Medieval Madness LE remake?

Wat doen intussen de fabrikanten?
MasterT1984
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 dec 2012, 19:46
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door MasterT1984 » 03 feb 2016, 10:11

ok, ik heb vandaag zoals wss nog een aantal leden de factuur ontvangen voor mijn MMLE ineens zou er 27% bij komen door de euro/dollar koers, wat neer komt op +1722 euro extra die bij de 7500 euro zou bijkomen.... en dit terwijl de kast al sinds November 2013 besteld is (+ voorschot van 1000 euro betaald).


kan dit zomaar? ik dacht dat de wet je hiervoor beschermde... afspraak was 7500, met nog 6500 bij levering... als je nu echter niet binnen 10 dagen zou betalen komt je order te vervallen en krijgt je gewoon je 1000 euro terug.


nog mensen die hier ervaring mee hebben of wat we het beste zouden kunnen doen? ik wil men MMLE plaats niet verliezen maar voel me wel dik genaaid door deze extra kosten die normaal gezien niet zouden moeten betaald worden als je al in 2013 besteld zou hebben.


er is ook al een heel disscutie op planetary pinball forum hierover...

http://www.planetarypinball.com/forum/i ... 75.45.html



wat zijn jullie ideetjes? of mening hierover?

ik kan begrijpen dat hij als reseller ook iets moet verdienen maar ik vind het toch maar schandalig en heb geen zin om ooit nog één cent uit te geven bij MOP als dit zo gaat verlopen... :puke:
Arcades:MK II Mame, MK I,II,UIII,IV in switcher, KI I,II in switcher, Terminator 2, Revolution X
Pinball:T2, TOM Gold, IJ(wms), POTC, AFM, AC/DC(prem), LOTR, SW(DE), STTNG, MMLE
Out:
SF2,TMNT,BW,DH,JP, Silverball V9

JWV
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 nov 2014, 11:51
Real name: Jan-Willem
Locatie: The Netherlands

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door JWV » 03 feb 2016, 10:28

Zie http://www.flipperforum.be/viewtopic.php?t=7950
Je bent nu de eerste Belg die ook deze brief heeft gehad, was eerst de vraag of het enkel voor niet-BE/NL kopers zo werd afgehandeld, dat blijkt nu dus niet het geval.
On a visit: TOM
Good friends: BSD

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door flippers.be » 03 feb 2016, 10:49

Kijken of je ergens bij een of andere verzekering ofzo (testaankoop, familiale, ..) rechtsbijstand hebt.
Dat zal de goedkoopste manier zijn om te proberen dat ze zich aan het contract houden.

In andere gevallen kan je duurder uitkomen.. dan misschien toch zeggen dat ze hun kast kunnen bijhouden, wie weet dat volgend jaar de us$ terug zakt en het dan opnieuw voordeliger wordt om er een te kopen..

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3013
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door Q » 03 feb 2016, 10:58

Ik ben eens benieuwd wat het gaat worden als The Hobbit eindelijk komt. De mijne is volledig vooruit betaald en ik heb van Bertjan zwart op wit in een email dat ongeacht de koers van de dollar etc dat de prijs blijft, thuisgeleverd, zonder verrassingen.
*** Q is good for you !! ***

DanielFortesque
Berichten: 637
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door DanielFortesque » 03 feb 2016, 11:51

Als ik zo de topics overal lees , kom ik tot de vaststelling dat er verscheidene zijn , die zeggen dat je hem "ergens anders " goedkoper kan krijgen . Wel , vraag dan het voorschot gewoon terug , en koop hem "ergens anders " .
Zaak opgelost met de minste kosten en miserie . Al de rest gaat geld kosten , op uw zenuwen werken , gaat tijd kosten , en wat ben je daar dan mee ....
Het is een hobby , en er zijn genoeg MM te koop op verschillende site's , en voor die prijs die ze nu vragen , kan je een heel mooi gerestaureerde kopen ook .
En , als iedereen afzegt en het voorschot terugkrijgt , wat gaan ze dan doen met hun repro MM ???

