Tron mods

Wat doen intussen de fabrikanten?
lyzanxia
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2011, 18:30
Real name: Pigjes
Locatie: Belgium

Tron mods

Bericht door lyzanxia » 13 okt 2013, 16:52

Hoi iedereen,

Een paar maand geleden heb ik nog een Tron Pro NIB op de kop kunnen tikken.
Natuurlijk mochten de beschikbare mods niet ontbreken, en heb ik ondertussen al volgende mods gedaan:

Blauw verlichte flipper knoppen
Pinguard poot protectors
Cliffy full tron protectors (alle ramps,hole,inlanes)
Stern siderail button guards
Blauwe start knop
Playfield support brackets
Flynns sign
Arcade Tron cabinet v3.1
Recognizer led mod
Hallmark lighted lightcycles
Popbumper dress kit
Target bank top decal
Eli ramp illumination kit

Ik twijfel nog over een blauwe display, flipper fidelity speakers en een topper.
Maar voorlopig heeft het allemaal wel genoeg gekost :run:

Maar waar ik het meest tevreden over ben, is de pas uitgekomen Tron ramp fiber verlichting (ala LE).
Dit is een extra cpu bordje in de kopkast en 2 led kastjes onder het speelveld en dan solid core fiber rond de ramps.

Niet zomaar willekeurige kleuren, maar zoals de LE, de kleuren van de mode :clap: .

Er zijn zelfs extra kleuren, zoals een pulserende kleur die aangeeft dat double scoring bezig is.
En ook logica ingebouwd, zoals bv wanneer je lightcycle & quorra multibal tegelijk hebt runnen, gaat hij eerst paar seconden groen oplichten en dan blauw/oranje oplichten (omdat lightcycle mutiball de overheersende mode is).

Vrij kostelijk allemaal, maar wel de moeite waard :rock: .

Hieronder een foto van mijn kast en filmpje (niet van mijn kast), en de link waar die Eli mod te koop is (ik heb geluk gehad dat ze juist op stock waren, blijkbaar is de productie nog op volle toeren aan het komen).

Groetjes
Nico & Karine :rose:

Afbeelding
http://www.youtube.com/embed/Zu3X9K6wyy ... ay=1&rel=0
http://www.pinbits.com/index.php?main_p ... cts_id=566

Gebruikersavatar
jippen
Berichten: 432
Lid geworden op: 24 mei 2012, 10:48
Real name: Dimitri Van Hove
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Tron mods

Bericht door jippen » 14 okt 2013, 07:23

Wauw tof, nog een grote Tron fan. :D

Waar heb jij de Blauwe start knop en de Hallmark lighted lightcycles gehaald ?

Hoop zelf ook ooit eens aan de Eli ramp illumination kit te geraken, maar staat al tijdje op sold out..

Zelf heb ik ook al een paar modjes,
De dress kits van pinbits,arcade cab, leds, el wire,decal bank,poot protectors, en wat met de kleuren van leds gespeelt.
In play: Tron pro, op zoek naar een ST pro/prem

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Tron mods

Bericht door Pascal » 14 okt 2013, 08:25

nu nog een setje mooie instructie kaartjes ;)

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Tron mods

Bericht door David Pinball Wizz » 14 okt 2013, 08:25

Hool mooi met die verlichte ramps!
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
jippen
Berichten: 432
Lid geworden op: 24 mei 2012, 10:48
Real name: Dimitri Van Hove
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Tron mods

Bericht door jippen » 14 okt 2013, 08:31

Pascal schreef:nu nog een setje mooie instructie kaartjes ;)
Je kan hier een paar mooie vinden.
http://flipperforum.be/viewtopic.php?f=10&t=2020
Op dik papier of karton printen en dan lamineren.
In play: Tron pro, op zoek naar een ST pro/prem

lyzanxia
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2011, 18:30
Real name: Pigjes
Locatie: Belgium

Re: Tron mods

Bericht door lyzanxia » 14 okt 2013, 09:46

Ja, inderdaad die kaartjes ben ik nog vergeten terug te steken :mrgreen: .
Ik had ze er uit gehaald met die support brackets te installeren.

Die blauwe startknop had ik bij pinball-life gehaald, maar volgens mij heeft iedereen die wel.

Achter die lightcycles heb ik even moeten zoeken, de blauwe cycle is weinig nog op stock te vinden.
En dan moet je nog solderen aan de battery contacten om ze dan zo op je 5v aan te sluiten.
Je kan ze ook kant en klaar kopen, maar dat scheel dan wel veel centen :?

