Ghostbusters

Wat doen intussen de fabrikanten?
Gebruikersavatar
RipleYYY
Berichten: 879
Lid geworden op: 24 apr 2012, 09:09
Real name: mic
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Ghostbusters

Bericht door RipleYYY » 13 okt 2016, 09:11

ja Evert inderdaad, we agree than ;)

Gebruikersavatar
RipleYYY
Berichten: 879
Lid geworden op: 24 apr 2012, 09:09
Real name: mic
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Ghostbusters

Bericht door RipleYYY » 06 nov 2016, 19:07

@David (and all others of course)

first of all, the shity plastic is gone (lol) :

https://pinside.com/pinball/forum/topic ... st-3437645

and as said yesterday, we have tested with hands the wizard mode(s) :

- we came we saw : working, as before, just shoot blue targets for jackpot, until 1 ball only remain
- we're ready to believe you : working, same about shooting blue shoot, but after collecting all (or a certain amount i dont know), a new sequence, you have to lock 2 balls on the scoop, than you have some big jackpots on the left ramp (with a timer), end when only 1 ball remain, or timer reach 0, if than you can redo it by shooting blue target again
- are you a god (be good at everything) : still not there ??? well, after completing the WARTBY, all the mode starts again from the begining
to be sure we also did the 100 ghosts, gozer, terror dog, the brothers, but still nothing happend, than lets suppose the big wizard its not there

;)

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Ghostbusters

Bericht door David Pinball Wizz » 06 nov 2016, 23:05

Ok too bad on the wizard mode... yet a reason for another update to come hopefully!
IFPA Country Director Belgium

DanielFortesque
Berichten: 637
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: Ghostbusters

Bericht door DanielFortesque » 07 nov 2016, 08:48

Hoi ,
Dochter heeft twee dagen stage moeten doen van school bij een bedrijf , en had daarvoor ... transcardjeux , Bernard Loose , gekozen ...
Maar goed , ze is daar twee dagen op stage geweest , en ik heb haar daar gebracht en afgehaald . En daar waren ze dus bezig om de playfields van de GB's die ghosting hadden , te vervangen . Toen ik ze donderdag ging afhalen , waren ze bezig het playfield van een GB LE te vervangen .
Moet dus zijn dat er weldegelijk actie ondernomen is , en dat Stern dus wel zijn verantwoordelijkheid opneemt . Juist maar om te vermelden .
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got Le
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Ghostbusters

Bericht door David Pinball Wizz » 07 nov 2016, 09:43

Merci voor de info Daniel.

Benieuwd hoe het hier verloopt voor de (LE) eigenaars... of zij al iets gehoord hebben.
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
jeanclaudev
Berichten: 169
Lid geworden op: 31 dec 2011, 15:25
Real name: jean-claude
Locatie: Belgium

Re: Ghostbusters

Bericht door jeanclaudev » 07 nov 2016, 11:16

En is het nu een "churchill" playfield ?
Sold: Harlem GT, Victory, Raven, Bone busters, Funhouse, TZ, BDK HUO, SM Red HUO, L0TR, POTC, TSPP, RBION, TOTAN, TOM, Xmen pro HUO,Avengers pro HUO.

DanielFortesque
Berichten: 637
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: Ghostbusters

Bericht door DanielFortesque » 07 nov 2016, 11:45

Dat weet ik niet hoor , heb daar eerlijk gezegd nog niet van gehoord .
Wat ik wel weet is , ze hebben me nu duidelijk laten zien wat de fout van het playfield is . En het zou komen door blijkbaar een chemische reactie die gebeurt tussen de clearcoat laag en het speelveld zelf . Het was een heel technische uitleg die ik kreeg van Christophe en Jean-Luc , die waren er mee bezig .
En inderdaad , het was een LE die ze aan het wisselen waren . Blijkbaar komt het daar het meeste voor , maar niet bij allen , er zijn er die het hebben , en er zijn er die het niet hebben . Ook verschilt blijkbaar de tijd dat het zich manifesteert . Er zijn er bij die het direkt hebben , maar ook na bv 2 maanden ...
Raar , maar goed , vind het dus wel heel professionneel dat Stern dus actie onderneemt en het recht zet .
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got Le
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff

Gebruikersavatar
dennis the menace
Berichten: 255
Lid geworden op: 14 aug 2011, 01:08
Real name: dennis verleyen
Locatie: Belgium

