Medieval Madness LE remake?

Wat doen intussen de fabrikanten?
Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door flippers.be » 05 nov 2014, 10:39

ivang schreef:Ik zie ook niet in waarom er persé op alle vlak vernieuwd zou moeten worden; een muizenval is immers - na al die jaren - ook nog steeds niet meer dan een houten plankje met een metalen beugel en een veer hé . En toch is het volgens mij nog steeds uitermate geschikt om te doen wat het moet doen, nl. muizen vangen :run:
Jij heb toch ook niet alleen e-m flippers staan maar houdt toch ook van snellere, modernere kasten met diepere spelregels en meer mogelijkheden ?
Een kleuren dmd is idd geen must, maar wel een leuke toevoeging en waarmee misschien weer nieuwe mogelijkheden erbij komen die tot een betere spel beleving bij dragen..

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3013
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door Q » 05 nov 2014, 10:40

:eating:

Waar blijft Evert ?? :whisling:
*** Q is good for you !! ***

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door Cenobyte » 05 nov 2014, 10:47

ivang schreef:Vergeet niet dat niet iedereen zit te wachten op een groter LCD of kleurenscherm ...

Ik weet dat ik in herhaling val, maar dat scherm dient in eerste instantie nog steeds om de scores op weer te geven hé. Mooie animaties en dergelijke zijn een leuke toevoeging, maar ook niet meer dan dat, en als je aan het spelen bent zie je er toch nauwelijks iets van ...
Je hebt gedeeltelijk wel gelijk en ook ik vind het scherm van de WOZ te vol en veel te veel info weergeven, wat je als speler eigenlijk amper ziet. Maar als ik dan bijvoorbeeld de TBL zie dan is dat toch wel erg mooi. Niet te veel info, maar wel mooie, aantrekkelijke animaties en laten we eerlijk zijn: een éénkleuren DMD is toch niet echt meer van deze tijd.

En ook in attract mode geeft zo'n kleurenscherm toch wel net even dat stukje extra aantrekkingskracht van een flipperkast.
Ik zie ook niet in waarom er persé op alle vlak vernieuwd zou moeten worden; een muizenval is immers - na al die jaren - ook nog steeds niet meer dan een houten plankje met een metalen beugel en een veer hé . En toch is het volgens mij nog steeds uitermate geschikt om te doen wat het moet doen, nl. muizen vangen :run:
:lol:
Daar heb je wel gelijk, maar een EM-er is ook gewoon een flipperkast die "hetzelfde" doet als een WOZ. Maar toch is het net niet hetzelfde ;)
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Avatar
Berichten: 1329
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:43
Real name: Jos Deboosere
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door Avatar » 05 nov 2014, 11:23

ivang schreef:Ik zie ook niet in waarom er persé op alle vlak vernieuwd zou moeten worden; een muizenval is immers - na al die jaren - ook nog steeds niet meer dan een houten plankje met een metalen beugel en een veer hé . En toch is het volgens mij nog steeds uitermate geschikt om te doen wat het moet doen, nl. muizen vangen :run:
Sorry Ivan, maar ondertussen zijn er wel elektronische vallen die de muis direct elektrocuteren of voor de voedingssector muizevallen die de muis in leven houden en ondertussen draadloos laten weten dat de val dient gerecupereerd te worden.
A Twix a day, keeps the anorexic away !!!

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door ivang » 05 nov 2014, 11:24

Als het gebruik van modernere technieken er voor zorgt dat een kast duurzamer, onderhoudsvriendelijker, robuuster, ... wordt, dan ben ik daar zeker voorstander van .

Het leuke aan flipperen vind ik echter het spelletje zelf, dus het rollen van die stalen bal op die houten plank, met daarop wat plastic ramps, een paar targets, drop targets, pop bumpers, eventueel een of andere leuke toy, ...