Hier is de link waar ik de cycles had gevonden:

http://fabgearusa.com/tron___legacy.html
Pascal schreef:nu nog een setje mooie instructie kaartjes ;)

Gebruikersavatar
Goalzzz
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2013, 18:41
Real name: Maurice

Re: Tron mods

Bericht door Goalzzz » 14 okt 2013, 18:12

jippen schreef:
Hoop zelf ook ooit eens aan de Eli ramp illumination kit te geraken, maar staat al tijdje op sold out..
Ga ik ook nog aanschaffen. Dat is ook het enige dat ik ga modden (buiten leds), al mijn flipperspaargeld is al op aan de kast zelf.

:D

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Tron mods

Bericht door Pascal » 14 okt 2013, 18:25

ik vind de hallmark lightcyles en arcade cabinet ook een must have !!!

dun d
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 mei 2013, 07:20
Real name: dirk

Re: Tron mods

Bericht door dun d » 14 okt 2013, 19:24

Die ramp mod moet ik ook echt hebben. Ik sta al dik 11 maanden op de wachtrij via pinside maar er gebeurt maar bar weinig. Ik hoop echt dat die kit ook voor mij snel beschikbaar komt.

Dit is trouwens wel de meest "modbare" kast die ik ken. Ben er helemaal fan van echt een topkast!!

lyzanxia
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2011, 18:30
Real name: Pigjes
Locatie: Belgium

Re: Tron mods

Bericht door lyzanxia » 14 okt 2013, 19:40

Ik heb ook de mod leren kennen via pinside...stond ook op 'de lijst', maar vrij laat.

Heb gewoon geluk gehad van toevallig naar de pinbits site te surfen, en (achteraf vernomen) 1 van de 15 eerste kits te kunnen bestellen. :P

Maar ik denk dat binnenkort de productie wel zal oppikken. Ze hebben moeilijkheden met de kabelboom, die manueel in mekaar moet gestoken worden, en dat gaat blijkbaar traag :madman:

dun d
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 mei 2013, 07:20
Real name: dirk

Re: Tron mods

Bericht door dun d » 14 okt 2013, 20:43

Ah dan had je zeker 1 van die eerste prototype kits. Die waren een paar maanden terug te koop.

Trouwens niet echt een vette mod maar ik heb van die oranje verlichte flipperknoppen erin. Voor de rest ook die lightcycles, arcade etc etc

lyzanxia
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2011, 18:30
Real name: Pigjes
Locatie: Belgium

Re: Tron mods

Bericht door lyzanxia » 14 okt 2013, 20:45

Nee, toch niet..is een van de eerste produktie uitvoeringen.
In elk geval, superkast! En al de mods maken ze nog leuker volgens mij :hypno:

Vraag me af, of een blauwe display de moeite zou zijn...is wel veel $$$ :cry:

dun d
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 mei 2013, 07:20
Real name: dirk

Re: Tron mods

Bericht door dun d » 14 okt 2013, 20:46

Ik zat trouwens net nog even naar die flynn sign mod te kijken maar das toch wel een sjiek ding zeg.

Heb jij touwens geen LED in je kast? Dat is echt een must!

Trouwens een pinball pro set en shaker is ook echt een aanrader. Kost wel wat maar dan gaat het echt los. Probleem is wel dat je glasplaat uit de kast trilt dan met die daft punk muziek.

Gebruikersavatar
Goalzzz
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2013, 18:41
Real name: Maurice

Re: Tron mods

Bericht door Goalzzz » 14 okt 2013, 21:26

Niemand verder geëxperimenteert met de software? Ik vind het muziekje tijdens disc war niet zo leuk, denk dat ik die nog ga vervangen en misschien wat leuke animaties toevoegen. Als je een beetje met pinball-browser door de ROM surft zie je wel een enorme hoeveelheid call-outs die totaal niet gebruikt worden, de complete film zit er zowat in, jammer dat daar niet meer gebruik van gemaakt wordt tijdens het spel.

Gebruikersavatar
DonJoe
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 okt 2011, 10:54
Real name: Jochen L
Locatie: Belgium

Re: Tron mods

Bericht door DonJoe » 24 okt 2013, 14:37

Ik hou persoonlijk niet zo van te veel blingbling (verlichte knoppen/extra poppetjes etc), dus de "mods" op mijn LE zitten ergens anders:
- non-reflective glass (misschien wel de beste "mod")
- shaker
- betere speakers (niet van pinballpro, want ik vertik het om die verzending/douane etc te betalen)

Maar misschien ga ik toch nog eens overstag voor die arcade cab. De originele ziet er niet echt fantastisch uit inderdaad.
Gameroom: ST:TNG, Sopranos, TRON LE, Tommy, Iron Maiden Pro & MAME Arcade.
Gone: AFM, TOM.