Re: Ghostbusters

Bericht door dennis the menace » 07 nov 2016, 13:26

Benieuwd of ze ook de speelvelden van een pro zullen aanpakken! :evil:

Gebruikersavatar
jeanclaudev
Berichten: 169
Lid geworden op: 31 dec 2011, 15:25
Real name: jean-claude
Locatie: Belgium

Re: Ghostbusters

Bericht door jeanclaudev » 07 nov 2016, 14:07

ik had gelezen dat de slechte playfield werden gemaakt door "Fun" en de nieuwe door "churchill".
Maar ik weet niet hoe dat u kunt zien de welke het is ...
Sold: Harlem GT, Victory, Raven, Bone busters, Funhouse, TZ, BDK HUO, SM Red HUO, L0TR, POTC, TSPP, RBION, TOTAN, TOM, Xmen pro HUO,Avengers pro HUO.

Gebruikersavatar
RipleYYY
Berichten: 879
Lid geworden op: 24 apr 2012, 09:09
Real name: mic
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Ghostbusters

Bericht door RipleYYY » 07 nov 2016, 15:37

according to pinside infos/rumours (choose your word) :
jeanclaudev schreef:ik had gelezen dat de slechte playfield werden gemaakt door "Fun" en de nieuwe door "churchill".
Maar ik weet niet hoe dat u kunt zien de welke het is ...
seems they're tagging in a different way the build date of their PF, this should be a clue to know who done it...
dennis the menace schreef:Benieuwd of ze ook de speelvelden van een pro zullen aanpakken! :evil:
Gary said they will take care of ALL game with probs...

:popcorn:

clonekiller
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 nov 2011, 16:32
Real name: Willem De Vuyst
Locatie: Belgium

Re: Ghostbusters

Bericht door clonekiller » 25 nov 2016, 11:10

Beste
Ik ben aant twijfelen om ne gb premium te kopen maar ik lees dat er problemen zijn met de speelvelden.
Inserts die loskomen enz heeft er hier nog iemand ne ghostbusters van de laatste run en is enige verbetering?
Tis nie de bedoeling om een nieuwe kast te kopen die na 300 games aant oppellen is.
Thanks

Gebruikersavatar
RipleYYY
Berichten: 879
Lid geworden op: 24 apr 2012, 09:09
Real name: mic
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Ghostbusters

Bericht door RipleYYY » 26 nov 2016, 09:29

mine remain available, more for a swap (i'm still NOT under urgency or in need to sell), but its a PRO...

http://www.flipperforum.be/viewtopic.php?f=13&t=8800

Gebruikersavatar
fantomas
Berichten: 692
Lid geworden op: 10 aug 2011, 17:33
Real name: Tom Geneyn
Locatie: Belgium

Re: Ghostbusters

Bericht door fantomas » 26 nov 2016, 09:56

clonekiller schreef:Beste
Ik ben aant twijfelen om ne gb premium te kopen maar ik lees dat er problemen zijn met de speelvelden.
Inserts die loskomen enz heeft er hier nog iemand ne ghostbusters van de laatste run en is enige verbetering?
Tis nie de bedoeling om een nieuwe kast te kopen die na 300 games aant oppellen is.
Thanks

Hier geen problemen met het speelveld, is een premium van de laatste run.

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 482
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: Ghostbusters

Bericht door Automark » 26 nov 2016, 11:03

En mocht het wel voorkomen, dan wordt het door stern opgelost.

clonekiller
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 nov 2011, 16:32
Real name: Willem De Vuyst
Locatie: Belgium

Re: Ghostbusters

Bericht door clonekiller » 11 dec 2016, 13:50

Ondertussen is de ghostbusters premium goed aangekomen!
Toffe kast wel de metal posts aan de outlanes iets verlaagd.
:pin:

Gebruikersavatar
RipleYYY
Berichten: 879
Lid geworden op: 24 apr 2012, 09:09
Real name: mic
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Ghostbusters

Bericht door RipleYYY » 12 dec 2016, 22:09

1.12 is available (not officialy ! only update at your own risk) :whisling:
just change the last number directly on the download link on the STERN page (1_11 to 1_12)

:spank:

Gebruikersavatar
RipleYYY
Berichten: 879
Lid geworden op: 24 apr 2012, 09:09
Real name: mic
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Ghostbusters

Bericht door RipleYYY » 16 jan 2017, 11:26

haha ! just received a PM on pinside from D. :respect: new code is coming...
and for now GB is than going nowhere :pin:

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Ghostbusters

Bericht door David Pinball Wizz » 16 jan 2017, 12:48

I hope it's big.

