Jurassic Park mod of niet?

Wat doen intussen de fabrikanten?
Plaats reactie
Pinned
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jan 2017, 13:39
Real name: Edgar
Locatie: The Netherlands

Jurassic Park mod of niet?

Bericht door Pinned » 16 jan 2017, 15:12

Ik heb een hele mooie JP gekocht in originele staat. Voor een twintig jaar oude kast ziet hij er nog heel goed uit. Nu zijn er erg mooie verbeteringen aan te brengen op deze kast, maar eigenlijk is hij nu in originele staat nog prima te spelen en volledig in orde. Aan mogelijke aanpassingen denk ik aan: andere kleur poedercoating, nieuwe afbeeldingen boven de scoops, pinsound en verlichting vervangen (LED's).
Allemaal leuk en aardig, maar op de een of andere manier voelt dat ook een beetje als het tenietdoen van de originele charme. Natuurlijk is deze vraag erg aan smaak onderhevig, maar wat denken jullie? Verbeteren of originele staat zo veel mogelijk behouden? Als de machine in een mindere staat zou verkeren, dan zou dit een "no brainer" zijn. Maar nu ....

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5774
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Jurassic Park mod of niet?

Bericht door Pascal » 16 jan 2017, 15:48

Ik laat mijn kasten zo orgineel mogelijk

wat ik zou doen:
Nieuwe software (is onlangs uitgekomen)
Indien GI te donker: warm witte leds

dat is alles...

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Jurassic Park mod of niet?

Bericht door ivang » 16 jan 2017, 16:18

Pinned schreef: Allemaal leuk en aardig, maar op de een of andere manier voelt dat ook een beetje als het tenietdoen van de originele charme. Natuurlijk is deze vraag erg aan smaak onderhevig, maar wat denken jullie?
Het is uw kast, dus je doet ermee wat je wil en wat jou het mooist lijkt. :whisling: :good:

Hou er wel rekening mee dat :
- De extra's (kosten) die je in de kast steekt er niet voor zorgen dat de kast meer waard wordt, soms is het tegendeel eerder waar
- Niet iedereen die extra's of aanpassingen even mooi vindt, en dat dat de kast op termijn misschien moeilijker verkoopbaar maakt. Je denkt misschien 'die doe ik nooit weg', maar dat hebben we hier allemaal al wel eens gedacht , dus hou er in het achterhoofd toch maar rekening mee dat de kast misschien toch ooit terug vertrekt.

De kast vol schreeuwlelijke veelkleurige leds steken ? Kan gerust, is makkelijk terug te draaien door opnieuw de normale lampjes terug te steken.

De zwart-witte personen of dino's op het speelveld inkleuren ? Kan ook, maar dat is al wat moeilijker om ongedaan te maken, net als het boren van extra gaten om eender wat op het speelveld toe te voegen, ...

In elk geval veel plezier met de kast, of je ze nu origineel laat of volledig massacreert :D

Pinned
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jan 2017, 13:39
Real name: Edgar
Locatie: The Netherlands

Re: Jurassic Park mod of niet?

Bericht door Pinned » 16 jan 2017, 16:40

Natuurlijk is het een eigen keus, maar wel een moeilijke en ik waardeer alle meningen zodat ik de mijne kan vormen.

Ik neig op dit moment ook naar niet aanpassen en dan misschien een tweede erbij die in minder goede staat verkeerd om lekker op los te gaan. Ik hoor meteen een goed excuus voor thuis :D

Ik ga me in ieder geval verdiepen in de aangegeven tips (software en verlichting). Is er ergens een instructie te vinden hoe je deze software update moet uitvoeren?

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Jurassic Park mod of niet?

Bericht door David Pinball Wizz » 16 jan 2017, 17:07

Die software moet je 2 roms voor vervangen (display en game rom). Ik heb deze zitten en vind ze persoonlijk een goeie verbetering.

Voor de rest, laat de kast zoveel mogelijk origineel wat niet eenvoudig onomkeerbaar is.
Leds vb ok, poedercoaten van siderails = niet ok (gaat sneller richting kitsch dan kunst)
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
robinstr
Berichten: 84
Lid geworden op: 17 feb 2015, 14:18
Real name: Robin Struyf
Locatie: Belgium

Re: Jurassic Park mod of niet?

Bericht door robinstr » 16 jan 2017, 17:54

Heb je de roms zelf gebrand of ergens besteld? Zou deze ook graag steken.
TZ,STTNG,RBION,JP

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Jurassic Park mod of niet?

Bericht door David Pinball Wizz » 16 jan 2017, 20:16

Als ik het me goed herinner gedaan via Peter van http://www.arcadia-amusements.com/
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Jurassic Park mod of niet?

Bericht door Cenobyte » 16 jan 2017, 21:13

Dat poedecoaten is erg fraai, maar eerlijk gezegd zou ik dat juist bij een kast doen die al lelijke metalen delen heeft, niet bij eentje waar alles nog mooi en origineel is.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Pinned
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jan 2017, 13:39
Real name: Edgar
Locatie: The Netherlands

Re: Jurassic Park mod of niet?

Bericht door Pinned » 17 jan 2017, 08:44

Bedankt voor de tip over de software, daar ga ik meteen achteraan. Voorlopig laat ik hem verder ongemoeid.

Plaats reactie