 BALL, etc.)
- Added new rules and choreography to BATTLE ABOVE ENDOR:
- To destroy the Death Star you need to first light the inner left
loop.
- To light the inner left loop you have to complete 3 other shots
before the timer runs out.
- Each shot will start a timer for the next shot.
- The 3 bank will add time. The center target will add the most time.
- If the timer runs out the Death Star will destroy a Capital ship and
the mission will reset. You will need to complete 3 shots once more.
- Once the inner left loop is lit, shoot it to destroy the death star.
- Destroying the Death Star will take you to Victory Multiball.
- Added new rules and choreography to ESCAPE FROM HOTH. To complete this
mission you have to fire ion cannons so your transports can escape. Also you
need to destroy an AT-AT. Afterward you will be able to get to the Falcon
and "Punch it":
- The spinner and pop-bumpers will build your award value. Shoot the
left orbit 3 times to fire an ion cannon. Then the 3-bank will
collect the last award of this part.
- Afterward the 3-bank will continue to increase the award value.
- Shoot the inner loop 4 times to wrap your tow cable around the legs
of an AT-AT to bring it down.
- Last two ramp shots are needed to light the final HOTH shot.
- Shooting the final shot will allow Han and friends to escape from
Darth Vader and start Victory Multiball.
- Added new perk for playing Leia. Your shot multiplier is now +3X if you
are playing as Leia and you are playing in a 4th Mission multiball.
- Added compensation to the FORCE DROP TARGET BANK. If the DISABLE LEFT DROP
TARGETS adjustment is set to YES, then the game will spot a FORCE target
when any of the 9 standup targets are hit. The skill shot on the FORCE
TARGETS will also be disabled.
- Added new rules and choreography for ESCAPE FROM TATOOINE.
- Shoot the alternating shots of left ramp and right inner loop to
progress the story of Luke getting to the yacht, retrieving Leia,
and exploding Jaba's Yacht.
- There 9 parts to the story.
- Along the way the 3 bank, right ramp, and right eject will increase
your award value.
- So you have a choice of going straight for the end or trying to
maximize your scoring potential.
- Completing the 9 shots will start Victory Multiball
- Added a Perk for playing Han during ESCAPE FROM BOBA FETT. If you are
playing Han during, each leg of the gauntlet will have higher base value.
- Added a Perk for playing Luke during LIGHT SABER DUEL. If you are
playing Luke during your base award value will be greater.


Tweaked:
- Shortened the time that the "ENTER YOUR INITIALS" display is on the screen
when achieving high scores or champions.
- Adjusted "ball in play" display alignment when language is FRENCH or
ITALIAN.
- Removed the lamp effect game start that showed hyperspace hurry-up is lit.
- Changed the default master volume to 18
- The Adjustment that allows movie clips in the attract mode to play sounds
now defaults to NO. IF YOU WANT THESE CLIPS TO PLAY SOUND USE THIS
ADJUSTMENT.
- The Adjustment that allows the Opening Text Scroll in the attract mode to
play sounds now defaults to NO. IF YOU THE TEXT SCROLL TO PLAY MUSIC USE
THIS ADJUSTMENT.
- Improved the HYPERSPACE HURRYUP and VICTORY MULTIBALL JACKPOT award
animations
- The ball in play and shot multiplier are no longer displayed during MATCH.
- Corrected the order of some lamp sweeps
- Added a setting for the Mission stacking adjustment. Default is now 4th
missions do not stack with other missions.
- Improved the single post behavior in some edge cases.
- HYPERSPACE MULTIBALL's parsec display corrected to 3 decimal digits of
precision.
- All GI strings are now lit during test mode.
- The coin door GI was turning off and back on. This has been corrected.
- Reordered TEST MENU FEATURE AUDITS into logical groupings.
- Tweaked TIE FIGHTER MULTIBALL JACKPOT and SUPER JACKPOT sound effect
priorities.
- The deprecated BILL VALIDATOR adjustment has been removed.
- Enhanced the TIE FIGHTER MULTIBALL SUPER JACKPOT display effect.
- Removed the Adjustment Reduce intense lamp effects
- Removed sound attenuation settings from French overrides.
- During HYPERSPACE MULTIBALL, the PARSECS display will only increase while
balls are active on the playfield.
- The top lane inserts weren't visible during certain modes. They now light
up on a timer when the ball is in the area.
- If ESCAPE is lit and the ball misses the gate for some reason, the ball
is now returned to the player.
- Added Darth breathing effects to TIE FIGHTER MULTIBALL during SUPER JACKPOT.
- Tweaked the VIDEO MODE collision lamp effects.
- Adjusted the diagnostic values of some lamps, coils, and switches to match
the manual.
- Added time to DESTROY THE DEATHSTAR shot timer. This will make the mission a
bit easier to complete and destroy the Death Star
- Increased the ball save timer for all the multiballs by at least 5 seconds
each. For most of them this means they will be 15 seconds now by default
instead of 10.
- While HYPERSPACE HURRY UP was running, the left orbit and right ramp arrows
were solid yellow. They now cycle thru any other running mode's colors.
- Tweaked the timing of some speech calls to more better hear them.
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
gawcol
Berichten: 562
Lid geworden op: 11 jan 2012, 01:58
Real name: David (Moorsele)
Locatie: Belgium

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door gawcol » 13 dec 2017, 09:28

Paar keer gespeeld nu met de nieuwe standaardinstellingen (dus zonder de stacking van multiballs) en ziet er goed uit.
Victory multiball gehaald en eindelijk eens de deathstar vernietigd :D
Zo, nu nog mijn princess verleiden om de film te gaan zien :yahoo: :popcorn:

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door Pascal » 13 dec 2017, 10:01

Wanneer heb je victory multiball?

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Star Wars (Stern)

Bericht door David Pinball Wizz » 13 dec 2017, 10:39

Bij het uitspelen van een 4de mode (multiball planet mode). Vb de death star laten ontploffen bij de paarse inserts
IFPA Country Director Belgium

Plaats reactie