Gebruikersavatar
jippen
Berichten: 432
Lid geworden op: 24 mei 2012, 10:48
Real name: Dimitri Van Hove
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Tron mods

Bericht door jippen » 24 okt 2013, 14:44

DonJoe schreef:Ik hou persoonlijk niet zo van te veel blingbling (verlichte knoppen/extra poppetjes etc), dus de "mods" op mijn LE zitten ergens anders:
- non-reflective glass (misschien wel de beste "mod")
- shaker
- betere speakers (niet van pinballpro, want ik vertik het om die verzending/douane etc te betalen)

Maar misschien ga ik toch nog eens overstag voor die arcade cab. De originele ziet er niet echt fantastisch uit inderdaad.
Welke speakers heb je dan juist ? en zijn deze plug and play ?

edit Sorry, had deze vraag als eens gesteld via pm , dus weet het antwoord :good:
Zelf nog niet aan toe geraakt om andere luidsprekers te plaatsen :(
In play: Tron pro, op zoek naar een ST pro/prem

marcelmagic
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:23
Real name: Marcel van der Boor
Locatie: The Netherlands

Re: Tron mods

Bericht door marcelmagic » 24 okt 2013, 18:03

Ik ben wel nieuwsgierig naar die luidsprekers. :whisling:
Ik weet dat Mirco eerst ook goedkopere setjes had maar die zijn er niet meer.
Theatre of Magic, Tales of the Arabian nights, Medieval Madness, Lord Of The Rings, Circus Voltaire at home
Moved on a Batman the Dark Knight, Twilight Zone, Funhouse

Gebruikersavatar
DonJoe
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 okt 2011, 10:54
Real name: Jochen L
Locatie: Belgium

Re: Tron mods

Bericht door DonJoe » 27 okt 2013, 00:32

marcelmagic schreef:Ik ben wel nieuwsgierig naar die luidsprekers. :whisling:
Ik weet dat Mirco eerst ook goedkopere setjes had maar die zijn er niet meer.
U vraagt, wij draaien
Gameroom: ST:TNG, Sopranos, TRON LE, Tommy, Iron Maiden Pro & MAME Arcade.
Gone: AFM, TOM.

dun d
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 mei 2013, 07:20
Real name: dirk

Re: Tron mods

Bericht door dun d » 27 okt 2013, 07:56

Ik zat net even te kijken naar die speakers van conrad. Dit zijn 8ohm speakers voor die stern woofer heb je 4ohm nodig. Ik weet niet of je de bedrading aangepast hebt serieel/paralel maar een 8ohm speaker kan je niet zomaar in plaats zetten van een 4ohm. Het soundboard van stern is al niet alles en als dit een 1-op-1 switch is lijkt me dat niet goed voor de geluidskwaliteit. De versterker kan nu immers minder vermogen naar de woofer sturen.

Nou ben ik geen audiowizard ofzo maar ik ben wel benieuwd hoe het nu zit. Zelf koop ik altijd bij pinball pro omdat ik nergens betaalbare 4ohm woofers kan vinden. Als er een goede goedkope work around is ben ik voor!

theove
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 feb 2013, 21:35
Real name: Theo
Locatie: The Netherlands

Re: Tron mods

Bericht door theove » 27 okt 2013, 10:46

Ik heb er verder geen verstand van maar hier staan een aantal 4 Ohm Full Range 4'' luidsprekers: http://www.avantius.nl/producten/categorie/breedband/

Hier ook maar vaak zonder afmeting: http://www.allekabels.nl/auto_onderdele ... reker.html

Gebruikersavatar
DonJoe
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 okt 2011, 10:54
Real name: Jochen L
Locatie: Belgium

Re: Tron mods

Bericht door DonJoe » 29 okt 2013, 14:53

dun d schreef:Ik zat net even te kijken naar die speakers van conrad. Dit zijn 8ohm speakers voor die stern woofer heb je 4ohm nodig. Ik weet niet of je de bedrading aangepast hebt serieel/paralel maar een 8ohm speaker kan je niet zomaar in plaats zetten van een 4ohm. Het soundboard van stern is al niet alles en als dit een 1-op-1 switch is lijkt me dat niet goed voor de geluidskwaliteit. De versterker kan nu immers minder vermogen naar de woofer sturen.
Eerlijk gezegd, nu begin ik te twijfelen welke ik daar nu heb ingestoken, dacht toch dat het een 1-op-1 switch was met dezelfde parameters maar betere karakteristieken.
Enfin, misschien was het deze wel? Da's dan een 4 ohm model.