Al de rest is wat mij betreft bijzaak , en daarom zie ik ook niet persé in waarom een kleurenscherm of een hele HD-TV het spelletje plots zoveel leuker zouden maken ....
Jij heb toch ook niet alleen e-m flippers staan maar houdt toch ook van snellere, modernere kasten met diepere spelregels en meer mogelijkheden ?
Een kleuren dmd is idd geen must, maar wel een leuke toevoeging en waarmee misschien weer nieuwe mogelijkheden erbij komen die tot een betere spel beleving bij dragen..
Wel, ik heb veel meer spelplezier op mijn ouderwetse EM (Grand Prix) dan dat ik op de Hobbit (in zijn huidige vorm) had :tongue:

Ben ik tegen 'vooruitgang' ? Nee, helemaal niet, anders zou ik nog steeds met paard en kar naar het werk gaan (hetgeen met een paardenallergie niet echt ideaal zou zijn)
Mijn mening , en ook niet meer dan dat, is dat al die extra toeters en bellen het op zich eenvoudige spelletje echt niet persé leuker gaan maken . Een leuk spel hangt nog steeds vooral af van een goede speelveld layout met daarbij leuke spelregels, en dat kan echt even goed met een prehistorisch monochroom DMD scherm of met nog van voor de big-bang daterende electronische displays :roll:

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door Cenobyte » 05 nov 2014, 12:23

ivang schreef:Als het gebruik van modernere technieken er voor zorgt dat een kast duurzamer, onderhoudsvriendelijker, robuuster, ... wordt, dan ben ik daar zeker voorstander van .
Maar dat is nu net niet het doel van de modernere techniek, men wil het spelletje aantrekkelijker maken, mooier en met meer spelvariatie erin zodat het veel minder snel gaat vervelen. En dat doel haalt men zeker met o.a. een kleurendisplay en modernere computers, zij het dat het niet overdone moet worden.

Heb je wel eens gezien hoe men bij Stern een flipperkast ontwikkelt qua software, spelregels en DMD animaties? Ik hoorde op het DPO dat daar nog steeds Amiga's bij gebruikt worden :lol:
Dat is natuurlijk leuk, maar wel achterhaald. Ik schrijf al 20 jaar computerprogramma's en kan je vertellen dat je tegenwoordig in 10 minuten een computerprogramma schrijft waar je 10 jaar geleden nog weken, zo niet maanden, mee bezig was. Ook dat kost geld en hiermee kan moderne(re) technologie de ontwikkeltijd verkorten, de kosten verlagen en het spelletje leuker maken door diepere regels en mooiere lichtshows. De programmeurs kunnen meer quality time steken in het maken van het spel in plaats van in het werken met langzame systemen.

Maar eerlijk is eerlijk: iedereen beleeft de hobby op zijn eigen manier en natuurlijk kun je aan oude kasten net zoveel plezier beleven als aan nieuwe, maar dat houdt de voortschrijdende technieken niet tegen. En ik ben van mening dat ook in flipperland geldt: stilstand is achteruitgang. En dat heeft men bij Stern het afgelopen jaar op een aantal manieren moeten ondervinden. Ik ga er dan ook vanuit dat men in 2014 in versneld tempo de ontwikkeling van een nieuw platform (met kleurendisplay) uit de mottenballen heeft gehaald en druk bezig is om dit te gaan invoeren in toekomstige kasten.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door ivang » 05 nov 2014, 12:36

Avatar schreef: Sorry Ivan, maar ondertussen zijn er wel elektronische vallen die de muis direct elektrocuteren of voor de voedingssector muizevallen die de muis in leven houden en ondertussen draadloos laten weten dat de val dient gerecupereerd te worden.
Die hebben dan toch op zijn minst ook een groot LCD-display mag ik hopen ? :D

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door Baron Shadow » 05 nov 2014, 12:47