Nu , bij "ergens anders " heb ik al zowat bedenkingen . Overlaatst plaatste ik namelijk de vraag van de GoT Premium , en dat die bij Bernard Loose 8360 euro kostte . Men zei toen , tja als jij bij die Bernard wil kopen , die is altijd te duur . Nu heb ik reeds op menig duitse site's gaan kijken , en daar kost die dus ook dezelfde prijs , soms eens een 20 of 50 euro goedkoper .... mmm dus "ergens anders " is zeer vage omschrijving .

Denk , bezint eer ge begint , denk na of je die MMR , welke repro is , en blijkbaar toch al wat foutjes heeft laten zien , het waard is om te procederen , enz . Misschien is het het beste om gewoon het voorschot terug te vragen , en verder te zoeken naar een andere .
Denk , als iedereen samenspant , en jullie allemaal het voorschot gaan terug vragen , dat dat zwaarder zal overkomen bij de verdeler en bij Stern .
Hopelijk komen jullie eruit !!
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got Le
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff

Gebruikersavatar
spacecake
Berichten: 525
Lid geworden op: 02 aug 2012, 23:00
Real name: Ferry
Locatie: The Netherlands

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door spacecake » 03 feb 2016, 19:12

Q schreef:Ik ben eens benieuwd wat het gaat worden als The Hobbit eindelijk komt. De mijne is volledig vooruit betaald en ik heb van Bertjan zwart op wit in een email dat ongeacht de koers van de dollar etc dat de prijs blijft, thuisgeleverd, zonder verrassingen.
Als je hem vooruit betaald,dan heeft JJP zijn geld al binnen,dus hoef je niet meer te betalen als het goed is...
Maar met een voorschot is dat anders...
Collection: TSPP,JJP potc CE,[Medieval remake[/b],Wizard of Oz LE and MB remake

Out: Bride of Pinbot,Time Machine,T.O.T.A.N

pninja005
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 aug 2011, 12:36
Real name: Peter

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door pninja005 » 03 feb 2016, 21:24

Niet te doen, bij mij zou hij zijn flipper in zijn gat mogen steken :##:

MasterT1984
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 dec 2012, 19:46
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door MasterT1984 » 04 feb 2016, 10:04

ik deel die mening eigenlijk ook wel wat.... maarja... je wil de MMLE ook niet laten schieten na 2.5 jaar wachten :?


ik heb alvast alle facturen, algemene voorwaarden en info eens naar mijn nonkel doorgezonden, dit is een advocaat en hij ging dit eens bekijken of dit wettelijk in orde zou zijn of niet.


als het zo zou zijn.... dan hebben we pech i guess en zal ik de meerprijs wel moeten betalen als ik hem wil... als het niet zo zou zijn dan mag hij een aangetekend schrijven verwachten van een advocaat en hopen dat hij het aan de afgesproken prijs gaat leveren.


wait and see i guess....
Arcades:MK II Mame, MK I,II,UIII,IV in switcher, KI I,II in switcher, Terminator 2, Revolution X
Pinball:T2, TOM Gold, IJ(wms), POTC, AFM, AC/DC(prem), LOTR, SW(DE), STTNG, MMLE
Out:
SF2,TMNT,BW,DH,JP, Silverball V9

Dennis
Berichten: 887
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door Dennis » 05 feb 2016, 12:11

spacecake schreef:
Q schreef:Ik ben eens benieuwd wat het gaat worden als The Hobbit eindelijk komt. De mijne is volledig vooruit betaald en ik heb van Bertjan zwart op wit in een email dat ongeacht de koers van de dollar etc dat de prijs blijft, thuisgeleverd, zonder verrassingen.
Als je hem vooruit betaald,dan heeft JJP zijn geld al binnen,dus hoef je niet meer te betalen als het goed is...
Maar met een voorschot is dat anders...

Wie zegt dat het meteen wordt door gestort naar JJP ?
Lijkt mij ook niet gebruikelijk. Als winkelier betaal je met of na de levering.
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : HSll, Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, AC/DC bib, Aerosmith pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door ivang » 15 feb 2016, 16:10

MasterT1984 schreef: ik heb alvast alle facturen, algemene voorwaarden en info eens naar mijn nonkel doorgezonden, dit is een advocaat en hij ging dit eens bekijken of dit wettelijk in orde zou zijn of niet.
Al uitsluitsel over het al dan niet wettelijk zijn van 'de praktijken' ?