I saw new code on the Ghostbusters in Comic Sans...? :whisling:
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
Bingovit
Berichten: 4872
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:40
Real name: Evert Brochez
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Ghostbusters

Bericht door Bingovit » 16 jan 2017, 19:03

David Pinball Wizz schreef:I hope it's big.

I saw new code on the Ghostbusters in Comic Sans...? :whisling:

Dat is enkel 1.12 :(
-->The Dark Pinball Specialist<--
*"Serving the world of pinball since 2005!"*

Gebruikersavatar
RipleYYY
Berichten: 879
Lid geworden op: 24 apr 2012, 09:09
Real name: mic
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Ghostbusters

Bericht door RipleYYY » 16 jan 2017, 19:15

yep, not "old" 1.12 of course, the next one ;)
i'm speaking with D in PM on pinside, he said this next one will be more focuse on bug corrections
lets hope a next-next one with gameplay advance...
now he's replying me, dont want to bore him asking too much, will see how it goes :good:

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Ghostbusters

Bericht door David Pinball Wizz » 16 jan 2017, 20:18

Bug fixes are most important. A buggy game is really bad.

But ghostbusters needing a little gameplay improvements is needed I think.
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Ghostbusters

Bericht door David Pinball Wizz » 17 jan 2017, 23:10

1.13 pro

New:
- Added an alert sound effect when the flippers change during MASS HYSTERIA
MULTIBALL. The flippers switch near the end of the warning.
Fixes:
- Found a couple speech calls that will be censored if the game is set to not
allow R-rated speech.
- Fixed spelling and punctuation on a few of the "DID YOU KNOW?" messages.
- Fixed THE BALLROOM instruction text to match the color of the inserts.
- If balls were being held in the LIBRARY LOCK at game start, they were making
the playfield valid when released.
- P.K.E. FRENZY was displaying an incorrect TOTAL on completion.
- The GHOST CAUGHT FOR EXTRA BALL adjustment was not being honored for
anything but AUTO.
- SUPER JACKPOT CHAMPION was not handled correctly.
- If NEGATIVE REENFORCEMENT was lit, a won SKILL SHOT award for it would
be skipped.
- Fixed misspelling of "CATCH 5 GHOSTS" on skill shot.
- CAPTIVE BALL TEST was mislabeled.
- Fixed mispelling of instruction text on GOZER THE GOZERIAN.
- The TERROR DOG HURRYUP was not resetting properly after being collected.
- Sometimes PICT-O-POPS was handing out the same award twice in a row.
- Sometimes PICT-O-POPS was handing out awards that didn't make sense.
(ADD-A-BALL, LIGHT ADD-A-BALL, TOBINS SPIRIT GUIDE, ...)
- ADD-A-BALL and LIGHT ADD-A-BALL were sometimes available when they
shouldn't be.
- TOBIN'S SPIRIT GUIDE and PICT-O-POPS will no longer give out a SPINNER LEVEL
award if it's already at its maximum level.
- If a mode ladder was completed, shooting that shot would unlight all other
lit modes.
- Starting WE CAME WE SAW MULTIBALL was also awarding a jackpot for the shot.
- Starting WE ARE READY TO BELIEVE YOU was also awarding a LEFT RAMP
incorrectly.
- Sometimes SKILL SHOT would not offer awards it should have.
- When SUPER JACKPOT was running, the display would sometimes show
the incorrect SUPER JACKPOT multiplier.
- Completing THE BALLROOM was starting WE CAME WE SAW MULTIBALL
without shooting the ramp again.
- STAY PUFT MARSHMALLOW MAN was not honoring the DESTRUCTOR multiplier for all
awards.
Tweaks:
- If you disable your slimer mech with the Adjustment then the Ghost Target
will now trigger Slimer hits.
- The 100 GHOSTS lamp insert will now indicate when MASS HYSTERIA MULTIBALL
is achieved.
- The timer was not being displayed for HE SLIMED ME.
- SPOOK CENTRAL was not allowing the player enough time to complete the mode.
- Added callout at the start of STAY PUFT MARSHMALLOW MAN.
- Added P.K.E. FRENZY JACKPOT callout.
- Added GOZER HURRYUP callout.
- Added GEAR COLLECT callout.
- Default GOZER CHAMPION and TERROR DOG CHAMPION scores were lowered to
a more reasonable value.
- Added callout to the start of STORAGE FACILITY MULTIBALL.
- The SUBWAY EJECT ball saver no longer overrides the main ball saver if
set to the default time or less.
- Changed the colors of the extra ball lamp effects to green and white.
- Tweaked the EQ of some sounds.