Tja je zult als fabrikant toch vooruit moeten.
En ik snap sommige dingen ook niet want laten we eerlijk zijn waarom moeten tegenwoordig miljoenen punten op het scherm komen te staan terwijl je dat ook met minder af kan.
Kunnen de gewone tellers weer terug :lol:
En zo kan ik nig vele dingen opnoemen maar goed de wereld staat niet stil en er is nu eenmaal vooruitgang.
Gelukkig maar want ik kijk toch echt liever op een film op mijn grote flatscreen dan op zo'n klein zwart wit tv'tje :madman:
Het spel wordt inderdaad niet beter met een lcd scherm maar het oog wil ook wat en het is voor een toeschouwer ook leuker om mee te kijken.
Uiteindelijk draait het voor de fabrikanten om het geld dus die zullen ook mee moeten.
Je kan ook een mooie flipperkast maken zonder licentie maar ze kiezen hier toch voor omdat als mensen het thema kennen eerder geneigd zijn de flipper te gaan spelen en te kopen. Terwijl licenties toch echt een hoop geld kosten en dat ook terug verdiend moet worden.
Laatst gewijzigd door Baron Shadow op 05 nov 2014, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door ivang » 05 nov 2014, 13:16

Baron Shadow schreef: Gelukkig maar want ik kijk toch echt liever op een film op mijn grote flatscreen dan op zo'n klein zwart wit tv'tje :madman:
Ik ook hoor, maar dan koop ik eerder de blue-ray van The Hobbit dan de flipperkast om (stukjes van) die film te kunnen bekijken
Baron Shadow schreef: Het spel wordt inderdaad niet beter met een lcd scherm maar het oog wil ook wat en het is voor een toeschouwer ook leuker om mee te kijken.
Voila, net wat ik bedoel. Uiteraard zijn die animaties ed. als toeschouwer mooier om naar te kijken, maar als speler maakt het bitter weinig verschil ...

<endless loop>
Leuke bijkomstigheden dus, maar dat vernieuwing het spelletje zelf ook leuker / uitdagender / minder snel vervelend zal maken, nee hoor ... :whisling: :angel:
</endless loop>

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door zwartepanter » 05 nov 2014, 13:36

Hihihi... een EM-flipper kan zeker ook leuk zijn... :rose: . Idd, endless discussion!

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door Baron Shadow » 05 nov 2014, 16:27

Daarom is een flipperforum ook zo leuk je kunt er eindeloos ouwehoeren :lol:
Het leuke bij deze kast is dat ze in ieder geval aan het spel niks hebben gedaan dat is hetzelfde gebleven.
Maar dat was al proven quality.
Ben wel benieuwd wat er nu met de prijzen van de "oude" gaat gebeuren.
Al verwacht ik niet dat we nu straks ineens een goedkope MM kunnen kopen.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

ronaldvg
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 sep 2014, 23:27
Real name: Ronald

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door ronaldvg » 05 nov 2014, 23:23

Even terugkomend op het scherm wat JJP gebruikt. Toen ik net de WOZ had, keek ik NOOIT op dat scherm. Nu ik het spel een beetje door begin te krijgen, merk ik dat het scherm echt heel goed gebruikt wordt. Het is bijna constant gevuld met 4 vlakken waarin je de status van bepaalde modes kunt zien. Dit is echt heel handig, want ik zie in de filmpjes van de echte wedstrijdspelers best vaak dat ze de status pagina's checken door de flipper ingedrukt te houden.

Nu krijg je deze informatie de hele tijd op het scherm (alhoewel er nog steeds een veel uitgebreidere status is). Als je eenmaal doorkrijgt welke informatie waar ergens staat (in welke van de 4 vlakken) is dit heel erg handig en totaal niet te vol.

Bovendien kan iedereen zo meekijken hoe ver de speler in het spel gevorderd is en maakt het dat ook voor de omstanders leuker.

Ik heb hier ook op gelet bij The Hobbit afgelopen weekend en ook daar doen ze dat weer erg goed, ook in 4 vlakken).