Gebruikersavatar
jeanclaudev
Berichten: 169
Lid geworden op: 31 dec 2011, 15:25
Real name: jean-claude
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door jeanclaudev » 16 feb 2016, 22:37

u moet niet een kat kopen in een zak
Sold: Harlem GT, Victory, Raven, Bone busters, Funhouse, TZ, BDK HUO, SM Red HUO, L0TR, POTC, TSPP, RBION, TOTAN, TOM, Xmen pro HUO,Avengers pro HUO.

MasterT1984
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 dec 2012, 19:46
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door MasterT1984 » 22 feb 2016, 10:47

ik post het in deze rubriek ook nog even voor alle zekerheid...


Ok, ik heb dan een reactie van mijn nonkel en zijn collega mogen terug verwachten ivm deze zaak (dit zijn advocaten dit de facturen en algemene voorwaarden op de MOP site eens hebben uitgepluist)....

het is en hele boterham maar hier komt hij....


Ik heb één en ander nagekeken.



1) Wat betreft het toepasselijk recht



Eerst is het van belang te weten onder welk rechtsstelsel de gesloten overeenkomst valt. Dit wordt geregeld door het Rome-I-Verdrag. Dit heeft 2 belangrijke principes:

a) Ofwel is er rechtskeuze gedaan (bvb in de algemene voorwaarden bepalen dat overeenkomst valt onder Nederlands of Belgisch recht). Ik stel vast dat in de algemene voorwaarden van 2014 deze rechtskeuze werd gemaakt voor het Nederlands recht… Dus conform de algemene voorwaarden- versie 2014 valt jullie overeenkomst sowieso onder Nederlands recht.

b) Indien er geen rechtskeuze is gedaan:

1. Voorzover geen keuze overeenkomstig artikel 3 van het op de overeenkomst toepasselijke recht is gedaan, wordt de overeenkomst beheerst door het recht van het land waarmee zij het nauwst is verbonden. Indien evenwel een deel van de overeenkomst kan worden afgescheiden en dit deel nauwer verbonden is met een ander land, kan hierop bij wijze van uitzondering het recht van dat andere land worden toegepast.

2. Behoudens lid 5 wordt vermoed dat de overeenkomst het nauwst is verbonden met het land waar de partij die de kenmerkende prestatie moet verrichten, op het tijdstip van het sluiten van de overeenkomst haar gewone verblijfplaats, of, wanneer het een vennootschap, vereniging of rechtspersoon betreft, haar hoofdbestuur heeft. Indien de overeenkomst evenwel in de uitoefening van het beroep of het bedrijf van deze partij werd gesloten, is dit het land waar zich haar hoofdvestiging bevindt of, indien de prestatie volgens de overeenkomst door een andere vestiging dan de hoofdvestiging moet worden verricht, het land waar zich deze andere vestiging bevindt.

3. Voorzover de overeenkomst een zakelijk recht op of een recht tot gebruik van een onroerend goed tot onderwerp heeft, wordt, ongeacht lid 2, vermoed dat de overeenkomst het nauwst is verbonden met het land waar het onroerend goed is gelegen.

4. Het vermoeden van lid 2 geldt niet voor de overeenkomst tot vervoer van goederen. Wanneer bij een dergelijke overeenkomst het land waar de vervoerder zijn hoofdvestiging heeft ten tijde van de sluiting, tevens het land is waar de plaats van de inlading of lossing, dan wel de hoofdvestiging van de verzender is gelegen, wordt vermoed dat de overeenkomst het nauwst is verbonden met dat land. Voor de toepassing van dit lid wordt als overeenkomst tot vervoer van goederen beschouwd de bevrachting voor een enkele reis en iedere andere overeenkomst die hoofdzakelijk het vervoer van goederen betreft.

5. Lid 2 vindt geen toepassing indien niet kan worden vastgesteld welke de kenmerkende prestatie is. De vermoedens van de leden 2, 3 en 4 gelden niet wanneer uit het geheel der omstandigheden blijkt dat de overeenkomst nauwer is verbonden met een ander land.