Ik vind het resultaat beter dan het origineel (ik had er eerlijk gezegd wel meer van verwacht), maar YMMW uiteraard.
dun d schreef: Nou ben ik geen audiowizard ofzo maar ik ben wel benieuwd hoe het nu zit. Zelf koop ik altijd bij pinball pro omdat ik nergens betaalbare 4ohm woofers kan vinden. Als er een goede goedkope work around is ben ik voor!
Ik ben ook helemaal geen wizard, dus je doet ermee wat je wil natuurlijk.

Moest er trouwens ooit een shop pinballpro (of flipperfidelity) speakers importeren in de EU (voor een deftige prijs), dan bestel ik direkt. Die import/shipping/douane/btw en whatever kosten, daar heb ik geen zin in.
Gameroom: ST:TNG, Sopranos, TRON LE, Tommy, Iron Maiden Pro & MAME Arcade.
Gone: AFM, TOM.

Gebruikersavatar
Bos007
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 aug 2011, 11:13
Real name: Andy Bostyn
Locatie: Belgium

Re: Tron mods

Bericht door Bos007 » 31 okt 2013, 09:55

dun d schreef:Ik zat net even te kijken naar die speakers van conrad. Dit zijn 8ohm speakers voor die stern woofer heb je 4ohm nodig. Ik weet niet of je de bedrading aangepast hebt serieel/paralel maar een 8ohm speaker kan je niet zomaar in plaats zetten van een 4ohm. Het soundboard van stern is al niet alles en als dit een 1-op-1 switch is lijkt me dat niet goed voor de geluidskwaliteit. De versterker kan nu immers minder vermogen naar de woofer sturen.

Nou ben ik geen audiowizard ofzo maar ik ben wel benieuwd hoe het nu zit. Zelf koop ik altijd bij pinball pro omdat ik nergens betaalbare 4ohm woofers kan vinden. Als er een goede goedkope work around is ben ik voor!
(AFAIK, ben GEEN authoriteit hierin)
- er zitten 2 versterkers in de Stern kasten : 1 voor de backbox speakers en 1 voor de cabinetspeaker
- de versterkers zijn TDA2030a's en geven 18W op 4Ohm en 12W op 8Ohm
- de speakerconfig per versterker (1 of meerders speakers) moet min 4Ohm hebben, alles erboven is OK (8,16Ohm), wel ten nadele van de output power
- speakerconfigs van van minder dan 4Ohm (bv 2Ohm) zullen/kunnen je versterker opblazen
- let dus op als je de backbox speakers vervangt, ze moeten min 8Ohm zijn als je ze op dezelfde manier (parallel) aansluit (8*8/8+8 = 4 Ohm), 2 speakers van 4Ohm parallel zouden maar 2Ohm geven (4*4/4+4)
- de backbox speakers in serie zetten geeft geen problemen voor speakers van 4 Ohm (4+4 = 8Ohm) of 8Ohm (8+8=16Ohm), wel minder output
- cabinet speaker kan 4 of 8 Ohm zijn

Wat pinballpro en anderen doen is vervolgens op de cabinet subwoofer een passieve low-pass crossover zetten, dat zorgt ervoor dat "enkel"' de lage tonen erdoor komen, de hoge frequenties worden weggefilterd (dmv spoel/condensator)
Dit impliceert dat de backboxspeakers in verhouding luider spelen, daarom wordt er daarop een L-pad geïnstalleerd (volumeregelaar) om dat volume te dempen
Als alles in balans is, krik je vervolgens het globaal volume op (via menu) totdat je glasplaat net niet begint te trillen :mrgreen:

dun d
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 mei 2013, 07:20
Real name: dirk

Re: Tron mods

Bericht door dun d » 31 okt 2013, 19:57

Top uitleg hierboven!

Die speakers zijn dus wel te vinden nou alleen nog een l-pad en een filter.

In feite zijn het maar 5 onderdelen de handige klusser hier kan wel de snoertjes maken lijkt me. Als ik het zo zie moeten we in nedeland of belgie wel een pinball pro "look a like" kit kunnen namaken toch?

Gebruikersavatar
jippen
Berichten: 432
Lid geworden op: 24 mei 2012, 10:48
Real name: Dimitri Van Hove
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Tron mods

Bericht door jippen » 11 dec 2013, 08:32

Een vraag over Ramp Protectors: zijn deze ergens te krijgen in euro land ,en indien niet waar best dan in usa land ?
Ik denk dat ik deze dringend nodig heb :?
Heb een kleine scheurtje in mijn rechterramp , links bij de ingang. Hoe los ik dit op dat dit niet verder scheurt ?
In play: Tron pro, op zoek naar een ST pro/prem

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Tron mods

Bericht door Pascal » 11 dec 2013, 09:07

zijn dat cliffy protectors?
gewoon bestellen bij cliffy zelf...

Plaats reactie