Helaas heeft TBL hiervoor net een te klein scherm volgens mij. Ik heb het ook niet gezien tijdens het kijken naar die kast, maar ik denk niet dat ze dit kunnen implementeren op het scherm, puur vanwege de grootte.

clonekiller
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 nov 2011, 16:32
Real name: Willem De Vuyst
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door clonekiller » 07 dec 2014, 16:47

Ik ben nog altijd in bezit van ne Williams Medieval Madness prototype en die zal zijn waarde wel houden :) in tegenstelling tot de remake zullen we de prijzen eens naast elkaar leggen binnen enkele jaren.

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door g94 » 07 dec 2014, 17:56

Wat maakt dat uit :roll: tenzij in je kop... :handjob:

Ik heb ook een supersjieke MM, MB, AFM, CV etc. Maar ik doe die toch nooit weg dus hoeveel die waard zouden zijn is van geen enkel belang.

Het enige belangrijke, én het goede van die MM remake, is dat er nu meer mensen de kans hebben een deftige MM te kopen en niet langer zotte bedragen moeten afdokken voor een totaal afgespeelde kast. Ik ben echt blij voor hen en wat mij betreft mogen ze meteen ook andere veelgezochte toppers beginnen hermaken.

:pin:

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door zwartepanter » 07 dec 2014, 18:54

g94 schreef:Het enige belangrijke, én het goede van die MM remake, is dat er nu meer mensen de kans hebben een deftige MM te kopen en niet langer zotte bedragen moeten afdokken voor een totaal afgespeelde kast. Ik ben echt blij voor hen en wat mij betreft mogen ze meteen ook andere veelgezochte toppers beginnen hermaken. :pin:
+1 :clap:

Gebruikersavatar
gawcol
Berichten: 562
Lid geworden op: 11 jan 2012, 01:58
Real name: David (Moorsele)
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door gawcol » 07 dec 2014, 19:27

Pascal, 'k vind diene knop niet hier om u te like-n :D

Gebruikersavatar
philip van beirs
Berichten: 533
Lid geworden op: 10 aug 2013, 08:22
Real name: Philip VB

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door philip van beirs » 07 dec 2014, 19:43

+10 Pascal
Laatst gewijzigd door philip van beirs op 07 dec 2014, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door Richard Baan » 07 dec 2014, 19:51

Enige mogelijke minpunt is de techniek. Ik hoop dat over 10 jaar de kast nog te repareren is, met name de besturing.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door Baron Shadow » 07 dec 2014, 19:57

Richard Baan schreef:Enige mogelijke minpunt is de techniek. Ik hoop dat over 10 jaar de kast nog te repareren is, met name de besturing.
De nieuwe of de oude :?:
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

ronaldvg
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 sep 2014, 23:27
Real name: Ronald

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door ronaldvg » 07 dec 2014, 20:03

De nieuwe neem ik aan. De oude zal nog heel lang te repareren zijn.

Ik moet zeggen dat ik daar ook wel een klein beetje mee zit. Als je ziet hoe snel alles in de PC wereld niet meer leverbaar is of schrikbarend duur, dan vraag ik me dit toch ook wel af. Dit geldt overigens voor alle nieuwe kasten behalve de Stern's. Misschien is het ook wel daarom dat Stern nog vasthoudt aan de "oude" techniek.

Een moederbord van een PC gaat zeker geen 25 jaar lang mee en ik ben nog benieuwd of je over 5 jaar nog aan de huidige moederborden kunt komen, en dan bedoel ik niet alleen of de processor er nog op kan, maar ook zeker of de linux distributies die nu gemaakt worden voor bijvoorbeeld de WoZ of de MMR nog wel werken op moederborden met andere controllers, andere chipsets etcetera.

Bovendien werkt de WoZ met een dongle op de USB poort. Wat als die defect raakt ? Ik weet niet hoe dit met de MMR zit maar baart mij toch wel zorgen.

psygho77
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 sep 2014, 17:31
Real name: Emil

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door psygho77 » 07 dec 2014, 20:18

Zoals met alles , wat nieuw is, het moet zich nog bewijzen.
Dat is hier niet anders... Echter met een aanschaf van tussen de 7000 en 8000 neem je op de lange termijn wel een gok...