De kenmerkende prestatie is hier: het leveren van een flipperkast door een in 2013 in Nederland gevestigd bedrijf, dus opnieuw hier mogelijk dat men oordeelt dat Nederlands recht van toepassing is… Bovendien heb je ook al voorschot betaald op een Nederlandse rekening. Dit kan worden gezien als een bijkomend element dat de verbintenis aansluit bij Nederlands rechtsstelsel.

Artikel 5 (consumentenovereenkomsten bij levering van roerende goederen) van dit verdrag is ook niet op jou van toepassing: het is immers een loutere overeenkomst over internet.



2) Wat betreft de toepasselijke algemene voorwaarden



Probleem is uiteraard welke AV de (Nederlandse) rechter zal willen toepassen. De Nederlandse rechter is soepeler dan de Belgische rechter qua toepasselijkheid van de algemene voorwaarden. In het Belgisch recht zijn de algemene voorwaarden meestal niet toepasselijk op consumenten tenzij ze zich er uitdrukkelijk toe verbonden hebben (lees: ondertekend, of zich op internet uitdrukkelijk akkoord verklaard). In Nederland kan een clausule pas worden vernietigd (zie artikel :

Een beding in algemene voorwaarden is vernietigbaar

a

indien het, gelet op de aard en de overige inhoud van de overeenkomst, de wijze waarop de voorwaarden zijn tot stand gekomen, de wederzijds kenbare belangen van partijen en de overige omstandigheden van het geval, onredelijk bezwarend is voor de wederpartij; of

b

indien de gebruiker aan de wederpartij niet een redelijke mogelijkheid heeft geboden om van de algemene voorwaarden kennis te nemen.

Hieraan is mijns inziens voldaan, nu deze publiekelijk consulteerbaar waren op de website en U deze dus ten allen tijde kon raadplegen.



3) De verhoging



Ik heb even nagerekend en er is effectief een koersschommeling van +/- 1.690,59 EUR, dus rekening klopt effectief



4) Conclusie



Een juridische procedure mogelijks leiden tot een (lange) discussie over welk recht dient toegepast te worden, en of en welke algemene voorwaarden van toepassing zijn, en zou mijns inziens niet opwegen tegen de bijkomende kost.

Een mogelijkheid zou wel kunnen zijn dat er contact wordt opgenomen met de verkoper en alleszins wordt gemeld dat overeenkomstig de oude algemene voorwaarden er géén prijsverhoging kon worden toegepast, en er dan ook geen aanpassing gerechtvaardigd is, en U beschikt over de nodige bewijsstukken van de oude algemene voorwaarden. Ook is er geen enkele melding gemaakt van de algemene voorwaarden op de eerste factuur van 2013.

De vraag is eigenlijk eerder: hoeveel is deze “flipperkast” voor U extra waard…


Je kan me desgevallend vanavond of morgen nog even bellen voor eventueel bijkomende uitleg. Ik zou alleszins aandringen op een “commerciële tegemoetkoming” en desgevallend vermelden dat je overweegt om naar een consumentenorganisatie te stappen, gezien de eenzijdig aangepaste algemene voorwaarden post factum.


:clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Arcades:MK II Mame, MK I,II,UIII,IV in switcher, KI I,II in switcher, Terminator 2, Revolution X
Pinball:T2, TOM Gold, IJ(wms), POTC, AFM, AC/DC(prem), LOTR, SW(DE), STTNG, MMLE
Out:
SF2,TMNT,BW,DH,JP, Silverball V9

Gebruikersavatar
Vic
Berichten: 444
Lid geworden op: 16 jan 2014, 12:08
Real name: Eric
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door Vic » 22 feb 2016, 13:07

Een mogelijkheid zou wel kunnen zijn dat er contact wordt opgenomen met de verkoper en alleszins wordt gemeld dat overeenkomstig de oude algemene voorwaarden er géén prijsverhoging kon worden toegepast, en er dan ook geen aanpassing gerechtvaardigd is, en U beschikt over de nodige bewijsstukken van de oude algemene voorwaarden. Ook is er geen enkele melding gemaakt van de algemene voorwaarden op de eerste factuur van 2013.
Je staat recht in je schoenen.
En daarom blijf ik erbij dat MOP de flipper hoort te verkopen aan jou voor het afgesproken bedrag van €7500.
Een deal is een deal.