1.13 premium/le

New:
- Added an alert sound effect when the flippers change during MASS HYSTERIA
MULTIBALL. The flippers switch near the end of the warning.
Fixes:
- Found a couple speech calls that will be censored if the game is set to not
allow R-rated speech.
- Using the disable adjustment for the the Slimer mech will completely disable
the mech.
- Fixed spelling and punctuation on a few of the "DID YOU KNOW?" messages.
- Fixed THE BALLROOM instruction text to match the color of the inserts.
- If balls were being held in the LIBRARY LOCK at game start, they were making
the playfield valid when released.
- P.K.E. FRENZY was displaying an incorrect TOTAL on completion.
- The GHOST CAUGHT FOR EXTRA BALL adjustment was not being honored for
anything but AUTO.
- SUPER JACKPOT CHAMPION was not handled correctly.
- If NEGATIVE REENFORCEMENT was lit, a won SKILL SHOT award for it would
be skipped.
- Fixed misspelling of "CATCH 5 GHOSTS" on skill shot.
- CAPTIVE BALL TEST was mislabeled.
- Fixed mispelling of instruction text on GOZER THE GOZERIAN.
- The TERROR DOG HURRYUP was not resetting properly after being collected.
- Sometimes PICT-O-POPS was handing out the same award twice in a row.
- Sometimes PICT-O-POPS was handing out awards that didn't make sense.
(ADD-A-BALL, LIGHT ADD-A-BALL, TOBINS SPIRIT GUIDE, ...)
- ADD-A-BALL and LIGHT ADD-A-BALL were sometimes available when they
shouldn't be.
- TOBIN'S SPIRIT GUIDE and PICT-O-POPS will no longer give out a SPINNER LEVEL
award if it's already at its maximum level.
Tweaks:
- If you disable your slimer mech with the Adjustment then the Ghost Target
will now trigger Slimer hits.
- The 100 GHOSTS lamp insert will now indicate when MASS HYSTERIA MULTIBALL
is achieved.
- The timer was not being displayed for HE SLIMED ME.
- SPOOK CENTRAL was not allowing the player enough time to complete the mode.
- Added callout at the start of STAY PUFT MARSHMALLOW MAN.
- Added P.K.E. FRENZY JACKPOT callout.
- Added GOZER HURRYUP callout.
- Added GEAR COLLECT callout.
- Default GOZER CHAMPION and TERROR DOG CHAMPION scores were lowered to
a more reasonable value.
- Added callout to the start of STORAGE FACILITY MULTIBALL.
- The SUBWAY EJECT ball saver no longer overrides the main ball saver if
set to the default time or less.
- STAY PUFT MARSHMALLOW MAN was not honoring the DESTRUCTOR multiplier for all
awards.
- Changed the colors of the extra ball lamp effects to green and white.
- Tweaked the EQ of some sounds.
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
RipleYYY
Berichten: 879
Lid geworden op: 24 apr 2012, 09:09
Real name: mic
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Ghostbusters

Bericht door RipleYYY » 18 jan 2017, 10:54

D. didnt lie to me than (but why he should have done it !?)
now, lets hope for (much) more, will try...

;)

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Ghostbusters

Bericht door David Pinball Wizz » 18 jan 2017, 10:59

Tis een goeie zaak dat de grootste bugs eruit zijn in ieder geval.
En vooral de mass hysteria geluids toevoeging bij het switchen van de flippers.
IFPA Country Director Belgium

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: Ghostbusters

Bericht door aquasat » 18 jan 2017, 11:06

David Pinball Wizz schreef:En vooral de mass hysteria geluids toevoeging bij het switchen van de flippers.
Is idd een zeer goeie zaak, vrijdag heb ik op een Ghostbusters premium een gecombineerde multiball zodanig verkloot dat ik tijdens mass hysteria geen enkel shot heb kunnen nemen. Telkens ik door had of het nu reversed flipperen was of niet verloor ik een bal en switchte die terug met als resultaat terug een bal weg.
Met een geluids toevoeging zal dit nu niet meer gebeuren (hoop ik toch).
TAF

Plaats reactie