De techniek an sich is niet zo raar dat men hierop over gaat. Dat deed pin2k ook (vernieuwen). En ook daar loopt alles nog redelijk, met, al dan niet een gehackte nu-core,of Tft schermen met convertor ;)

Mijn verwachting is dat als dit goed loopt, en meerdere remakes gaan komen... En als er een maal een zooi in omloop zijn word reparatie al makkelijker op lange termijn. Meer aanbod. Dan word het een echte concurrent voor stern.
Maar tot die tijd ??

Aan de andere kant ik heb hier nog een echte at en xt en een sinclair staan, die doen het allemaal ook nog gewoon...
Dus het kan wel, maar, je loopt nu eenmaal een risico op lange termijn,.

Je houden aan bewezen goede dingen, hoeft niet meteen stilstand te betekenen, net als modernisatie / innovatie meteen, niet gelijk staat aan vooruitgang.

ronaldvg
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 sep 2014, 23:27
Real name: Ronald

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door ronaldvg » 07 dec 2014, 20:35

Mee eens, maar JJP moet zich nog maar bewijzen. Wat als die er mee moeten stoppen ?

Bovendien ben ik het ermee eens dat oude PC's het nog volop doen. Ik heb er hier ook nog een aantal, maar nieuwe zijn een stuk slechter. Ik heb het even opgezocht en het MSI moederbord wat in een WoZ zit kost op dit moment 35 euro. Die moederborden van een oude AT waren een stuk duurder en een stuk minder snel, dus minder slijtage.

Het is goed mogelijk een WoZ of soortgelijk apparaat te maken zonder een PC, maar met wat industrielere componenten, alleen dan kost het programmeren een hoop tijd meer. Dit zou echter wel ten gunste zijn van de houdbaarheid van het product en het onderhoud ervan.

Ik ben dus ook sterk VOOR het innoveren, maar niet op basis van goedkope PC hardware.

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door Baron Shadow » 07 dec 2014, 21:21

Zch in denk eigenlijk dat grootste probleem is of de vraag er over 10 jaar nog is.
Je ziet namelijk dat zolang er vraag is er altijd wel alternatieven zullen komen.
Dit is anders als de kasten over 10 jaar niet meer zo populair zijn.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door Richard Baan » 08 dec 2014, 08:51

De nieuwe MMR loopt dacht ik op een Beaglebone Black bordje. Daar hoor ik op dit moment weinig van. Wel veel Arduino en Raspberry Pi. Als dan zo'n Beaglebone het niet redt door concurrentie van zo'n Raspberry (stel...) zit die toch in de MMR (inclusief programma). En dat is dan na 10 jaar een stille dood gestorven. Gaat die dan stuk heb je een probleem.

Misschien op dit moment een doem-scenario waar wel weer wat op gevonden wordt, maar toch...
Laten we hopen dat het geen probleem wordt.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door flippers.be » 08 dec 2014, 09:14

clonekiller schreef:Ik ben nog altijd in bezit van ne Williams Medieval Madness prototype en die zal zijn waarde wel houden :) in tegenstelling tot de remake zullen we de prijzen eens naast elkaar leggen binnen enkele jaren.
Ja raar hoe de prijzen en het idee van wat iets waard is soms veranderen;.

Ik herinner me posts op RGP van een 15 jaar geleden, toen waren de prototypes (of samples ?) van MM niet meer waard en zelfs minder gezocht dan gewone MMs.. gewoon omdat die minder goed speelden omdat die bv niet de split ramps hadden waardoor je meer ball drains kreeg als de bal de ramp niet op raakte, en dacht dat ze ook een paar poortjes ontbraken (catapult of merlin ?) zodat de bal niet goed lockte..
een gewone MM werd dan aangeraden omdat die beter speelde :) hoe zeldzaam iets was maakte niet uit..

Plaats reactie