MOP staat bij deze bij mij op de zwarte lijst, nooit meer. :puke:
De vraag is eigenlijk eerder: hoeveel is deze “flipperkast” voor U extra waard…
Je kan eigenlijk niet winnen, MOP staat zonder concurrentie sterker dan jij en kan daar vrolijk misbruik van maken.
Gezien je nergens anders een MMR LE NIB zal kunnen kopen kan je daar best aan toegeven en de meerprijs uitonderhandelen.

:puke: MOP
I knew I should have brought another t-shirt

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door Cenobyte » 22 feb 2016, 15:01

Vic schreef:Je staat recht in je schoenen.
En daarom blijf ik erbij dat MOP de flipper hoort te verkopen aan jou voor het afgesproken bedrag van €7500.
Een deal is een deal.
MOP staat bij deze bij mij op de zwarte lijst, nooit meer. :puke:
Onzin. Achteraf weet je het altijd beter en dat geldt niet alleen voor MoP maar ook voor de klanten. Een compromis is gewoon de eerlijkste oplossing.

En ik weet niet of je het hele stuk gelezen hebt, maar als IK het lees, lees ik dus NIET dat de koper recht in zijn schoenen staat hoor? :?:
Ik lees dat het eigenlijk gewoon niet duidelijk is wie gelijk heeft en dat een rechtszaak een tergend lange (en dure) aangelegenheid gaat worden...
MOP staat bij deze bij mij op de zwarte lijst, nooit meer. :puke:
Ik vrees niet dat er veel alternatieven zijn als je bepaalde kasten nieuw wil kopen...
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door aquasat » 22 feb 2016, 15:24

Mario, jij leest ook wat je wil lezen.
Er staat dat de kosten niet opwegen tov de baten.
Het onduidelijk is welke wetgeving van toepassing zal zijn (risico op juridisch getouwtrek met hoge kosten).
Daarnaast zou het me zeer straf lijken dat een rechter algemene voorwaarde zou toepassen die op het ogenblijk van de factuur niet eens opgemaakt waren.
TAF

Gebruikersavatar
yorkie
Berichten: 1012
Lid geworden op: 11 aug 2011, 19:15
Real name: Glenn Verhoosele
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door yorkie » 22 feb 2016, 15:52

Dezelfde discussie loopt door 2 topics tegelijk. Dit topic gaan we behouden om de kast zelf te bespreken. De MOP discussie wordt dan in het andere topic verder gevoerd.

http://www.flipperforum.be/viewtopic.php?f=9&t=7950

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door Cenobyte » 22 feb 2016, 18:05

aquasat schreef:Mario, jij leest ook wat je wil lezen.
Er staat dat de kosten niet opwegen tov de baten.
Het onduidelijk is welke wetgeving van toepassing zal zijn (risico op juridisch getouwtrek met hoge kosten).
Daarnaast zou het me zeer straf lijken dat een rechter algemene voorwaarde zou toepassen die op het ogenblijk van de factuur niet eens opgemaakt waren.
Nogmaals: gelijk hebben is anders dan gelijk krijgen en daar draait het helaas meestal om. En als het gelijk zo duidelijk aan de kant van de consument stond, dan was de rechtszaak ook erg gemakkelijk te winnen. De advocaten zeggen van niet, dus wees niet zo zeker dat de consument "gelijk heeft".
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Bingovit
Berichten: 4872
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:40
Real name: Evert Brochez
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door Bingovit » 13 mar 2016, 18:22

Net de afspraak gemaakt dat ik er nog eentje meebreng van mijn rit naar Bertjan voor een forumlid :)

Best wel speciaals, 2 MMLE's in de camion! 8-)
Als ik hier nog iemand een plezier mee kan doen, laat het maar weten.
We delen dan de transportkosten(enkel verbruikte benzine) dus voor iedereen wat voordeliger ;)
-->The Dark Pinball Specialist<--
*"Serving the world of pinball since 2005!"*

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door zwartepanter » 13 mar 2016, 19:48

Hoe, geen 50euro meer voor je rijvaardigheden dan...?

dun d
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 mei 2013, 07:20
Real name: dirk

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door dun d » 19 jun 2016, 08:16

Heb met MOP gebeld de kasten staan klaar bij CGC. Volgende week worden ze in een container naar nederland verstuurd. Derde week van juli zouden ze hier moeten zijn.

Schlauch
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 mar 2012, 01:35
Real name: Patrick
Locatie: Luxembourg

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door Schlauch » 20 jun 2016, 07:12

Horray! :mrgreen:

MasterT1984
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 dec 2012, 19:46
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door MasterT1984 » 20 jun 2016, 10:09

Praise the lord!!!! :respect:


hopelijk geen vertragingen of surprises meer.... ik tel alvast af :wait: :mrgreen:
Arcades:MK II Mame, MK I,II,UIII,IV in switcher, KI I,II in switcher, Terminator 2, Revolution X
Pinball:T2, TOM Gold, IJ(wms), POTC, AFM, AC/DC(prem), LOTR, SW(DE), STTNG, MMLE
Out:
SF2,TMNT,BW,DH,JP, Silverball V9

Schlauch
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 mar 2012, 01:35
Real name: Patrick
Locatie: Luxembourg

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door Schlauch » 28 jun 2016, 20:34

According to Bertjan, shipping will be on the 5th of July. So arrival in Holland should be around the 26th...

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door HarrieD » 30 jun 2016, 11:00

Richard Baan schreef:Uitdagende technieken met nieuwe technologie is ook niets mis mee, hoewel daar toch een probleempje schuilt: nieuwe technieken schieten vooruit. Dus wat nu gangbaar is zal over 5 jaar zwaar verouderd zijn. Als het dan stuk gaat heb je toch een probleem.
Daar heb je een heel goed punt. Waar een oude SS kast nog fijn te repareren is kom je bij een huidig bordje toch echt aan het vervangen. En dan ben je overgeleverd aan de grillen van een fabrikant. Er is nu zo verschrikkelijk veel keuze dat standaardisering gewoonweg niet te doen is. Waar je een jaar of 4 geleden nog een raspberry pi kocht zul je nu met een RPI versie 3 het moeten redden. Lekker handig als er een interface voor gebouwd is die niet meer past. (En nu ga ik er voor het gemak even van uit dat die genoemde interface niet meer past, het is slechts een voorbeeld).

Daar komt ook nog eens bij dat de flippermarkt niet meer zo stabiel is als in de jaren 90 dus vraag je je als klant af of de fabrikant niet volgende maand zijn deuren moet sluiten.

Alles bij elkaar opgeteld zou mij ook 2 maal doen nadenken over hoe en wat.

P.s. ik zag iemand roepen dat "er toch wel alternatieven komen". Reverse engineering op een williams MPU is natuurlijk een heel ander ding dan op een moderne MPU.

P.s.2 Het zou helpen als het P-Roc concept een standaard wordt en zal worden toegepast in de nieuwe kasten en daarbij ook universeel inzetbaar en backward compatible. Maar ach, iets met utopia of zo....
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
spacecake
Berichten: 525
Lid geworden op: 02 aug 2012, 23:00
Real name: Ferry
Locatie: The Netherlands

Re: Medieval Madness LE remake?

Bericht door spacecake » 30 jun 2016, 18:43

Dat is de reden... ,dat ik waarschijnlijk alle nieuwe kasten in eigen beheer houd en nooit "nieuwe kasten" 2e hands zal kopen,waar ik niet van weet hoeveel ueren hij totaal heeft aan gestaan...
Speel namelijk niet extreem vaak,en hoop dat de kast dan zeker 20 jaar meegaat,daarna zie ik wel weer...
Collection: TSPP,JJP potc CE,[Medieval remake[/b],Wizard of Oz LE and MB remake

Out: Bride of Pinbot,Time Machine,T.O.T.A.N

Plaats reactie